• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ja, varsågod. Personligen skulle jag nöja mig med Explorer + DD om jag hade möjligheten. DJ och Explorer känns ganska lika varandra och jag skulle hellre lägga pengarna på något annorlunda.
Här min 214270 och kollegans 126334:
IMG_20180914_112713.jpg
Jo, det också. Men jag tänkte mest att med en DD och en Explorer i samlingen skulle jag hellre ha något annat än en Datejust som tredje klocka :)
Om jag var @Roffe Persson skulle jag alltså skaffa en expy, flippa DJ:n och skaffa en annan klocka för de pengarna.
Förstår och håller med till 100%
Äger DD och DJ nu, båda var gåvor så "kan" inte riktigt motivera en försäljning pga det..
Jag kan dock "lägga till" en tredje, eller byta ut en ev framtida expy mot något.

Jag har lite svårt att motivera ett köp för mig själv, just pga det ni nämner.
Å andra sidan så är 39mm'n kanske inte SÅ lika, förutsatt att den passar..? :)
Två andra jag väntar på är en nodate och en Pepsi 126710. Så det blir 5 av 6 rolex i den uppställningen isåfall + något dressare som jag inte hittat/känner till/bestämt mig för..

Iaf.. Jag hoppas att expyn (ny, 39a) skiljer tillräckligt från min vittavlade DJ med flutad glasring att jag kan motivera ett köp iaf..
För som sagt, vill inte avyttra de andra pga att de är gåvor:(

Vilka "problem" man har va? Är det inte Fan otroligt.. Nästan så man blir mörkrädd när man tänker efter..

Mvh och stort tack för hjälpen! :)
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Äger DD och DJ nu, båda var gåvor så "kan" inte riktigt motivera en försäljning pga det..
Jag kan dock "lägga till" en tredje, eller byta ut en ev framtida expy mot något.

Jag har lite svårt att motivera ett köp för mig själv, just pga det ni nämner.
Å andra sidan så är 39mm'n kanske inte SÅ lika, förutsatt att den passar..? :)
Två andra jag väntar på är en nodate och en Pepsi 126710. Så det blir 5 av 6 rolex i den uppställningen isåfall + något dressare som jag inte hittat/känner till/bestämt mig för..

Iaf.. Jag hoppas att expyn (ny, 39a) skiljer tillräckligt från min vittavlade DJ med flutad glasring att jag kan motivera ett köp iaf..
För som sagt, vill inte avyttra de andra pga att de är gåvor:(

Vilka "problem" man har va? Är det inte Fan otroligt.. Nästan så man blir mörkrädd när man tänker efter..

Mvh och stort tack för hjälpen! :)
Jag har en Explorer mk2 som jag funderar på att komplettera med en DJ på jubilee. Tänker att det kan vara en bra kombo då Explorern känns mer sportig och en DJ lite mer dressad.
Har inte bestämt mig helt än och har sneglat lite på en sub också men tror nog DJ kompletterar bättre :)
 
Nej, man säljer inte saker man fått! Behåll du dina fina klockor och vill du komplettera med en Expy så gör det och bli glad. :happyhappy:
Tänker så också. Det absolut värsta som bör kunna hända är väl att man får betala en 10:a i "läropeng" om det visar sig att det blev HELT fel.. hehe, men det känns bättre att fråga än att handla "hals över huvud".. Har redan fått sälja av en drös med modeller/märken som inte riktigt var för/passade mig..
Det kostade en slant.. Men som sagt, prisfallet på just den här är väl inte särskilt stort så är väl bara att prova :)

Mvh
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Tänker så också. Det absolut värsta som bör kunna hända är väl att man får betala en 10:a i "läropeng" om det visar sig att det blev HELT fel.. hehe, men det känns bättre att fråga än att handla "hals över huvud".. Har redan fått sälja av en drös med modeller/märken som inte riktigt var för/passade mig..
Det kostade en slant.. Men som sagt, prisfallet på just den här är väl inte särskilt stort så är väl bara att prova :)

Mvh
Kör på! Du kommer inte ångra dig :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänker så också. Det absolut värsta som bör kunna hända är väl att man får betala en 10:a i "läropeng" om det visar sig att det blev HELT fel.. hehe, men det känns bättre att fråga än att handla "hals över huvud".. Har redan fått sälja av en drös med modeller/märken som inte riktigt var för/passade mig..
Det kostade en slant.. Men som sagt, prisfallet på just den här är väl inte särskilt stort så är väl bara att prova :)

Mvh
Det kan aldrig bli fel med en Explorer.:D
 

Untitled

Omega
Frågade för någon vecka sedan om tillgången på Exp 1. Mailade Nymans igår och fick reda på att de hade en inne. Åkte in och köpte den idag. Så jävla nöjd! Perfekt klocka.
 

Bilagor

  • A993F860-3E1E-4503-BFA4-EF5E4D0149A9.jpeg
    A993F860-3E1E-4503-BFA4-EF5E4D0149A9.jpeg
    113.4 KB · Visningar: 3
  • 4E43D93A-FB5D-4320-9C2F-6788FB6AFF64.jpeg
    4E43D93A-FB5D-4320-9C2F-6788FB6AFF64.jpeg
    95.4 KB · Visningar: 3

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tänker så också. Det absolut värsta som bör kunna hända är väl att man får betala en 10:a i "läropeng" om det visar sig att det blev HELT fel.. hehe, men det känns bättre att fråga än att handla "hals över huvud".. Har redan fått sälja av en drös med modeller/märken som inte riktigt var för/passade mig..
Det kostade en slant.. Men som sagt, prisfallet på just den här är väl inte särskilt stort så är väl bara att prova :)

Mvh
Har du lagt GMT planerna på hyllan?

/Nicke Nyfiken
 

Omega87

Rolex
Har funderat på det här med manuellt uppdrag på 114270. Om man drar upp den fullt är där ett tydligt stopp då? Brukar ni dra upp era helt eller det behövs inte eftersom det är en automatare?
 
Senast ändrad:

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Vad kör ni för band andra än stållänken? Mocka, cordovan? Snygga bilder mottages tacksamt!!
Expyn är helt klart bäst på länk. Många andra kombinationer skär sig.

Men med det sagt finns fortfarande andra alternativ som är helt fantastiska IMO.

Jag drömmer om detta band till min expy: https://theoandharris.com/vintage-watch-shop/watch-straps/jean-rousseau-strap-type-1/ tror faktiskt det kan passa riktigt bra.
Utöver det vill jag testa grått nato :)
 

Jolu

Breitling
Har funderat på det här med manuellt uppdrag på 114270. Om man drar upp den fullt är där ett tydligt stopp då? Brukar ni dra upp era helt eller det behövs inte eftersom det är en automatare?

Det kan være innbilning, men jeg mener jeg kjenner et lite klikk når den er helt oppdratt. Full stopp er det derimot ikke, du kan skru i evigheter.
 
Topp