Tror de flesta känner igen sig i det. Sen vet man inte ens vad klockanTack!
Försökte se ett avsnitt av The Wire nyss. Blev mest att jag satt och sneglade mot handleden istället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror de flesta känner igen sig i det. Sen vet man inte ens vad klockanTack!
Försökte se ett avsnitt av The Wire nyss. Blev mest att jag satt och sneglade mot handleden istället
Grattis till grym klocka!Äntligen!
Grattis!Äntligen!
Om man har en krona i ”rätt” läge när den är fullt inskruvad så får man önska sig något.Testar makroläget på kompaktkameran och upptäcker strecket under Rolexloggan på kronan. Betyder den något och isf finns andra märkningar. Nördfråga jag vet
Förövrigt haft den enorma turen med en krona som pekar perfekt uppåt när den är inskruvad...
Helt rätt! Jag önskar mig en xxxx men det får jag ju inte tala om för då gills det inteOm man har en krona i ”rätt” läge när den är fullt inskruvad så får man önska sig något.
Så är det!
Jag behöver aldrig dra upp min klocka! Den är ju automatiskHur ofta drar ni upp klockan om den använd dagligen? Behövs det ens?
Jag hann bara ha på mig min i några timmar igår. Får skylla på att jag mest satt stillJag behöver aldrig dra upp min klocka! Den är ju automatisk
Jag upplever också att det är stor skillnad. Kanske inte rent siffermässigt om man mäter de båda, men i proportion till resten av klockan så upplever jag att 214270 har en i proportion bredare glasring. Det blev extra tydligt för mig när jag provade båda bredvid varandra.Hur mycket vidare är ”bezeln” på 214270 än på 114270?
Ibland upplever jag att det är otroligt stor skillnad, kanske bara ett trick för ögat..
Jag har heller aldrig behövt dra upp min Explorer om dagarna när jag använder den.Hur ofta drar ni upp klockan om den använd dagligen? Behövs det ens?
Jag varvar normalt en klocka på jobbet med en hemma på kvällen. Ibland den ena på jobbet ibland den andra. Har en 214270 och en bratte med moddad ETA och har aldrig behövt vrida upp någon av dom hittills.Hur ofta drar ni upp klockan om den använd dagligen? Behövs det ens?
Ingenting kring det där spelar någon roll, och så länge klockan tickar så behöver du ju inte göra något.Hur ofta drar ni upp klockan om den använd dagligen? Behövs det ens?
Vad vill du har istället?Kan inte bestämma mig..stanna eller släppa
Jag tycker det funkar bra. Hade det funnits ett som passar till 114270 hade jag varvat med det emellanåt.Vad tycker ni expy-ägare, rubber b på explorern.
Hiss/diss?
Blev ju något tjafs om auktionsförfarande och folk blev kränkta. Kanske är det, dessutom är vi mitt i sommaren med vad det betyder av utgifter.Hur kan den som ligger ute för 52 inte ha sålts ännu, nästan provocerande
Det är såpass lite guld i den DJ’n att det knappast är det som gör att eventuellt värde kan gå ner. Köp den du gillar, måste det vara ny från AD borde DJ’n vara den enklare att få fatt i.Hej Alla!
Jag är ny på forumet och detta är mitt första inlägg. Jag planerar att köpa min första Rolex -har NÄSTAN bestämt mig för en Explorer 39 mm. En DJ 36 mm ref 126234, stål/vitguld fluted bezel är ett starkt alternativ för mig. Bästa vore att ta båda förstås men måste prioritera. Jag planerar att köpa nytt från AD oavsett vilken klocka det blir.
DJ 36 mm med nya urverket 3235 och att den är mer dressing är det som jag tycker talar för en DJ och att 36 mm egentligen passar min handled lite bättre. Det som talar emot är att jag tror att en DJ med guld tappar rätt mycket i värde första åren jämfört med en Explorer.
Det som jag tycker talar för Explorer är att den är "less i more", går under radarn (vilket om jag ska vara ärlig också kan vara en nackdel, för ibland vill jag att klockan ska synas också) och att den har oysterlock på claspen vilket jag tycker känns tryggare map på ficktjuvar (!)
Jag är heller inte helt främmande för att välja en OP 39 mm, men den kostar bara marginellt mindre än Explorer. Fördelen med OP 39 tycker jag är att den är ännu mer under radarn och att man kan välja olika urtavlor.
Tacksam för kommentarer och råd. Gärna argument för att välja Explorer för det väger rätt så jämt på marginalen, men försök också att se ge neutrala råd.
Sant, det är ju inte mycket guld i bara bezeln, kostar dock 12 lax extra och mitt intryck från Chrono24 är att de 12 laxen faller som en sten. Å andra sidan så tycker jag att DJ blir så mycket snyggare och klassisk med fluted bezeln.Det är såpass lite guld i den DJ’n att det knappast är det som gör att eventuellt värde kan gå ner. Köp den du gillar, måste det vara ny från AD borde DJ’n vara den enklare att få fatt i.
Det funkar för GWSant, det är ju inte mycket guld i bara bezeln, kostar dock 12 lax extra och mitt intryck från Chrono24 är att de 12 laxen faller som en sten. Å andra sidan så tycker jag att DJ blir så mycket snyggare och klassisk med fluted bezeln.
Är det "ok" att ha en blingad DJ som vardagsklocka och till sport/aktivitet?
Det här jävla forumet alltså, börjar bli dags att byta namn till pristjafs.se. Men ja, marknadsplatsen verkar iskall för allt just nu.Blev ju något tjafs om auktionsförfarande och folk blev kränkta. Kanske är det, dessutom är vi mitt i sommaren med vad det betyder av utgifter.
Ja, snyggt! Sen hur mycket sport/aktivitet GW ägnar sig åt nuförtiden är tveksamtDet funkar för GW
Det är det jag tvekar om...eller inte vetVad vill du har istället?
Han har den när han jagar i alla fall. Mer sport än så blir det nog inte. Jag tycker att det är en alldeles utmärkt vardagsklocka.Ja, snyggt! Sen hur mycket sport/aktivitet GW ägnar sig åt nuförtiden är tveksamt
Vad liten klockan ser ut på GW's handled... tycker det ser ut som en 34 mm.
Det här jävla forumet alltså, börjar bli dags att byta namn till pristjafs.se. Men ja, marknadsplatsen verkar iskall för allt just nu.
Jag trodde att alla "fluted bezel" alltid var i ädelmetall.Är väl inte guld på den?
/B