The_Escapement🦜
Silver
Var tvungen att skaffa en till! Fler bilder kommer framöver
Ja detta är fan inte skönt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag e jäkligt nyfiken på innehålletVar tvungen att skaffa en till! Fler bilder kommer framöver
Jag e jäkligt nyfiken på innehållet
Vågar väl inte dra mer på det här, även om det var tanken från början
När den första Hammertone-MRGn kom för några år sedan blev jag oerhört imponerad. Utseendet, tekniken och det uråldriga hantverket (Hammertonemönstret) var ju någonting helt nytt.
Jag ville verkligen ha den, men var inte mogen att acceptera det priset för en Casio.
Sedan dess har några MRG passerat klocklådan och när den här dök upp (G2000HB) var plötsligt det ursprungliga Hammertone-utseendet tillbaka, om än bara på glasringen.
Har länge sneglat på den hos Klockmaster Globen och nu kändes det rätt att hämta hem den.
-Är det värt det, ja absolut!!!
Ett par bilder för att lugna er:
Helt rätt. Värd varenda krona.Vågar väl inte dra mer på det här, även om det var tanken från början
När den första Hammertone-MRGn kom för några år sedan blev jag oerhört imponerad. Utseendet, tekniken och det uråldriga hantverket (Hammertonemönstret) var ju någonting helt nytt.
Jag ville verkligen ha den, men var inte mogen att acceptera det priset för en Casio.
Sedan dess har några MRG passerat klocklådan och när den här dök upp (G2000HB) var plötsligt det ursprungliga Hammertone-utseendet tillbaka, om än bara på glasringen.
Har länge sneglat på den hos Klockmaster Globen och nu kändes det rätt att hämta hem den.
-Är det värt det, ja absolut!!!
Ett par bilder för att lugna er:
- Grattis! Kul att fler och fler upptäcker de här klockorna, de är värda det.Min första MR-G men definitivt inte den sista . Vilken finish och kvalité rakt igenom, är oerhört positivt överraskad .
Jag måste ha MRG igen- Grattis! Kul att fler och fler upptäcker de här klockorna, de är värda det.
- Grattis! Kul att fler och fler upptäcker de här klockorna, de är värda det.
Enligt rykten så är det Grand Seiko som tillverkar boetterna till MR-G-modellerna. Det skulle ju förklara den snuskigt höga kvaliten på dem.Min första MR-G men definitivt inte den sista . Vilken finish och kvalité rakt igenom, är oerhört positivt överraskad .
GS gör riktigt fina klockor så bara positivt ifall de gör boetterna till MR-G men vart har du läst det någonstans ifall jag får fråga ?Enligt rykten så är det Grand Seiko som tillverkar boetterna till MR-G-modellerna. Det skulle ju förklara den snuskigt höga kvaliten på dem.
GS gör riktigt fina klockor så bara positivt ifall de gör boetterna till MR-G men vart har du läst det någonstans ifall jag får fråga ?
Läs denna reportagetråd på WUS: https://www.watchuseek.com/threads/visiting-grand-seiko-case-manufacture.4488583/GS gör riktigt fina klockor så bara positivt ifall de gör boetterna till MR-G men vart har du läst det någonstans ifall jag får fråga ?
Det kanske vi kan lösa?Jag måste ha MRG igen
Ja, det är där jag fått den informationen.Läs denna reportagetråd på WUS: https://www.watchuseek.com/threads/visiting-grand-seiko-case-manufacture.4488583/
Stort tack till @S.L som möjliggjorde mitt intåg i den snabbast växande tråden för lite mer intressanta klockor. @Hans B 1955 drog sitt strå han med. Nu kan man läsa av tiden ståndsmässigt även i skogen
Möjligtvis den snyggaste MR-G'n, men nu är jag kanske lite partisk i fråganStort tack till @S.L som möjliggjorde mitt intåg i den snabbast växande tråden för lite mer intressanta klockor. @Hans B 1955 drog sitt strå han med. Nu kan man läsa av tiden ståndsmässigt även i skogen
Håller helt med, ger ett exklusivt intryck med rosé guldetKul med MRG-inflation! @S.L gör sitt bästa för att kränga bra grejer
Just den modellen är bland de bästa färg-temamässigt tycker jag.
Väldigt harmonisk och balanserad.
Kul att få sprida MRG-evangeliet, stort tack själv för en smidig transaktion och trevligt möte!Stort tack till @S.L som möjliggjorde mitt intåg i den snabbast växande tråden för lite mer intressanta klockor. @Hans B 1955 drog sitt strå han med. Nu kan man läsa av tiden ståndsmässigt även i skogen
Håller helt med, ger ett exklusivt intryck med rosé guldet
Kul att det gick i lås! SL är ju Gudfadern vad gäller MRGStort tack till @S.L som möjliggjorde mitt intåg i den snabbast växande tråden för lite mer intressanta klockor. @Hans B 1955 drog sitt strå han med. Nu kan man läsa av tiden ståndsmässigt även i skogen