• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Den där 214270 är rätt bra ändå...
DSC02945.jpg
 

JWB

Omega
Ser härligt ut, kanske ska kika in. Ska till Como om två veckor. Tänkte hyra båt, något tips? Eller något man inte får missa?

Edit: sorry för ot!
Vi tog en färja från Como till Bellagio. Trevlig tur då man såg väldigt mycket av byarna och de lite lyxigare husen utmed vattenbrynet. Det finns även bar på färjan så det kunde inte bli bättre. Hyrde ingen båt och har inget ”must do”-tips. Ägnade mig mest åt apertivos, sjukt bra mat samt sol och bad - det finns det massor av :)
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Tycker den är lite dyr?
Funktioner - Evighetskalender o_O
Objektbeskrivning - passar handleder upp till 17cm.... då känns det som att inte alla länkbitar följer med.

Lite så jag tänker också... går inte på min handled. Ser lite sliten ut om man tittar närmare. Men det kanske bara höjer värdet, vad vet jag.

Evighetskalender - är det tidfunktionen med timmar, minuter och sekunder då eller? ;)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Uretvintage är totala virrhjärnor tyvärr. Men man skall kunna returnera utan problem om man tycker den inte är ok. Dom känns nästan alltid dyra tycker jag men jag har dålig koll på dom här.
 

Norrman

Cartier
Tjenare läst mycket i denna tråd på senare tid och tänkte inom en snar framtid köpa en 14270. Men en sak blir jag inte riktigt klok på, vad avgör om den har lughols eller inte? Har det med serie att göra?
Mvh
Ps. Mycket kul med så mycket kunskap och bra info i samma tråd :D
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Vet ej, men jag ser sånt ibland jag också. Jag har sett 14270 från 90-94 (osäker på 95) både med och utan lugholes. Om säljaren har tagit fel på årtal eller om det förekom variation i produktionen vet jag inte.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tjenare läst mycket i denna tråd på senare tid och tänkte inom en snar framtid köpa en 14270. Men en sak blir jag inte riktigt klok på, vad avgör om den har lughols eller inte? Har det med serie att göra?
Mvh
Ps. Mycket kul med så mycket kunskap och bra info i samma tråd :D
Sök i tråden efter @acce1999 han har bra koll och har skrivit informativa texter om detta.
https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/page-9#post-1558837
 
Topp