Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hm. Stannar den på samma ställe? Du har säkert redan kollat men ibland går ju visarna emot glaset. Ie böj ner visaren lite är allt som behövs ibland. Kul klocka annars!Fick tag i den här i somras. Tyvärr går inte den analoga delen, den går ett tag men sen fastnar sekundvisaren. Den var smutsig utvändigt men vad jag kan se fin under locket. Tveksam till att kosta på den service, den får nog tyvärr ligga som den är i samlingen…
En lågbudgetlösning skulle väl kunna vara att bara byta till ett oservat fungerande verk ur en civil donator. Det borde inte bli en så dyr historia tror jag.Fick tag i den här i somras. Tyvärr går inte den analoga delen, den går ett tag men sen fastnar sekundvisaren. Den var smutsig utvändigt men vad jag kan se fin under locket. Tveksam till att kosta på den service, den får nog tyvärr ligga som den är i samlingen…
Hm. Stannar den på samma ställe? Du har säkert redan kollat men ibland går ju visarna emot glaset. Ie böj ner visaren lite är allt som behövs ibland. Kul klocka annars!
En lågbudgetlösning skulle väl kunna vara att bara byta till ett oservat fungerande verk ur en civil donator. Det borde inte bli en så dyr historia tror jag.
Det ska nog vara ett 399 egentligen men jag tror inte att det förklarar problemet. När den bara går och inte alarmet eller något drar extra mycket ström så borde det inte spela någon roll om det är ett low drain-batteri installerat.Tack för tipsen! Den stannar på olika ställen, idag gick den några timmar innan den började sacka och till sist stanna. Ska börja med att byta batteri igen för att utesluta att det inte var ett dåligt jag satte i. Fick manualen skickad till mig idag vilket var behövligt för kronan och knapparnas funktion är långt ifrån intuitivt. Där står det angivet SR927W vilket inte väl inte är exakt samma som Renata 395. Förhoppningsvis löser det sig!
Tack för tipsen! Den stannar på olika ställen, idag gick den några timmar innan den började sacka och till sist stanna. Ska börja med att byta batteri igen för att utesluta att det inte var ett dåligt jag satte i. Fick manualen skickad till mig idag vilket var behövligt för kronan och knapparnas funktion är långt ifrån intuitivt. Där står det angivet SR927W vilket inte väl inte är exakt samma som Renata 395. Förhoppningsvis löser det sig!
Någon som sitter på info om denna skapelse?
Marinstaben?
Har en lika dan. Den här klockan har använts av marinens mindykare på 1970 och 1980-talen. Det så kallade M-numrets fyra första siffrorna talar om att det är ett armbandsur. De efterföljande siffrorna är som ett löpnummer. Det M-numret egentligen säger är alltså att det är en klocka som använts i Försvarsmakten.Nyinkommen Citizen 6100-G03421K GN-4-S med M-nummer M 3440 501010. Är det någon här som har någon info om denna eller har en liknande?
Bär även min idag, men vet någon vilket armband den hade i original när den kom? Jag tänker mig liknande den på bilden?Dagens militära klocka blir denna trevliga City!
Ja.... Jag gör dem. Och den där har jag gjort för ett bra tag sedan eftersom jag har använt en annan stämpel på baksidan länge nu.Now with an AF 0210 type band, anyone familiar with this type of band?
Bär även min idag, men vet någon vilket armband den hade i original när den kom? Jag tänker mig liknande den på bilden?
Det är en frankenwatch/Fake. Falskt urtavla, falskt bakstycke.
1960-talets kungliga afghanska flygvapenNice model. "IZI"?
Nice to see you here GeorgeDet är en frankenwatch/Fake. Falskt urtavla, falskt bakstycke.
Thanks, I have lurked here on and off for a while, so decided to join .Nice to see you here George