• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Helios

Breitling
Äntligen kan jag posta här! Har letat i Köpenhamn, Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Lech, Amsterdam, Frankfurt, München, Milano och på något mer ställe som jag har glömt, men så plötsligt fanns den framför ögonen på mig, i Rom, bara att slå till. Känns riktigt kul med denna klassiker.
7CA1234C-1FAF-441E-967C-BE81E4D022CA.jpeg
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Äntligen kan jag posta här! Har letat i Köpenhamn, Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Lech, Amsterdam, Frankfurt, München, Milano och på något mer ställe som jag har glömt, men så plötsligt fanns den framför ögonen på mig, i Rom, bara att slå till. Känns riktigt kul med denna klassiker.
7CA1234C-1FAF-441E-967C-BE81E4D022CA.jpeg
Grattis till din första #söndagsexpy!
Här kommer mitt bidrag.
6D6265A7-592D-4596-BE9E-62054F66441B.jpeg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Äntligen kan jag posta här! Har letat i Köpenhamn, Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Lech, Amsterdam, Frankfurt, München, Milano och på något mer ställe som jag har glömt, men så plötsligt fanns den framför ögonen på mig, i Rom, bara att slå till. Känns riktigt kul med denna klassiker.
7CA1234C-1FAF-441E-967C-BE81E4D022CA.jpeg
Grattis och välkommen in i värmen!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Testar makroläget på kompaktkameran och upptäcker strecket under Rolexloggan på kronan. Betyder den något och isf finns andra märkningar. Nördfråga jag vet:)
Förövrigt haft den enorma turen med en krona som pekar perfekt uppåt när den är inskruvad...
531EC2F1-0C7B-4E12-8DA0-9FEAFBBA101A.jpeg
Det betyder att kronan är utrustad med Rolex ”twinlock”
36769B01-3015-4C57-9C9E-78B26AED2B59.jpeg


EDIT:
Klockan ska alltså vara tät till 100 meter
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni om 214270 vs 114270 när det gäller länken? Jag får inte 214270 att sitta skönt. Länken är så himla bulkig vid claspen.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om 214270 vs 114270 när det gäller länken? Jag får inte 214270 att sitta skönt. Länken är så himla bulkig vid claspen.
För mig är det viktigt att spännet hamnar rätt på en länk för att sitta bra. Kortare länk klockan sex än klockan tolv så brukar det bli bra och den hamnar mitt på. Som @Diskaren skriver så tycker även jag att den är bekväm och med easy link som bonus ännu mer plus.
 
Topp