• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tog en välbehövlig paus från garderobsbyggande. Frun har 95% av klädkammaren och 5 av totalt 6 garderober i huset, men behöver tydligen fler.
Jag fixar utan att säga nåt, vill inte ta diskussionen om hur många garderober man behöver, det skulle ju kunna resultera i frågan om hur många klockor man behöver ..... :)
80A67CD7-F21D-435E-8637-D09653029A9A.jpeg

Jamen exakt så. Så ska man deala med sin bättre hälft. Låt fru köpa tyger, kläder, flätade korgar och låt mig köpa mina klockor i fred :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Någon som vet var i appen man kan stänga av GPS synk på en mrg G2000 har letat men hittar inte :-/


När du har parat din telefon / mrg-appen med klockan, klickar du på inställningar-ikonen (som ser ut som ett kugghjul) högst upp på höger sida. Sen väljer du Casio MRG G2000R. Välj sedan "Time Adjustment" och inaktivera den. Då inaktiveras tidssynk med GPS och bluetooth, men radiosynk över natten är fortfarande aktivt (går inte att inaktivera alls tror jag).
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
jag hittade de men kunde inte trycka på de. Förstår nu varför. Jag gav aldrig tillåtelse till platsinformation när jag starta upp appen. Borde ju bero på de?
 

Bilagor

  • 42D4773D-15CF-4DAB-A6D3-41EB259B6A7F.png
    42D4773D-15CF-4DAB-A6D3-41EB259B6A7F.png
    23.7 KB · Visningar: 8
  • F8D9D609-7527-4B82-BB57-E4E2F85BD468.png
    F8D9D609-7527-4B82-BB57-E4E2F85BD468.png
    30.4 KB · Visningar: 9

S.L

Vacheron
2-Faktor
- Har väl inte dykt upp här än? Nytt utförande med "stora" boetten, men utan GPS-synk vad jag förstår.
Den började dyka upp i asien & USA för 1-2 månader sen.
Vore det inte för Svante så hade jag varit säker på att inte ett enda exemplar skulle komma till Sverige ken kanske kommer det dyka upp någon här också såsmåningom? Vet att han fick jobba rätt enträget för att få hem Bruce Lee klockan.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Den började dyka upp i asien & USA för 1-2 månader sen.
Vore det inte för Svante så hade jag varit säker på att inte ett enda exemplar skulle komma till Sverige ken kanske kommer det dyka upp någon här också såsmåningom? Vet att han fick jobba rätt enträget för att få hem Bruce Lee klockan.
- Tur att vi har Svante, annars hade nog inte jag tittat åt MR-G. Men just den här är inget för mig.
 
Topp