Grattis!
Tack så mycket!Najs! Grattis! Min 114270 hälsar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!
Tack så mycket!Najs! Grattis! Min 114270 hälsar!
Nä, borstningen är för bra efter åtta års användning för att vara opolerad. Men den har plenty charm ändå.Svårt det där. En klocka kan ju vara tokpolerad med utbytt lås.
Din är väl säkert lite polerad, men den ser ju mysig ut för det!
Ser ut dom en vanlig 14270 med vitguldsindex o Tiffany dial. Varför graal?Alla Explorer-fans våta dröm:
Låt mig presentera Rolex Explorer ”blackout” med Tiffany tavla.
Producerades enbart under 1993 och är en av 1990-talets mest sällsynta sportmodell.
Avslutar med ett enda ord; GRAAL!!!!
(Bilder från instagram, ej mina)
Alla Explorer-fans våta dröm:
Låt mig presentera Rolex Explorer ”blackout” med Tiffany tavla.
Producerades enbart under 1993 och är en av 1990-talets mest sällsynta sportmodell.
Avslutar med ett enda ord; GRAAL!!!!
(Bilder från instagram, ej mina)
Jag håller faktiskt med dig. Tycker inte det är någon graal överhuvudtaget. Då finns det en uppsjö av andra grymma vintage referenser av Explorern som är mer intressant.Ser ut dom en vanlig 14270 med vitguldsindex o Tiffany dial. Varför graal?
Ser ut dom en vanlig 14270 med vitguldsindex o Tiffany dial. Varför graal?
En vanlig 14270 har inte svarta 3-6-9-markeringarJag håller faktiskt med dig. Tycker inte det är någon graal överhuvudtaget. Då finns det en uppsjö av andra grymma vintage referenser av Explorern som är mer intressant.
Men smaken är gvs som baken.
Inte värd sina 180-200’ imoEn vanlig 14270 har inte svarta 3-6-9-markeringar
Sjukt snygg och sällsynt, och har alltid älskat tiffany signaturen.
Fast de ser inte svarta ut.En vanlig 14270 har inte svarta 3-6-9-markeringar
Så är det ocksåMen smaken är gvs som baken.
tyvärr är det ljuset som leker med en flr det ör vanliga vitgulds index!En vanlig 14270 har inte svarta 3-6-9-markeringar
Fast fyllningen i vitguldsindex är svart som på denna.tyvärr är det ljuset som leker med en flr det ör vanliga vitgulds index!
Passar fint med ditt nick.Ordentligt med frost idag ❄
precis, som @ahlqvist säger är det fyllning i 3-6-9 som är svart istället för vit.tyvärr är det ljuset som leker med en flr det ör vanliga vitgulds index!
Fullt rimligt med andra ord! Jag gav 47 kkr för min. Lite novis men vad är B&P? Får se hur jag gör! Gillar min skarpt och fullset!I den mån jag har koll på läget uppfattade jag det som att man kan få en full set utan gravyr för samma peng som en graverad utan b&p. Jag gav 49K för mitt ex. men de flesta ligger runt 55K med tillbehör och cert.
Happy Hunting!
Läckert! Fullset är viktigt enligt mig!Ps
Detta ingick i mitt köp.
Ds
Mycket fint att se alla godsaker som ingår!Fullt rimligt med andra ord! Jag gav 47 kkr för min. Lite novis men vad är B&P? Får se hur jag gör! Gillar min skarpt och fullset!
Bjuder på en bild!
EDIT: Box and papers?
Japp! Har sökt men finns det inte en tråd här där man lägger upp bilder på sina fullset? Annars får jag starta en!Mycket fint att se alla godsaker som ingår!
B&P är förkortning för Box and Papers.
Jo, det finns fullset-tråd som @jabla har startat (om jag minns rätt).Japp! Har sökt men finns det inte en tråd här där man lägger upp bilder på sina fullset? Annars får jag starta en!
Aha, misstänkte det!
Tackar! hittade den direkt nu!Jo, det finns fullset-tråd som @jabla har startat (om jag minns rätt).
Har allt mitt på italienska också.Mina grejor. Oyster häftet är på franska och Explorer häftet på Italienska. Någon som har några tankar kring språket? Har inte sett den aspekten beröras när fullset diskuteras.
Grattis! Verkligen en klocka man utan problem kan vara OWG med - går själv i dem tankarna med min 114270!Efter att ha lurkat här ett bra tag kan jag äntligen posta i egenskap av ägare av en exp1, OWG tillika. Fantastisk klocka, precis så bra som jag hade tänkt mig. Dock upplevs den verkligen stor, jag har trots allt handleder på 18.5~ cm. Förstår därför folk som diggar 36an.
Bjuder på en sopig bild tagen imorse
Grattis! Verkligen en klocka man utan problem kan vara OWG med - går själv i dem tankarna med min 114270!
Har själv 18,5 cm handled och tycker 36:an sitter idealiskt. Hade du möjlighet att pröva båda innan eller du har alltid velat ha 39:an?
fin diskusEfter att ha lurkat här ett bra tag kan jag äntligen posta i egenskap av ägare av en exp1, OWG tillika. Fantastisk klocka, precis så bra som jag hade tänkt mig. Dock upplevs den verkligen stor, jag har trots allt handleder på 18.5~ cm. Förstår därför folk som diggar 36an.
Bjuder på en sopig bild tagen imorse