Ja, och den passformen på skinnband = uselt.Meningen var inte att det "skulle se ut som", utan endast sitta ända in mot boett i ändarna.
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, och den passformen på skinnband = uselt.Meningen var inte att det "skulle se ut som", utan endast sitta ända in mot boett i ändarna.
Mvh
Då har vi fått ta del av din åsikt. Tur att det inte är någon fakta du presenterarJa, och den passformen på skinnband = uselt.
Då har vi fått ta del av din åsikt. Tur att det inte är någon fakta du presenterar
Mvh
Jag vill gärna gilla denna klockan, men kan inte komma över de extremt fula siffrorna på urtavlan...är det bara jag som tycker att det får den att se ut som en sån där klocka som säljs taxfree på charterflyg? Utan siffrorna hade jag kunnat hålla med om att det (nästan) hade varit den perfekta klockan...
Varför vill du så gärna gilla en klocka när du tycker att designen påminner om det som säljs i taxfreen hos Apollo? Gillar du den inte - köp den inte.Jag vill gärna gilla denna klockan, men kan inte komma över de extremt fula siffrorna på urtavlan...är det bara jag som tycker att det får den att se ut som en sån där klocka som säljs taxfree på charterflyg? Utan siffrorna hade jag kunnat hålla med om att det (nästan) hade varit den perfekta klockan...
Äh tyst med dig nu.
Det är ju lite grejen med Explorern.Visst är det jobbigt när folk har olika uppfattning om saker?
Nåväl, taxfree-gliringen kanske var lite orättvis, men siffrorna är ju sjukt blaffiga. Vad hände med less is more?
Det är ju lite grejen med Explorern.
Köp en OP istället?
+1Äh tyst med dig nu.
Kolla in op. Den har inga siffror men inte heller lollipop-visare.Visst är det jobbigt när folk har olika uppfattning om saker?
Nåväl, taxfree-gliringen kanske var lite orättvis, men siffrorna är ju sjukt blaffiga. Vad hände med less is more?
Ja precis! Jag har väl inte skrivit annat?Ja, i det här fallet så är det väl åsikter, tycke och smak som vädras fram och tillbaka även från din sida?
Jag föreslår att du, om du inte redan gjort det, läser min recension om Explorer 14270. Tycker du fortfarande likadant kan du lämna den här tråden. Då finns det annat som är roligare för dig.Jag vill gärna gilla denna klockan, men kan inte komma över de extremt fula siffrorna på urtavlan...är det bara jag som tycker att det får den att se ut som en sån där klocka som säljs taxfree på charterflyg? Utan siffrorna hade jag kunnat hålla med om att det (nästan) hade varit den perfekta klockan...
Det är den perfekta klockan! Jag ogillade Expyn innan och kunde absolut inte tänka mig den. Anledningen? Siffrorna. Men efter att ha testat en 241270 och fått en bra genomgång av dess historik etc så blev jag övertygad och slog till på en 114270. Tänkte jag ger den en chans, gillar jag inte den så säljer jag den vidare. Efter att ha ägt den 1 dag blev jag förälskad! Vilken klocka!Jag vill gärna gilla denna klockan, men kan inte komma över de extremt fula siffrorna på urtavlan...är det bara jag som tycker att det får den att se ut som en sån där klocka som säljs taxfree på charterflyg? Utan siffrorna hade jag kunnat hålla med om att det (nästan) hade varit den perfekta klockan...
Håller med. För mig var det en kompromiss att köpa den, men det växte snabbt. Är sugen på en igen...Det är den perfekta klockan! Jag ogillade Expyn innan och kunde absolut inte tänka mig den. Anledningen? Siffrorna. Men efter att ha testat en 241270 och fått en bra genomgång av dess historik etc så blev jag övertygad och slog till på en 114270. Tänkte jag ger den en chans, gillar jag inte den så säljer jag den vidare. Efter att ha ägt den 1 dag blev jag förälskad! Vilken klocka!
Kan tveklöst bli OWG med den!
Köp en! Vad var det för kompromiss?Håller med. För mig var det en kompromiss att köpa den, men det växte snabbt. Är sugen på en igen...
Hade tänkt köpa en submariner, men kom andra utgifter emellan, samtidigt som jag fick en bra deal av en vän...Köp en! Vad var det för kompromiss?
Menar du alla referenser eller någon specifik? Ganska stor skillnad t ex mellan siffrorna på en 1016 och en 214270. Den enda referensen där jag har svårt för siffrorna är 214270 mk 1. Helguldssiffrorna var ingen höjdare. Mk 2 funkar men känns lite uppblåsta. Jag tycker siffrorna gör sig bäst på 36 mm versionerna, där är de perfekta.Jag vill gärna gilla denna klockan, men kan inte komma över de extremt fula siffrorna på urtavlan...är det bara jag som tycker att det får den att se ut som en sån där klocka som säljs taxfree på charterflyg? Utan siffrorna hade jag kunnat hålla med om att det (nästan) hade varit den perfekta klockan...
Blev lite av en photo shoot i morse
Grottutforskare använder ju Expy iiJäklar vad min är repig i jämförelse med din, jag måste har utforskat grottor eller dyligt.
Stor skillnad på nyans på lumen på visare och index /siffror .. Intressant.Otroligt fint exemplar som låg ute för försäljning i typ 12 h innan den såldes. Listades för $ 14.000, men visst, väldigt fint skick.
https://wannabuyawatch.com/product/rolex-explorer-1-ref-1016-circa-1966-2/
Verkligen. Höga priser generellt på vintageur i USA tycker jag, men om visarna är bytta känns det märkligt med detta höga priset. Säger jag dock utan att kunna speciellt mycket om modellen...Stor skillnad på nyans på lumen på visare och index /siffror .. Intressant.
Svårt att veta om det är servicevisare... Nyansskillnaden är ju dock uppenbar.Verkligen. Höga priser generellt på vintageur i USA tycker jag, men om visarna är bytta känns det märkligt med detta höga priset. Säger jag dock utan att kunna speciellt mycket om modellen...
Okej, jag förstår! Bara att köra. Tycker suben är ganska tråkig jämfört med ExpynHade tänkt köpa en submariner, men kom andra utgifter emellan, samtidigt som jag fick en bra deal av en vän...
Bytte i vintras min 114270 mot en 16610. Tanken lockar att sälja denna nu och köpa en nyare explorer (36mm).