• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Det är det jag tvekar om...eller inte vet o_O
Haha vilken skön kommentar. Själv har jag lärt mig ha länken lite lösare så börjat tänka 114270 men vet inte då jag tyckte bb36 bars lite lite för litet men den växte efter ett tag på handleden. Kanske en DJ... Någon som har en uppfattning hur en sexsiffrig DJ bärs jfr en 114270?

Haha vilken skön kommentar. Själv har jag lärt mig ha länken lite lösare så börjat tänka 114270 men vet inte då jag tyckte bb36 bars lite lite för litet men den växte efter ett tag på handleden. Kanske en DJ... Någon som har en uppfattning hur en sexsiffrig DJ bärs jfr en 114270?
Nu tror jag @Nicke L redan haft en 6-siffrig DJ men de bärs större än en 114270 men mindre än en 214270.

konstigt nog har 114270 knappt åkt på sen den köptes, köpt ett gäng Nato nu för att försöka rädda den.. Fattar inte hur de kunde gå så fel?!?

Nu tror jag @Nicke L redan haft en 6-siffrig DJ men de bärs större än en 114270 men mindre än en 214270.
Jag har en 6-siffrig DJ fortfarande och den bärs mindre än mkII:an av förklarliga själ (36mm vs 39mm) men det är inte med mycket.
455C932B-835D-4146-AEA6-3253334F9811.jpeg

Sant, det är ju inte mycket guld i bara bezeln, kostar dock 12 lax extra och mitt intryck från Chrono24 är att de 12 laxen faller som en sten. Å andra sidan så tycker jag att DJ blir så mycket snyggare och klassisk med fluted bezeln.

Är det "ok" att ha en blingad DJ som vardagsklocka och till sport/aktivitet?
Köp det du vill ha, bär det du vill, när du vill och hur du vill. Du kommer inte bli nöjd om du inte köper det du vill ha.
Ångrar du dig så sälj den och köp något annat.

Köp det du vill ha, bär det du vill, när du vill och hur du vill. Du kommer inte bli nöjd om du inte köper det du vill ha.
Ångrar du dig så sälj den och köp något annat.
Håller med här @Expy
Vill du ha en DJ, skaffa en sån och kör.
Explorer är ju en superallroundklocka men den är inte för alla, eller alltid.

Är det någon som vet om nyaste versionen av jubilee bracelet i stål är mer motståndskraftiga mot "stretch" ? så som man kan se på gamla slitna vintage jubilee. Jag har förstått det som att nyare jubilee har något slags keramiskt material för att motverka slitage som leder till stretch. Är Oyster bracelet i stål "immuna" mot stretch?

Är det någon som vet om nyaste versionen av jubilee bracelet i stål är mer motståndskraftiga mot "stretch" ? så som man kan se på gamla slitna vintage jubilee. Jag har förstått det som att nyare jubilee har något slags keramiskt material för att motverka slitage som leder till stretch. Är Oyster bracelet i stål "immuna" mot stretch?
Nyare jubilee har solida stålbitar till skillnad från de äldre, och bör således vara svårare att stretcha. Men de stretchar också om man inte tar hand om dem, och det gäller även Oyster.

Tillbaka
Topp