• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Firar att jag blivit antagen på Lunds universitet Ekonomie kandidat med en mojito :D
54185B8B-13CC-43D8-8AE3-6E116CF68E9F.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Funderar på släppa den här lika snabbt som jag fick hem den.. Någon som är intresserad av en 114270 innan den hamnar på K&S?
B6F82F1F-7979-4883-B67C-8714C88F63D9.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vilka har du haft där emellan? :)
Är mest en Omega-man. Hade en SM300 MC emellan. Köpte Aqua Terra men den är kvar. Hade en IWC Aquatimer emellan också. 214270 är den enda Rolex jag ägt. Ville egentligen ha en GMT 116710LN men kunde liksom inte motivera en 30K mer, nu är dom ju minst dubbelt upp. Tåget har liksom gått för övriga Rolex jag gillar så jag håller mig till denna nu.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Nu är min inlämnad på Nymans för ruckning. Den gick +4 varje dag och ville ha mer vad Rolex lovar. Den är från 2018 så tycker den borde ligga närmare rolexcosc :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Inget egentligen. Jag har bara svårt att komma överens om mig själv för hur mycket handledstid den kommer att få kontra vad jag annars kan köpa för pengarna. Ett mycket svårt val.
Du är drabbad av den klassiska flipparsjukan... Gräset kan ju vara grönare i nån annans trädgård... :rolleyes:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Min går +7 och köptes ny från AD i slutet av 2017 vilket egentligen inte är ok när Rolex marknadsför sina verk +/- 2 sek... borde kanske ta tag i det :)
Jag hade liknande problemen med min Explorer II, den gick +4. Fick dock övertala kvinnan på Krons om att det är +/- 2 sek / dygn som gäller. Nu går den +0.5 men den fick åka ner till Rolex för översyn och tog ca 4 veckor.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Jag hade liknande problemen med min Explorer II, den gick +4. Fick dock övertala kvinnan på Krons om att det är +/- 2 sek / dygn som gäller. Nu går den +0.5 men den fick åka ner till Rolex för översyn och tog ca 4 veckor.
Konstigt! Min gick bra förövrigt så dom skulle rucka den, hoppas det går fort :)
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Utforskare!
Är väldigt svag div patina och mögel. Har en 114270 från 2001 men avsaknaden av tritium och lugholes är påfrestande. Tänkte jag gör en ödmjuk :rolleyes: heads up i rätt tråd innan jag lägger upp ev annons. Någon med en 14270 som är intresserad av en bytesaffär?
 
Topp