Omega87
Silver
Misstänkte det! Vass lurTackar.
Iphone X
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Misstänkte det! Vass lurTackar.
Iphone X
Ruskigt fin klocka och en jädrans skärpa i bildenDen bästa klockan.
Tack så mycket!Ruskigt fin klocka och en jädrans skärpa i bilden
Är det en 114270?
Expyn ser ut att trivas!Dubbelpostar lite.
Dagens expedition gick ut på att kolla hur grinig Knud egentligen är.
25 i byarna när bilden togs i förmiddags. Igår kväll vid kl 23 blåste det 37 i byarna på samma ställe. Hade varit coolt att stå här då...
Hur uppfyller expyn ”stekarrollen”?
Och det är därför explorer är världens bästa klocka!Lika bra som bergsklättrarrollen!
Explorern gör sig bäst i svartvitt
Här är ett bra ex. Seriös handlare i München, har handlat hos dom, var nöjd med både service och leveranstider. https://www.uhrenworld.com/en/watch...lorer-stainless-steel-ref-114270#lg=1&slide=0Utöver Köp/Sälj-delen på detta forum, vart är bra ställen att hitta begagnade Explorers? Kan det vara så att Nymans ur och liknande klockbutiker ibland har begagnade exemplar inne?
Samt en fråga om det finns de här som köpt sin Explorer via Chrono24 och kan berätta om den processen? =)
Nejdå, det finns!Är det lite bökigt att få tag på Explorer nu? Minns att den var relativt vanlig för några år sedan...
You just need to know where to lookNejdå, det finns!
Kran?!Hittade en kran i Italien. Håller tummarna att min 114270 kommer innan helgen
Tack för tipset!Här är ett bra ex. Seriös handlare i München, har handlat hos dom, var nöjd med både service och leveranstider. https://www.uhrenworld.com/en/watch...lorer-stainless-steel-ref-114270#lg=1&slide=0
"Swiss only"-tavla Dock skulle jag rekommendera ett opolerat exemplar om jag får vara petigHär är ett bra ex. Seriös handlare i München, har handlat hos dom, var nöjd med både service och leveranstider. https://www.uhrenworld.com/en/watch...lorer-stainless-steel-ref-114270#lg=1&slide=0
Vad innebär den beteckningen? Hade det t.ex. stått Swiss-T < 25, så hade tavlan innehålt tritium?"Swiss only"-tavla Dock skulle jag rekommendera ett opolerat exemplar om jag får vara petig
Saxad info från tidigare i tråden.Den som söker skall finna, hittade denna informationen rörande självlysningen
T SWISS MADE T indicates that the radioactive material Tritium is present on the wristwatch. The amount of radioactive material emitted is limited to a maximum of 25 milliCurie.
SWISS T < 25 more specifically indicates that the wristwatch emits an amount of Tritium that is less than the 25 milliCurie limit.
SWISS T 25 indicates that the wristwatch emits the maximum allowable amount of Tritium (i.e. a full 25 milliCurie).
SWISS (or) SWISS MADE on wristwatches produced after (around) 1998, indicates the presence of LumiNova as the luminous material. (Please Note: "SWISS" or "SWISS MADE" was also the indication on wristwatches produced prior to the 1950s, when Radium was used as the luminous material. However, at that time "SWISS" or "SWISS MADE" simply indicated that the watch was, in fact, made in Switzerland.
Tror han skulle skicka med lite dunder i paketetKran?!
Hur många hade han .. Ett kilo?