Nero13
Silver
Tackar! Köpte den för någon månad sedan utav en forummedlemGrattis till en cool klocka. Var? Hur hittade du den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Köpte den för någon månad sedan utav en forummedlemGrattis till en cool klocka. Var? Hur hittade du den?
U-båts besättning i Tyskland bar denna.
Okänt märke?
Är den militär?Klassar vi denna som vintage eller ej?
Man läser på tavlan!Är den militär?
Hur ser man det, issue-gravyr?
TackarIngen gravyr, är väl ganska omdebatterat huruvida dom är issued eller inte. Marina Militare-märkningen på tavlan kan ju lika gärna vara påmålad av någon glad snubbe i Rom som vill kränga en klocka
Edit:
Mer läsning i ämnet: http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=34616
Cool! Har du kvar den där fina kronografen som jag inte minns märket på? Lemania?Klassar vi denna som vintage eller ej?
Absolut, den flyttar nog inte på sig i första tagetCool! Har du kvar den där fina kronografen som jag inte minns märket på? Lemania?
Sluta! (bara timmar nu, kan bara vara en fråga om timmar nu)Absolut, den flyttar nog inte på sig i första taget
Förväntar mig bilder så fort den landatSluta! (bara timmar nu, kan bara vara en fråga om timmar nu)
Ja verkligen. Allt annat än bezeln.Dom här är ju rätt lika:
Förväntar mig bilder så fort den landat
Nice !! Dunder !! Grattis !!
Have no fear, the Royal Navy is here.
Tack! Överträffade redan högt ställda förväntningar när den väl hamnade på armen.Nice !! Dunder !! Grattis !!
Grymt! Grattis
Både din och den @Teletomte har är väldigt snygg Båda två är väl 0552/924-3306? Kan vi få en bild på baksidan också? Gärna på din också @Teletomte
Japp. Min är 4402 från 1975. Vilket egentligen kanske borde innebära andra visare, de liiiiite snyggare som @Teletomte har. Boetten är lite lagom dingad och repad för att det inte ska kännas som man varit på och skönhetspolerat.Både din och den @Teletomte har är väldigt snygg Båda två är väl 0552/924-3306? Kan vi få en bild på baksidan också? Gärna på din också @Teletomte
Snyggt En riktig "krigare" skall ju givetvis inte var helt perfekt slät och fin så lite repor och dings är helt i sin ordning Ja, noterade att dina visare och de @Teletomte har skiljer sig åt. Är du säker på det där med ålder och visarna? Finns en bild i boken "Military Watches" av Michele Galizia på en 5372/76 som har likadan visare som du har. I Konrad Knirims bok "British Military Timepieces" hittade jag en 4105/75 som också har likadana visare som du har.
Japp. Min är 4402 från 1975. Vilket egentligen kanske borde innebära andra visare, de liiiiite snyggare som @Teletomte har. Boetten är lite lagom dingad och repad för att det inte ska kännas som man varit på och skönhetspolerat.
Jag är på intet sätt 100. Teletomte har varit behjälplig och bollplank och från honom och trålande på nätet har jag fått intrycket att de raka "speedyvisarna" dök upp på 1976 exemplaren. Men de ser helt klart rätt ut och de kan ju mycket väl ha ha blivit service-ersatta, eller så dök de upp redan 1975? Svårt att veta.Snyggt En riktig "krigare" skall ju givetvis inte var helt perfekt slät och fin så lite repor och dings är helt i sin ordning Ja, noterade att dina visare och de @Teletomte har skiljer sig åt. Är du säker på det där med ålder och visarna? Finns en bild i boken "Military Watches" av Michele Galizia på en 5372/76 som har likadan visare som du har. I Konrad Knirims bok "British Military Timepieces" hittade jag en 4105/75 som också har likadana visare som du har.
Angående visarna så kan man nog säga att den varianten är nyare än "Syringe-modellen" som jag har. Om inget annat kan de ju ganska troligt blivit utbytta vid service under sin tid i tjänst Som jag skrev till @essGunnar så tycker inte jag det stör då visarna är rätt för modellen, men inte nödvändigtvis årsmodellen.Snyggt En riktig "krigare" skall ju givetvis inte var helt perfekt slät och fin så lite repor och dings är helt i sin ordning Ja, noterade att dina visare och de @Teletomte har skiljer sig åt. Är du säker på det där med ålder och visarna? Finns en bild i boken "Military Watches" av Michele Galizia på en 5372/76 som har likadan visare som du har. I Konrad Knirims bok "British Military Timepieces" hittade jag en 4105/75 som också har likadana visare som du har.
@essGunnar och @Teletomte bara att gratulera till era mycket fina Lemania 0552/924-3306 double pusher Skulle själv väldigt gärna få tag på en sådan i samma fina skick som era, får ni nys om någon så kan ni väl skicka mig ett PM?Angående visarna så kan man nog säga att den varianten är nyare än "Syringe-modellen" som jag har. Om inget annat kan de ju ganska troligt blivit utbytta vid service under sin tid i tjänst Som jag skrev till @essGunnar så tycker inte jag det stör då visarna är rätt för modellen, men inte nödvändigtvis årsmodellen.
Bakbild
CWC G10 med NOS sandfärgad tritiumtavla som aldrig nådde fält. Finns även med grön tavla.
Helt säker kan man ju aldrig vara. Nåt har den iaf varit med omDen där var riktigt tuff!
Tack
Är lappen korrekt? Vet man att den varit i Kuwait?