• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Var tvungen att skaffa en till! Fler bilder kommer framöver :)
19BBB82F-52CB-4049-A393-072752CC34A8.jpeg

Ja detta är fan inte skönt :)
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Vågar väl inte dra mer på det här, även om det var tanken från början :)
När den första Hammertone-MRGn kom för några år sedan blev jag oerhört imponerad. Utseendet, tekniken och det uråldriga hantverket (Hammertonemönstret) var ju någonting helt nytt.
Jag ville verkligen ha den, men var inte mogen att acceptera det priset för en Casio.
Sedan dess har några MRG passerat klocklådan och när den här dök upp (G2000HB) var plötsligt det ursprungliga Hammertone-utseendet tillbaka, om än bara på glasringen.
Har länge sneglat på den hos Klockmaster Globen och nu kändes det rätt att hämta hem den.
-Är det värt det, ja absolut!!!
Ett par bilder för att lugna er:
E4C9F04E-2A93-4F48-8B86-623CA8967481.jpeg
191C7EA6-0E49-4B31-8AFA-C5805CA41F49.jpeg
 

JesperO

Rolex
Vågar väl inte dra mer på det här, även om det var tanken från början :)
När den första Hammertone-MRGn kom för några år sedan blev jag oerhört imponerad. Utseendet, tekniken och det uråldriga hantverket (Hammertonemönstret) var ju någonting helt nytt.
Jag ville verkligen ha den, men var inte mogen att acceptera det priset för en Casio.
Sedan dess har några MRG passerat klocklådan och när den här dök upp (G2000HB) var plötsligt det ursprungliga Hammertone-utseendet tillbaka, om än bara på glasringen.
Har länge sneglat på den hos Klockmaster Globen och nu kändes det rätt att hämta hem den.
-Är det värt det, ja absolut!!!
Ett par bilder för att lugna er:
E4C9F04E-2A93-4F48-8B86-623CA8967481.jpeg
191C7EA6-0E49-4B31-8AFA-C5805CA41F49.jpeg

Så jäkla bra!! Stort grattis!
 
Vågar väl inte dra mer på det här, även om det var tanken från början :)
När den första Hammertone-MRGn kom för några år sedan blev jag oerhört imponerad. Utseendet, tekniken och det uråldriga hantverket (Hammertonemönstret) var ju någonting helt nytt.
Jag ville verkligen ha den, men var inte mogen att acceptera det priset för en Casio.
Sedan dess har några MRG passerat klocklådan och när den här dök upp (G2000HB) var plötsligt det ursprungliga Hammertone-utseendet tillbaka, om än bara på glasringen.
Har länge sneglat på den hos Klockmaster Globen och nu kändes det rätt att hämta hem den.
-Är det värt det, ja absolut!!!
Ett par bilder för att lugna er:
E4C9F04E-2A93-4F48-8B86-623CA8967481.jpeg
191C7EA6-0E49-4B31-8AFA-C5805CA41F49.jpeg
Helt rätt. Värd varenda krona.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
GS gör riktigt fina klockor så bara positivt ifall de gör boetterna till MR-G men vart har du läst det någonstans ifall jag får fråga :)?

Jo det var tydligen så åtminstone för några år sedan att boetten till mrg och oceanus tillverkades i samma fabrik som grand Seiko boetter. Hur det ser ut idag vet jag inte.

 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Stort tack till @S.L som möjliggjorde mitt intåg i den snabbast växande tråden för lite mer intressanta klockor. @Hans B 1955 drog sitt strå han med. Nu kan man läsa av tiden ståndsmässigt även i skogen 😀
8CEAEDC1-F2FE-4155-A56F-7F19686D2684.jpeg

Kul med MRG-inflation! :) @S.L gör sitt bästa för att kränga bra grejer 🙃
Just den modellen är bland de bästa färg-temamässigt tycker jag.
Väldigt harmonisk och balanserad.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tog en välbehövlig paus från garderobsbyggande. Frun har 95% av klädkammaren och 5 av totalt 6 garderober i huset, men behöver tydligen fler.
Jag fixar utan att säga nåt, vill inte ta diskussionen om hur många garderober man behöver, det skulle ju kunna resultera i frågan om hur många klockor man behöver ..... :)
80A67CD7-F21D-435E-8637-D09653029A9A.jpeg
 
Topp