Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har så rätt Skyller på julstressen.Lite dåligt drag i tråden va? @Airman @Rum Runner med flera: Vart är ni och vad gör ni och er Explorer just nu?
Kör båt och undrar varför graveringen på min rehaut syns så dåligt...Lite dåligt drag i tråden va? @Airman @Rum Runner med flera: Vart är ni och vad gör ni och er Explorer just nu?
Dåligt ljus bara. Den finns där, jag lovar!Kör båt och undrar varför graveringen på min rehaut syns så dåligt...
Bättre ljus och vibrationsfritt.Dåligt ljus bara. Den finns där, jag lovar!
Oh herre! Här snackar vi mögel, var det denna som var uppe på everest och vände? Skämt o sido, fin klocka.. hur många år har denna på nacken?
Haha den har ju varit med ett tag Tillverkad i slutet av ’56.Oh herre! Här snackar vi mögel, var det denna som var uppe på everest och vände? Skämt o sido, fin klocka.. hur många år har denna på nacken?
Jag vill också ha mögel!
Jag vill inte ha mögel (till det priset), men cool är denJag vill också ha mögel!
Byta mot en fungerande 14270?
Hehe, nja det känns inte så lockande tyvärr.Byta mot en fungerande 14270?
Jag tycker den har en helt fantastisk patina. Håll hårt i den!Hehe, nja det känns inte så lockande tyvärr.
Var faktiskt OWG med 114270 i nästan ett år dock, men de var ett tag sedan. Nu är man ganska insnöad på gammalt mög.
Asså så fin!
Cosc innebär spec på -4/+6 spd. Så du är innanför. Gör ingenting skulle jag säga. Bara njut 5 sekunder är ju rätt trevlig avvikelse iom att det är åt "rätt" hållInom vilken range ska 3130 urverket finna sig? Min går ca +5sek/dygnet. Läste någonstans att rolex superlative chronometer bör hålla sig inom +-2sek rangen. Klockan har ca 10år på nacken och är enbart "checked" av grå urmakare. Kanske dags för en ruckning hos AD.
Inom vilken range ska 3130 urverket finna sig? Min går ca +5sek/dygnet. Läste någonstans att rolex superlative chronometer bör hålla sig inom +-2sek rangen. Klockan har ca 10år på nacken och är enbart "checked" av grå urmakare. Kanske dags för en ruckning hos AD.
Tack +/-2 gäller nyare ur då alltså. Som @Nissenutz skrev orsakar mina +5 inga direkta bekymmer var mest nyfiken. Den dagen man skickar in den för service antar jag att de även reglerar vid behov.Vet inte vilken kaliber som sitter i min (214270 MKII) och detta var bara dagens avläsning. Igår fick jag 1.7. Jag vill minnas att jag sett någonstans att Rolex sedan några år tillbaka ska ligga inom +\- 2 sek men det kanske var en target snarare än regel?
Edit: https://www.ablogtowatch.com/rolex-extends-stringent-in-house-tests/
Jag har en 1 år gammal 214270 som fortar sig 6 sekunder... stör mig engenltigen på detta då urverket 3132 är marknadsfört att hållas inom (som nämnts) +/-2 sekunder.Inom vilken range ska 3130 urverket finna sig? Min går ca +5sek/dygnet. Läste någonstans att rolex superlative chronometer bör hålla sig inom +-2sek rangen. Klockan har ca 10år på nacken och är enbart "checked" av grå urmakare. Kanske dags för en ruckning hos AD.
Då är det bara att gå till AD och be dem fixa på garantin.Jag har en 1 år gammal 214270 som fortar sig 6 sekunder... stör mig engenltigen på detta då urverket 3132 är marknadsfört att hållas inom (som nämnts) +/-2 sekunder.