Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr så faller de som gråsten i andra hand. Du tar en rejäl smäll om du köpte den ny. Kanske bättre att behålla?Har lite smutsiga tankar på att släppa min nyinköpta MRG-G2000R-1ADR..vet ej vrf men har lite svårt att få till passform på bandet :-/ kommer inte lägga ut den ännu på k&s men är nån här i tråden sugen så vet ni..
Har lite smutsiga tankar på att släppa min nyinköpta MRG-G2000R-1ADR..vet ej vrf men har lite svårt att få till passform på bandet :-/ kommer inte lägga ut den ännu på k&s men är nån här i tråden sugen så vet ni..
Sitter ännu lite löst för vågar inte kapa bandet mer utifall de blir för kort. Nytt band kosta 1050:- så funderar på att beställa ett nytt och sen kapaSitter klockan för löst? På mig sitter klockan rätt tajt speciellt när det är lite varmt och det är då den sitter som bäst.
Får ta den chansen. Klockan är absolut nyskick o fullset. Får jag ett rimligt bud kanske jag tar de...Tyvärr så faller de som gråsten i andra hand. Du tar en rejäl smäll om du köpte den ny. Kanske bättre att behålla?
Sitter ännu lite löst för vågar inte kapa bandet mer utifall de blir för kort. Nytt band kosta 1050:- så funderar på att beställa ett nytt och sen kapa
Ja de har jag..så jäkla grym klocka finish är fan galet bra...Tråkigt iaf att passformen inte klaffade. Det är en härlig klocka.
Har du testat att använda mikrojusteringen som finns på spännet?
så till vilken storlek/omkrets är det kapat till?Ja de har jag..så jäkla grym klocka finish är fan galet bra...
Det lär visst vara Grand Seiko som tillverkar och polerar/borstar boetterna på mrg-modellerna så de håller absolut toppklass!Ja de har jag..så jäkla grym klocka finish är fan galet bra...
Ja de har jag..så jäkla grym klocka finish är fan galet bra...
Skulle sägs 18-18,5cmså till vilken storlek/omkrets är det kapat till?
Det lär visst vara Grand Seiko som tillverkar och polerar/borstar boetterna på mrg-modellerna så de håller absolut toppklass!
Vilket märkligt påstående. Har du någon källa på det.
Varför är det märkligt?Vilket märkligt påstående. Har du någon källa på det.
Jag ska ju inte ljuga, den är stoooor , men det rockar !! Verkar som om just g-shock/mr-g funkar på allas handleder?15.6 cm..
Den är rätt stor, men man vänjer sig rätt snabbt. Jag änvänder även 38-45mm och ibland känns en 40mm liten..Jag ska ju inte ljuga, den är stoooor , men det rockar !! Verkar som om just g-shock/mr-g funkar på allas handleder?
Tack för bilden!
Någon som sitter på en MRG-B2000SH ?
Ännu en fråga : ni som har en mrg , hur tålig är den? Repkänslig? Det är ju en g-shock så man förväntar sig ju en stridsvagn, Meeeen när man gjort en g-shock fin så kanske tåligheten gått ner?
Jag tänker mig nämligen en g-shock på jobbet, slår i klockan titt som tätt men min mekaniska dykare har klarat jobbet hittills.