• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Musse Piggklockor (inkl övriga tecknade figurer)

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Körde Musse Pigg idag
B6E0CBEC-6CC9-42FA-A7BA-0541E06E8323.jpeg


Kan inte bli annat än glad i hans sällskap
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Älskar tråden! Musse Pigg ÄR förstås klassikern, men skulle man kunna tänka sig att justera rubriken så att t.ex. även Kalle Anka omfattas? Typ 'tråden om Disney-klockor'?

Bara ett ödmjukt förslag till trådstartaren som har forumets kanske bästa Disneyklocka, @Margarinkungen :)
Tack!
Taget kompis! Gjorde det enkelt i rubriken, övriga tecknade figurer...
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
IMG_20191019_162609.jpg

Roligt att göra er sällskap i denna förnäma klubb! Snöat in på Musse-klockor senaste månaden - inspirerad av den här tråden. Detta är Ingersolls nyutgåva av originalet från Chicago Fair 1933. Denna nyutgåva lanserades på Baselworld 2011 och såldes några år (?) därefter. Hittade ett NOS-exemplar, bytt till ett lite trevligare band. Kul!
 

ScubaKing

Audemars
IMG_20191019_162609.jpg

Roligt att göra er sällskap i denna förnäma klubb! Snöat in på Musse-klockor senaste månaden - inspirerad av den här tråden. Detta är Ingersolls nyutgåva av originalet från Chicago Fair 1933. Denna nyutgåva lanserades på Baselworld 2011 och såldes några år (?) därefter. Hittade ett NOS-exemplar, bytt till ett lite trevligare band. Kul!

Fantastisk!
 

mikkepigg

Breitling
jag hittade denna ute på promenad med katten. tycker den är ursöt..(!)..:)
men när jag skulle sätta i nytt batteri så lyckades jag ha sönder blecket... klåpare....jag är otröstlig . tänkte ju ge den till någon.
vet nån här vilken butik eller webshop som kan tänkas sälja just en sån ?
detta är alltså ingen annons, jag försöker bara hitta en butik...
:( på boetten står disney avronel men jag googlar mig trött utan att hitta..
0436.jpg
rps20191116_164130.jpg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
jag hittade denna ute på promenad med katten. tycker den är ursöt..(!)..:)
men när jag skulle sätta i nytt batteri så lyckades jag ha sönder blecket... klåpare....jag är otröstlig . tänkte ju ge den till någon.
vet nån här vilken butik eller webshop som kan tänkas sälja just en sån ?
detta är alltså ingen annons, jag försöker bara hitta en butik...
:( på boetten står disney avronel men jag googlar mig trött utan att hitta..
0436.jpg
rps20191116_164130.jpg
Går det inte att bara haka tillbaka blecket? Tycker det ser helt ut.
 
Topp