• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Nissenutz

Patek
2-Faktor
114270
2F55BDDD-E25D-460C-A1EF-A7E4528C2F92.jpeg

Efter att igår återigen läst att en Omega, denna gång en Speedmaster, tagit in fukt vid bad kände jag mig rebellisk och postade denna i speedmastertråden......

En Rolex tar inte in fukt....Defintivt inte en Explorer.
FDE2E6B4-778F-4EF5-B426-677E844183FB.jpeg


Simma lugnt vänner!
Fasen va fina dom är alltså! Satt och kikade på Chrono igår kväll istället för att lägga mig i tid :bookworm:
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Efter att igår återigen läst att en Omega, denna gång en Speedmaster, tagit in fukt vid bad kände jag mig rebellisk och postade denna i speedmastertråden......

En Rolex tar inte in fukt....Defintivt inte en Explorer.
FDE2E6B4-778F-4EF5-B426-677E844183FB.jpeg


Simma lugnt vänner!

Första klockan jag vågar bada med och då har jag ändå haft några med både 200, 300, 600 och 3000wr.
Explorern ger mig harmoni och lugn:)
2E559E0B-343B-4C90-9B26-BD12F8EFCBE9.jpeg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter att igår återigen läst att en Omega, denna gång en Speedmaster, tagit in fukt vid bad kände jag mig rebellisk och postade denna i speedmastertråden......

En Rolex tar inte in fukt....Defintivt inte en Explorer.
FDE2E6B4-778F-4EF5-B426-677E844183FB.jpeg


Simma lugnt vänner!
Haha...det tyckte de väl var roligt :p
Men varför badar folk med en speedy :shifty:
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
25A9394E-2562-4979-8507-FCA1D9708D2F.jpeg

...men när det är så varmt som nu är det skönt att lufta handleden från stållänken & fukta strupen med en bra rosé! Imorgon åker länken av & natot på, Explorern får finna sig i detta helt enkelt.
Ska bli spännande att se hur kombon blir. Sällan en explorer blir bättre på något annat än länken
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Håller helt med om att Explorer främst ska sitta på oyster, men kan funka m ett trevligt neutralt läder också, och även på nato. Udda men praktiskt emellanåt!
Whatever floats your boat, man. Personligen har jag aldrig fattat poängen med att byta en bra länk mot något annat. Länk slår allt enligt mig. Om det är en bra länk alltså.
 

Zsolle

Omega
Whatever floats your boat, man. Personligen har jag aldrig fattat poängen med att byta en bra länk mot något annat. Länk slår allt enligt mig. Om det är en bra länk alltså.
En bra länk är bäst på den klockan, helt klart, men då är det originallänken som gäller. Men kanske inte stållänk på en tank eller reverso... ...men då är vi ju lite of topic kanske, hur som helst, trevligt att variera sig lite. Svårt att hitta något som passar till just Explorer I, men jag tycker att följande funkar hyggligt:
B52C4530-5609-4E49-A32C-182EB81F7719.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
En bra länk är bäst på den klockan, helt klart, men då är det originallänken som gäller. Men kanske inte stållänk på en tank eller reverso... ...men då är vi ju lite of topic kanske, hur som helst, trevligt att variera sig lite. Svårt att hitta något som passar till just Explorer I, men jag tycker att följande funkar hyggligt:
B52C4530-5609-4E49-A32C-182EB81F7719.jpeg
Om den ska på något annat än länk tror jag mest på ett tunt schyst nato :)
 

Zsolle

Omega
Håller helt med om att Explorer främst ska sitta på oyster, men kan funka m ett trevligt neutralt läder också, och även på nato. Udda men praktiskt emellanåt!
Hittade en äldre bild från ”sommaren som regnade bort”, Explorer I på Nato, inte helt rätt enligt mig, men praktiskt som sagt. Klockan sticker ut mer, blir på något sätt ännu mer ”toolig”, och för mig är explorern den klockan som följer med på flest äventyr, snö, regn, sjö- & havsbad. Beater nr 1. Och då är ett Nato ultimat, i synnerhet när värmen slår till, som denna sommar :D
F2E85175-5079-4DC4-884D-8EB2AF46D2C2.jpeg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hittade en äldre bild från ”sommaren som regnade bort”, Explorer I på Nato, inte helt rätt enligt mig, men praktiskt som sagt. Klockan sticker ut mer, blir på något sätt ännu mer ”toolig”, och för mig är explorern den klockan som följer med på flest äventyr, snö, regn, sjö- & havsbad. Beater nr 1. Och då är ett Nato ultimat, i synnerhet när värmen slår till, som denna sommar :D
F2E85175-5079-4DC4-884D-8EB2AF46D2C2.jpeg
Det där funkar ju absolut. Men klipp av natoflärpen så ser det bättre ut. :)
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Fyfan.. valde att inte gå för en explorer 1a och ångrar mig något så brutalt.
Det vet ni ju redan men den är bra jäkla vacker!!
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Finns rätt många Blackbay i olika storlekar men misstänker att du körde på en dykare med inhouse eftersom du nämner höjden.

Bara slänga ut på K&S sen jaga expy :)
Stämmer! Chansade lite med att jag skulle vänja mig vid höjden men personligen gillar jag mer en klocka som ligger slickad.
Den ligger redan ute, för byte dock, så jakten fortsätter ;)
 
Topp