• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Det beror lite på vilken modellserie, men alla MRG är ju i titan som i sig inte är speciellt reptåligt. Vissa modeller har fått en specialbehandling över hela klockan som gör ytan mer reptålig, andra har bara fått det på bezel och i mitt fall, även på spännet. Jag är rätt försiktig med mina klockor generellt så jag kan inte svara på hur mycket stryk en MRG tål jämfört med en vanlig G-shock, men det jag kan se på designen är att glaset inte skyddas speciellt väl av bezeln. Bezeln är monterad kanske någon mm högre än själva glaset vilket inte bådar gott för direkta stötar. Jag har fått lite repor och minimala hack på klockan då den åkt i golvet nån gång. Spännet däremot är som nytt. :)

Vad jobbar du med?
Jobbar som butikschef inom dagligvaruhandeln(livsmedel) och det blir en hel del jobb i butiken med ombyggnationer och varuplock. Min yema navygraf har inte fått en skråma ännu (körde en Aqua terra förut och den blev repig bara man tittade på den).

Jobbar som butikschef inom dagligvaruhandeln(livsmedel) och det blir en hel del jobb i butiken med ombyggnationer och varuplock. Min yema navygraf har inte fått en skråma ännu (körde en Aqua terra förut och den blev repig bara man tittade på den).

Hade jag jobbat som butikchef som kavlar upp ärmarna då och då hade jag definitivt kört MRG.
Jag tror faktiskt att en repig MRG kan bli riktigt snyggt.

Hade jag jobbat som butikchef som kavlar upp ärmarna då och då hade jag definitivt kört MRG.
Det är inte så glammigt som det var förr, nu kavlar man upp armarna dagligen :)
Mitt mål är att till sommaren kunna köpa loss en till klocka (köpte nyligen en dyrare Seiko så hobbykontot gapar tomt).

Kan bjuda på några bilder på en sliten MRG!
tempImagewIs8C3.png
tempImage1Jwj6F.png
tempImager8SjtZ.png
tempImageRjkJtR.png

Tillbaka
Topp