• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har en son som är extremt känslig. Inget att leka med. Hoppas att det går bra.
Testar just nu tipset att kopiera en getingbyla med en brun papperspåse fylld med tidningspapper. Getingar skall inte gilla andra. Sett några så vet inte om det funkar så bra
Har oxå hört det om getinbon. Hoppas det funkar. För egen del är handen ok nu. Har oxå briefat med läkare som tyckte att eftersom svullnaden inte kom direkt(allrgichock) utan var mer var av normal allergisk karaktär så räcker kortison tabletter. Så snart är klockan på igen. Känns konstigt utan ..
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
CFC00053-224D-4BB6-B7BA-B238AE42CFA1.png


Expy-vänner, här kommer artikeln vi väntat på! :)
ON HODINKEE NOW!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har oxå hört det om getinbon. Hoppas det funkar. För egen del är handen ok nu. Har oxå briefat med läkare som tyckte att eftersom svullnaden inte kom direkt(allrgichock) utan var mer var av normal allergisk karaktär så räcker kortison tabletter. Så snart är klockan på igen. Känns konstigt utan ..
Vad skönt för dig!
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Det mest äventyrliga jag gjort med min är att åka ålandsbåt, spela golf på Åland, supa till på bubbel och spela mer golf. #middleclassexploration
Men värt att tillägga är att jag planerar bestiga kebenekaise alternativt bara vandra i svenska / norska fjällen, (någon gång i framtiden) :) och då är expyn det självklara alternativet
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Nej, jag behöver en expy!! Är det nån som är sugen på att byta en 14270 eller 114270 mot en Speedmaster Pro uttagen feb 2018 med stora boxen fullset får de gärna höra av sig. Pengar emellan såklart.

Börjar här. Kommer säkert ut på k&s när jag masat mig upp från semestersoffan och sammanfattat en annons. :)

9D38C214-227A-4542-AA2D-D8F35C5B25B8.jpeg
 

tossefar

Cartier
Kan tidiga serienummer någonsin betinga ett högre värde? Jag har en 114270 med serienummer p91000X vilket indikerar vintern 2000. Hur pass vanliga är P-serierna? Jag har förstått det som att 114270 lanserades 2001 och då borde ha K-serienummer, men det kanske hann tillverkas många P däremellan.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Nej, jag behöver en expy!! Är det nån som är sugen på att byta en 14270 eller 114270 mot en Speedmaster Pro uttagen feb 2018 med stora boxen fullset får de gärna höra av sig. Pengar emellan såklart.

Börjar här. Kommer säkert ut på k&s när jag masat mig upp från semestersoffan och sammanfattat en annons. :)

9D38C214-227A-4542-AA2D-D8F35C5B25B8.jpeg
Vill ha en speedy. Men tänker inte släppa min expy hehe
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Kan tidiga serienummer någonsin betinga ett högre värde? Jag har en 114270 med serienummer p91000X vilket indikerar vintern 2000. Hur pass vanliga är P-serierna? Jag har förstått det som att 114270 lanserades 2001 och då borde ha K-serienummer, men det kanske hann tillverkas många P däremellan.
Sälj den till mig, är född vintern 2000 så det hade blivit en perfekt födelseårsklocka :rolleyes:
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Fanns en period då jag började stirra iväg mig på andra klockor och i samband med det gick jag säljtankar om min expy. Jag får skylla på solsting för nu har jag återigen totalt fallit för denna skapelse och ångrar inte den för en sekund. En riktig keeper :)
 
Topp