• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Nezumi..

Nilzén

Cartier

Bilagor

  • received_3650169255018136.jpeg
    received_3650169255018136.jpeg
    472 KB · Visningar: 46

M3a

Cartier
2-Faktor
Såg denna poppa upp som reklam i flödet.
Porsche fan som man är så blir detta ett självklart köp och även första Nezumin för mig. :cool:

Hur upplever ni kvalitén på dessa klockor? Läst recensioner och väldigt blandat


RUF-story-2-mobile.jpg
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Såg denna poppa upp som reklam i flödet.
Porsche fan som man är så blir detta ett självklart köp och även första Nezumin för mig. :cool:

Hur upplever ni kvalitén på dessa klockor? Läst recensioner och väldigt blandat


RUF-story-2-mobile.jpg
Bra och snygga klockor. Jag har inte upplevt eller hört att det skulle vara några konstigheter avseende deras kvalitet.
 

Omega21jul1969

Rolex
2-Faktor
Såg denna poppa upp som reklam i flödet.
Porsche fan som man är så blir detta ett självklart köp och även första Nezumin för mig. :cool:

Hur upplever ni kvalitén på dessa klockor? Läst recensioner och väldigt blandat


RUF-story-2-mobile.jpg

Jag gillar den också, nytt test av detta märket även för mig, kul projekt. Såg denna video, vilket ökar suget ännu mer. Helt rätt med RUF.

 

cello

Breitling
Såg denna poppa upp som reklam i flödet.
Porsche fan som man är så blir detta ett självklart köp och även första Nezumin för mig. :cool:

Hur upplever ni kvalitén på dessa klockor? Läst recensioner och väldigt blandat


RUF-story-2-mobile.jpg
Jag har en Corbeau Ref. CQ2.202 som har samma urverk (Seiko VK63 mecaquartz). Prisvärd, men jag som är 53 år har svårt att avläsa kronografens minuter (subdial 60 minuter placerad klockan 9). Jag har tyvärr inte någon annan kronograf att jämföra med. Hyffsad luminans på timvisare och minutvisare, men svag luminans för övrigt. Är dock sugen på både en RUF och deras dykare Baleine för att jag gillar Nezumis retro-design.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej,

Jag är ute efter att byta min mini Turtle SRPC35J1 mot någon av referenserna nedan:

• CORBEAU REF. CQ1.102
• CORBEAU REF. CQ2.202

Hojta till i fall det skulle kunna vara av intresse

1813E0A0-8987-4933-8E00-8F85CF0365AF.jpeg
 

cello

Breitling
Onsdag 27 januari släpps NEZUMI x RUF Voiture Chronograph, ref. VQ2S.901, och Voiture ref. VQ2.412 med snygga guld-detaljer finns åter i lager. :)
En sak som slår mig när jag tittar på bilder av de olika kronograf-modellerna är att de små urtavlorna klockan 3 (24 timmarsvisning) och klockan 9 (kronografens minuter) har olika antal streck och olika längd. Det kan bidra till att jag har lite svårt att avläsa urtavlan klockan 9 där jag har 60 streck där 10:e är längre. De urtavlor som har tre olika längder (var femte minut mellanlång och var tionde minut längst) är troligen enklare att avläsa.
 
Topp