• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ni som har nyare Explorers, och som nu leker med UV-lampa och så, vet ni om äldre modellerna också lös så mycket när de var nya? Jag själv tycker det ser lite, "groteskt" ut. Motsatsen till classy snarare..

Min är från -96 eller -97 (14270) och jag har inget ljus i mina index alls. Dock lite i mina visare.
Jag tror inte något är bytt på den, men jag har samtidigt inga papper på den, varpå jag undrar ifall det ska ha varit lysmassa i mina index från början också eller ej?

EDIT: Hmm, ska kanske tillägga att jag vet (snarare har för mig) att de nyaste har "blå" lysmassa, men äldre har den gröna. T.ex. den bild som är 2 inlägg upp här, vad är det för årsmodell på den?

/Söder

Ni som har nyare Explorers, och som nu leker med UV-lampa och så, vet ni om äldre modellerna också lös så mycket när de var nya? Jag själv tycker det ser lite, "groteskt" ut. Motsatsen till classy snarare..

Min är från -96 eller -97 (14270) och jag har inget ljus i mina index alls. Dock lite i mina visare.
Jag tror inte något är bytt på den, men jag har samtidigt inga papper på den, varpå jag undrar ifall det ska ha varit lysmassa i mina index från början också eller ej?

EDIT: Hmm, ska kanske tillägga att jag vet (snarare har för mig) att de nyaste har "blå" lysmassa, men äldre har den gröna. T.ex. den bild som är 2 inlägg upp här, vad är det för årsmodell på den?

/Söder
Har inte så bra koll på de olika lumen på de olika refenspd et får någon annan svara på. Menade du min? :) Det är en 114270 från 2005.

Har inte så bra koll på de olika lumen på de olika refenspd et får någon annan svara på. Menade du min? :) Det är en 114270 från 2005.
Jo, det var din bild jag menade. Förstod att du verkligen hade gått in för att den skulle lysa så mycket, men kändes skönt att min inte lyser så. Att jag inte ser vad klocka är när det är mörkt får jag acceptera. =)

/Söder

Jo, det var din bild jag menade. Förstod att du verkligen hade gått in för att den skulle lysa så mycket, men kändes skönt att min inte lyser så. Att jag inte ser vad klocka är när det är mörkt får jag acceptera. =)

/Söder
Gått in och gått in, meningen var såklart en härlig bild på Expyn med lumen nu när det är Expysöndag men den vaknar direkt som du kan se på följande film! :) Varför känns det skönt att din inte lyser så?
https://www.instagram.com/p/Bq4-YsLiUkY/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=11mxw4b5521tz

Hehe, rimlig invändning! :) Nu skiner ju bara klockan upp så enligt filmen när man laddar med en UV-lampa. Annars är det inte riktigt lika starkt sken.
Måste ju uppdatera mig själv. Lät min belysas med, ej UV, men via spotlight i taket i 10-15 sek, och fick ju även mina index att lysa i totalt mörker.

IMG_20181202_164509.jpg

/Söder

Känns nästan som MK1 med längre visare skulle vara snyggast. Lysmassan på siffrorna 3, 6 och 9 gör ju att de ser för stora ut.

Anropar 114270 ägare! Hur många fasta länkbitar är det på era på kl 6 sidan.

Ta gärna en exempelbild likt min. Har idag en 16200 men får den inte riktigt att sitta skönt iom att det inte går att ta bort fler länkbitar från kl 6 sidan så låset centrerar bättre. Har 16cm handled.
IMG_20181121_162707-01.jpeg

Någon med liknande bekymmer här inne?

Tillbaka
Topp