• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Padel (Padeltennis)

LI0N

Panerai
Du ska välja size på gratis tröjan du får med :). Använd kod "Home5" för 5% rabatt.

Jag ska själv beställa starvie raptor -19 från Nuestro. Har tidigare lirat bullpadel vertex, Vibora black mamba, Starvie Basalto samt nu senast Bullpadel hack ctrl -19. Är någon sugen på bullpadel hack ctrl så hojta till! :)

Har du fått ditt Starvie Raptor?
 

NickG

Cartier
Kör inte padel men undrar om ni kör med klocka på? om så, vilken?
Självklart! Men säkerligen ingen klocka någon är intresserad av här inne, Garmin Fenix 5 Plus!
IMG_20200906_221850.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Förvånande hur många av toppspelarna på wpt som spelar med typ Apple Watch. Har för mig jag sett Paquito även spelat med det ibland
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Är det något man bör tänka på när man använder klockor vid tennis/padel? Vilken typ av klocka är att undvika och vilken typ är att föredra? (om man inte vill spela med en digital/puls) Federer är ju ambassadör för Rolex men har aldrig någon på sig vid spel.


Inte padel, men Nadal han kör richard mille på matcherna.......

sport-preview-rafa-nadals-richard-mille-watch.jpg
 
Är de någon här som får ont i knän efter padelspel? Jag spelar med adidas solecourt skor och har knäskydd men blir öm och får viss värk i främst höger knä (är högerhänt). Måste tyvärr motvilligt erkänna att jag är lite dålig på att värma upp och stretcha.

tar tacksamt emot tips på styrkeövningar/stretch för att stärka upp knät, samt om de finns bättre skor/skydd :)
 

LI0N

Panerai
Är de någon här som får ont i knän efter padelspel? Jag spelar med adidas solecourt skor och har knäskydd men blir öm och får viss värk i främst höger knä (är högerhänt). Måste tyvärr motvilligt erkänna att jag är lite dålig på att värma upp och stretcha.

tar tacksamt emot tips på styrkeövningar/stretch för att stärka upp knät, samt om de finns bättre skor/skydd :)

Mitt högra knä är ofta ömt och ”ryckigt” efter en match! Försöker röra mycket på benen vid uppvärmningen och inte bara stå, har blivit bättre av det!
 

joca

Patek
2-Faktor
Är de någon här som får ont i knän efter padelspel? Jag spelar med adidas solecourt skor och har knäskydd men blir öm och får viss värk i främst höger knä (är högerhänt). Måste tyvärr motvilligt erkänna att jag är lite dålig på att värma upp och stretcha.

tar tacksamt emot tips på styrkeövningar/stretch för att stärka upp knät, samt om de finns bättre skor/skydd :)
Spelar du på banor med mycket (synlig) sand eller med mindre sand (mondo- anor)?
Spelar du med grus-sula eller inte?
Mondo banor och grussko är inte en bra kombination. Om du spelar med grus-sula på mondo så testa byt skor. Jag känner en del i kroppen om jag kört med grussko på mondo bana vilket har gjort att jag nu anpassar skor efter underlag :)
 
Spelar du på banor med mycket (synlig) sand eller med mindre sand (mondo- anor)?
Spelar du med grus-sula eller inte?
Mondo banor och grussko är inte en bra kombination. Om du spelar med grus-sula på mondo så testa byt skor. Jag känner en del i kroppen om jag kört med grussko på mondo bana vilket har gjort att jag nu anpassar skor efter underlag :)
90% av gångerna på mindre sandigt underlag. Spelar med adidas solecourt clay/padel så tror dem ska vara bra för icke-sandiga banor? Körde först kylpåse och sedan värmedyna på knät igår efter spel, och de verkar ha hjälpt lite :)
 

joca

Patek
2-Faktor
90% av gångerna på mindre sandigt underlag. Spelar med adidas solecourt clay/padel så tror dem ska vara bra för icke-sandiga banor? Körde först kylpåse och sedan värmedyna på knät igår efter spel, och de verkar ha hjälpt lite :)
Om det är denna sula (clay) så är det för bra grepp för banor utan mycket synligt grus.
AC33C6E8-4515-4115-B676-5A0CD55D5F07.png
 
Topp