Nej, det är det kanske inte. Men visst funkar det som vardagsklocka?Är väl inte guld på den?
/B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det är det kanske inte. Men visst funkar det som vardagsklocka?Är väl inte guld på den?
/B
Den där har en ”machined bezel” i stål. Men skillnaden är milt sagt marginell.Jag trodde att alla "fluted bezel" alltid var i ädelmetall.
Jag trodde att alla "fluted bezel" alltid var i ädelmetall.
Nej, det är det kanske inte. Men visst funkar det som vardagsklocka?
Bara glasringen vad jag vet.Jag trodde att alla "fluted bezel" alltid var i ädelmetall.
Haha vilken skön kommentar. Själv har jag lärt mig ha länken lite lösare så börjat tänka 114270 men vet inte då jag tyckte bb36 bars lite lite för litet men den växte efter ett tag på handleden. Kanske en DJ... Någon som har en uppfattning hur en sexsiffrig DJ bärs jfr en 114270?Det är det jag tvekar om...eller inte vet
Då ska du nog ha kvar explorernDet är det jag tvekar om...eller inte vet
Nu tror jag @Nicke L redan haft en 6-siffrig DJ men de bärs större än en 114270 men mindre än en 214270.Haha vilken skön kommentar. Själv har jag lärt mig ha länken lite lösare så börjat tänka 114270 men vet inte då jag tyckte bb36 bars lite lite för litet men den växte efter ett tag på handleden. Kanske en DJ... Någon som har en uppfattning hur en sexsiffrig DJ bärs jfr en 114270?
Misstänkte det. Synd på allt polerat bara men men.... Alla dessa val.... sitter nog lugnt ett tag då Italien skall besökas i nästan tre veckor med avresa söndag kväll...Nu tror jag @Nicke L redan haft en 6-siffrig DJ men de bärs större än en 114270 men mindre än en 214270.
Jag har en 6-siffrig DJ fortfarande och den bärs mindre än mkII:an av förklarliga själ (36mm vs 39mm) men det är inte med mycket.Nu tror jag @Nicke L redan haft en 6-siffrig DJ men de bärs större än en 114270 men mindre än en 214270.
Ja, de bärs rätt stort för sina 36mm de där.Jag har en 6-siffrig DJ fortfarande och den bärs mindre än mkII:an av förklarliga själ (36mm vs 39mm) men det är inte med mycket.
Bra bild. Är den representativ tycker du? Ibland ljuger bilder beroende på närhet till kameran osv.Jag har en 6-siffrig DJ fortfarande och den bärs mindre än mkII:an av förklarliga själ (36mm vs 39mm) men det är inte med mycket.
Utifrån den bilden skulle jag ha väldigt svårt att välja mellan dem. Båda är fina. Väldigt lika men ändå olika.Jag har en 6-siffrig DJ fortfarande och den bärs mindre än mkII:an av förklarliga själ (36mm vs 39mm) men det är inte med mycket.
Köp det du vill ha, bär det du vill, när du vill och hur du vill. Du kommer inte bli nöjd om du inte köper det du vill ha.Sant, det är ju inte mycket guld i bara bezeln, kostar dock 12 lax extra och mitt intryck från Chrono24 är att de 12 laxen faller som en sten. Å andra sidan så tycker jag att DJ blir så mycket snyggare och klassisk med fluted bezeln.
Är det "ok" att ha en blingad DJ som vardagsklocka och till sport/aktivitet?
Håller med här @ExpyKöp det du vill ha, bär det du vill, när du vill och hur du vill. Du kommer inte bli nöjd om du inte köper det du vill ha.
Ångrar du dig så sälj den och köp något annat.
Sant. Ett löjligt bra råd i all sin enkelhet.Köp det du vill ha, bär det du vill, när du vill och hur du vill. Du kommer inte bli nöjd om du inte köper det du vill ha.
Ångrar du dig så sälj den och köp något annat.
[...].. Någon som har en uppfattning hur en sexsiffrig DJ bärs jfr en 114270?
De lite fetare luggarna på DJ gör väl sitt. Såg en recension av nya DJ där de är smalare men där tyckte de att den nya gör att klockan upplevdes större då ringen och tavlan framhävdes mer...Kanske sen, men ändå. Något större pga boettformen.
/B
Kom ju på att även jag har en bild med en DJ och en Exp1.Kanske sen, men ändå. Något större pga boettformen.
/B
Ja, det är främst, kanske bara, bandhornen som skiljer.De lite fetare luggarna på DJ gör väl sitt. Såg en recension av nya DJ där de är smalare men där tyckte de att den nya gör att klockan upplevdes större då ringen och tavlan framhävdes mer...
14270 med tritium är bra grejer alltså.Kom ju på att även jag har en bild med en DJ och en Exp1.
Javisst, och 1991 är en bra årgång14270 med tritium är bra grejer alltså.
Jag upplever ju suben något större...Expy 214270 i jämförelse med 6-siffror Sub.
Expyn har större tavla vilket gör att den faktiskt upplevs lika stor som En Sub (dock nättare)
Ja med maxicase är den ju större men i verkligenheten upplever jag faktiskt ingen jätteskillnadJag upplever ju suben något större...
Nyare jubilee har solida stålbitar till skillnad från de äldre, och bör således vara svårare att stretcha. Men de stretchar också om man inte tar hand om dem, och det gäller även Oyster.Är det någon som vet om nyaste versionen av jubilee bracelet i stål är mer motståndskraftiga mot "stretch" ? så som man kan se på gamla slitna vintage jubilee. Jag har förstått det som att nyare jubilee har något slags keramiskt material för att motverka slitage som leder till stretch. Är Oyster bracelet i stål "immuna" mot stretch?