Rent generellt så är inte Rolex alldeles perfekt. Efter att kollat på bilderna lite snabbt så skulle jag inte tro att den är en fake. Men kan hålla med om att färgen på 3an är lite väl off center, men tex glaset och rehaut brukade inte alltid vara perfekt och det är ett känt fel. Men om det är så att du störs av dessa små fel så skulle jag klart rekommendera att du ber om att göra en retur.Hej på er alla!
Jag har några frågor till alla er Explorer experter, är i stort behov av hjälp.
Har handlat min första Rolex nu, det blev en Explorer 114270, 2007 års modell, från Rom. Jag var verkligen övertygad om att jag gjort allt rätt, jag köpte säljaren och hittade ganska mycket referenser på dom, både här på KS och på andra forum. De har dessutom bra referenser på C24. Brandizzi heter dom. Nördade mig ordentligt i modellen och var verkligen övertygad om att det här känns bra, det här känns rätt, och jag kan lita på transaktionen. Efter paketöppningen (bifogar bilder), så var jag i extas. Klockan var så himla fin och passade mig perfekt.
Efter några timmars stirrande, började jag notera saker som kändes konstiga. Det började med att den vita färgen på framförallt trean inte var ordentligt centrerad mitt i, utan för "högt upp". Inte lite, utan way off. Vad jag vet så är Rolex extremt noggranna med kvalitetskontroll, så jag blev lite orolig. Färgen på sexan ligger också lite högt uppe, medan nian är schmack rakt i mitten precis som det ska vara.
Kronan i rehaut graveringen som ska ligga vid tolvan ligger något till vänster. Kanske en halv millimeter. Lasergraverade kronan i kristallen ligger inte helt hundra på sexan heller, utan också en halv millimeter till vänster. Bifogar bilder så ni kan förhoppningsvis se vad jag menar.
Ja, det är i stort sett en fråga om jag har blivit såld en förfalskning? Behöver ej vara medvetet av säljaren.
Har ni möjlighet att ge ert intryck om vad ni ser på bilderna? Vill gärna veta era åsikter om det ni ser. Har bokstavligen ångest över det här.
Tänker att om jag skriver på fel ställe så ber jag om ursäkt, men det är väl här alla Explorer fans lurkar? Tack för mig! Obs är inte bra fotograf.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Var 3an mm lika "fel" på säljarens bilder?
(Ska ta mig en närmre titt när jag inte är i ett omklädningsrum)