• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Fergi

Rolex
2-Faktor
God fortsättning :)
 

Bilagor

  • 9E709C21-0E24-47E2-9DD3-998E5AF01F5E.jpeg
    9E709C21-0E24-47E2-9DD3-998E5AF01F5E.jpeg
    415 KB · Visningar: 57

Fergi

Rolex
2-Faktor
Har lite smutsiga tankar på att släppa min nyinköpta MRG-G2000R-1ADR..vet ej vrf men har lite svårt att få till passform på bandet :-/ kommer inte lägga ut den ännu på k&s men är nån här i tråden sugen så vet ni..
 

Bilagor

  • 8F163468-EC8E-4455-9B75-F2D8B4BD282C.jpeg
    8F163468-EC8E-4455-9B75-F2D8B4BD282C.jpeg
    415 KB · Visningar: 46
  • 008E214E-10C3-4B85-B917-B77FC87C77B6.jpeg
    008E214E-10C3-4B85-B917-B77FC87C77B6.jpeg
    652.7 KB · Visningar: 65
  • Like
Reactions: Ncs

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Har lite smutsiga tankar på att släppa min nyinköpta MRG-G2000R-1ADR..vet ej vrf men har lite svårt att få till passform på bandet :-/ kommer inte lägga ut den ännu på k&s men är nån här i tråden sugen så vet ni..
Tyvärr så faller de som gråsten i andra hand. Du tar en rejäl smäll om du köpte den ny. Kanske bättre att behålla?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har lite smutsiga tankar på att släppa min nyinköpta MRG-G2000R-1ADR..vet ej vrf men har lite svårt att få till passform på bandet :-/ kommer inte lägga ut den ännu på k&s men är nån här i tråden sugen så vet ni..

Sitter klockan för löst? På mig sitter klockan rätt tajt speciellt när det är lite varmt och det är då den sitter som bäst.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vilket märkligt påstående. Har du någon källa på det.
 

wotan

Rolex
Ännu en fråga : ni som har en mrg , hur tålig är den? Repkänslig? Det är ju en g-shock så man förväntar sig ju en stridsvagn, Meeeen när man gjort en g-shock fin så kanske tåligheten gått ner?

Jag tänker mig nämligen en g-shock på jobbet, slår i klockan titt som tätt men min mekaniska dykare har klarat jobbet hittills.

Edit svarar på min egen fråga

 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ännu en fråga : ni som har en mrg , hur tålig är den? Repkänslig? Det är ju en g-shock så man förväntar sig ju en stridsvagn, Meeeen när man gjort en g-shock fin så kanske tåligheten gått ner?

Jag tänker mig nämligen en g-shock på jobbet, slår i klockan titt som tätt men min mekaniska dykare har klarat jobbet hittills.


Det beror lite på vilken modellserie, men alla MRG är ju i titan som i sig inte är speciellt reptåligt. Vissa modeller har fått en specialbehandling över hela klockan som gör ytan mer reptålig, andra har bara fått det på bezel och i mitt fall, även på spännet. Jag är rätt försiktig med mina klockor generellt så jag kan inte svara på hur mycket stryk en MRG tål jämfört med en vanlig G-shock, men det jag kan se på designen är att glaset inte skyddas speciellt väl av bezeln. Bezeln är monterad kanske någon mm högre än själva glaset vilket inte bådar gott för direkta stötar. Jag har fått lite repor och minimala hack på klockan då den åkt i golvet nån gång. Spännet däremot är som nytt. :)

Vad jobbar du med?
 
Topp