S
Staafen
Guest
Stort grattis!Då kan man vara med och posta i den här tråden
Länge sen jag köpte en klocka som inte var Panerai
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis!Då kan man vara med och posta i den här tråden
![]()
Snygg klocka och vacker bild! Tur att den är vattentålig till åtminstone 100(?) meter!Då kan man vara med och posta i den här tråden
![]()
Snyggt!Här är före-bilder![]()
![]()
Ruskigt bra bild!Då kan man vara med och posta i den här tråden
![]()
Ingen som har koll på när LEC infördes på 114270?Hur skulle ni känna inför en 114270 från 2004 som saknar laser etched crown? Det verkar som Explorern fick det runt/strax efter 2004.
Min 114270 är från 2008 eller 2009 och jag har aldrig hittat någon krona i glaset på den. Sen vet jag inte om det är originalglaset som sitter i eller ej. Men det var inget som urmakaren på Rob. Engström reagerade på i alla fall.Ingen som har koll på när LEC infördes på 114270?
Då ska jag sluta leta efter kronan på minJag min 114270 är från 2008 eller 2009 och jag har aldrig hittat någon krona i glaset på min. Sen vet jag inte om det är originalglaset som sitter i eller ej. Men det var inget som urmakaren på Rob. Engström reagerade på i alla fall.
Man brukar kunna se den rätt tydligt om man lyser med telefonens ficklampa snett uppifrån från kl 12. Om du inte ser den så är chansen stor att du inte har den. Ingen idé att leta så mycket merDå ska jag sluta leta efter kronan på min![]()
Blir ju så när ingen vågar använda sina klockor pga andrahandsvärdetSida 3? Så kan det ju inte vara.
![]()
Explorer 1 är ju en dressklocka och på kontoret är det relativt safe.Blir ju så när ingen vågar använda sina klockor pga andrahandsvärdet![]()
Jaha….. det här gjorde ju inte den där 12 månaders väntan lättare eller kortareHar denna varit uppe? Blir inte mindre sugen
Den "bästa" klockan som finns i världen just nu, fan vad jag längtar!Har denna varit uppe? Blir inte mindre sugen
Den ser riktigt bra ut. Perfekt storlek på klockan och jag gillar att de gjort länken smalare vilket gör bandhornen tjockare. Tyvärr är claspen väldigt bulkig och stor (som på nästan alla nya klockor) men den lär inte upplevas feminin i alla fall även om den smalnar av rejält.Har denna varit uppe? Blir inte mindre sugen
Låter som en intressant hemmakontors miljö som kör på dressat men ändå bara ”relativt safe”Explorer 1 är ju en dressklocka och på kontoret är det relativt safe.
Ja alltså, man kan ju få en paper cut hair line på claspen.Låter som en intressant hemmakontors miljö som kör på dressat men ändå bara ”relativt safe”![]()
Grattis, se till att posta massor av bilder! Från vilken AD köper du?Nytt på g! Sjukt fin![]()
![]()
Grattis! Vad stor den såg ut på den bilden men man luras lätt av bilder. Du måste posta mer vid tillfälle.Nytt på g! Sjukt fin![]()
![]()
Mina handleder mäter 16.3 cm, den är bra mycket mindre än 39anGrattis! Vad stor den såg ut på den bilden men man luras lätt av bilder. Du måste posta mer vid tillfälle.
Jag står på "kö" till en med, det ska bli intressant att se hur den sitter i jämförelse med 39an som jag älskar.
Tycker att den sitter fint på dig men såg stor ut först. Man luras lätt av bilder dock!Mina handleder mäter 16.3 cm, den är bra mycket mindre än 39an
Ser ju ut att sitta helt perfekt. Jag tycker att 39an sitter otroligt bra på de flesta.Passar på att kors-posta lite. En grå men ledig fredag livas upp med favoriten. Ush va stor den är, 39mm på mina 15cm handleder.
![]()