Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Du kan inte ta en lite längre ifrån? Det är lättare att se proportionerna då.![]()
slappar i soffan
Är det 36mm?![]()
slappar i soffan
Det är nya men ser klart större ut på bilderna.Är det 36mm?
Jaha ser/upplevs verkligen större än 36mm. Trodde den skulle sitta typ som en day-date 36mmDet är nya men ser klart större ut på bilderna.
Det gör den nog också. Jag har sett foton där den ser liten ut så det beror nog på vinkel och hur nära man tar bilden.Jaha ser/upplevs verkligen större än 36mm. Trodde den skulle sitta typ som en day-date 36mm
Vad är den lug-to-lug?Jaha ser/upplevs verkligen större än 36mm. Trodde den skulle sitta typ som en day-date 36mm
Exploren är 42mm och day-date 43,4mm om jag minns rätt.Vad är den lug-to-lug?
Kan vara så. Ska bli spännande att se fler bilder från en annan vinkel.Det gör den nog också. Jag har sett foton där den ser liten ut så det beror nog på vinkel och hur nära man tar bilden.
Här har vi en bild som postats tidigare. Här ser den ju betydligt mindre ut men det beror självklart på handled men även hur man tar bilden.![]()
![]()
14270 er jo en liten 36mm om du jämför med OP36 og DJ36 så den nye ser definitivt veldig liten ut, men kan jo väre bildene som ”ljuger” litt også.
Jag har tunna och runda handleder....Kan vara så. Ska bli spännande att se fler bilder från en annan vinkel.
Känn ingen press @EWEA
Då borde denna vara som gjord för dig? Ser så ut iaf.Jag har tunna och runda handleder....![]()
Ja, mycket bra! Är nog tillsammans med RO 14790 den klocka som suttit skönastDå borde denna vara som gjord för dig? Ser så ut iaf.
Riktigt roligt!Ja, mycket bra! Är nog tillsammans med RO 14790 den klocka som suttit skönast
Här har vi en bild som postats tidigare. Här ser den ju betydligt mindre ut men det beror självklart på handled men även hur man tar bilden.
Det ska bli roligt att testa den på och jämföra.
Sitter som en smäck på dig! Stort grattis!Jag har tunna och runda handleder....![]()
På mig tror jag att den kommer kännas för liten och jag gillar verkligen 39an men det ska bli roligt att testa.Jättebra jämförelse på bilderna ovan. Som du säger så sitter den nya betydligt bättre och nätare. Ska bli kul att se fler bilder på den.
Sitter som en smäck på dig! Stort grattis!
Ska verkligen bli kul att se hur den sitter på dig. Vad mäter du din handled?På mig tror jag att den kommer kännas för liten och jag gillar verkligen 39an men det ska bli roligt att testa.
Bra fråga men kanske 17,5 och ganska platt.Ska verkligen bli kul att se hur den sitter på dig. Vad mäter du din handled?
Du kör ju vintageklockor, hur stora är dom? Tycker du också de är för små? Jag tycker de ser ut att sitta perfekt på dig, både Movadon och CityPå mig tror jag att den kommer kännas för liten och jag gillar verkligen 39an men det ska bli roligt att testa.
Båda dessa tror jag är ganska stora lug till lug men förstår vad du menar. Jag gillar båda och tycker att de sitter skönt och ser bra ut men tror att den nya Exp1an kommer upplevas mindre än dessa i diameter och lug till lug. Det återstår att se, jag kanske fastnar för den nya när jag testar den.Du kör ju vintageklockor, hur stora är dom? Tycker du också de är för små? Jag tycker de ser ut att sitta perfekt på dig, både Movadon och City
Jag tror att de är 37-38mm men vet inte säkert. Däremot är ju Movadons 70-talsboett ganska stor men platt.Du kör ju vintageklockor, hur stora är dom? Tycker du också de är för små? Jag tycker de ser ut att sitta perfekt på dig, både Movadon och City
Kan också hända att man tycker vintage "får" vara lite mindre än en modern klocka för att de oftast var det förr.Båda dessa tror jag är ganska stora lug till lug men förstår vad du menar. Jag gillar båda och tycker att de sitter skönt och ser bra ut men tror att den nya Exp1an kommer upplevas mindre än dessa i diameter och lug till lug. Det återstår att se, jag kanske fastnar för den nya när jag testar den.
Så är det säkert och jag gillar ju mindre klockor också, bara det är på rätt klocka så att säga. Jag ser som sagt fram emot att testa den nya även om din skulle vara en dröm att äga.Kan också hända att man tycker vintage "får" vara lite mindre än en modern klocka för att de oftast var det förr.![]()
Så kan jag känna ibland, tror mer att det är en psykologisk känslaKan också hända att man tycker vintage "får" vara lite mindre än en modern klocka för att de oftast var det förr.![]()
Stiligt! Stort Grattis!![]()
premiärtur
Ringde AD om 39mm nu alltså?![]()
Äntligen kom samtalet![]()
”Kl 08.10 regnet ligger blött om taken och endast AD är vaken”Ringde AD om 39mm nu alltså?
Jag fick samtalet i april. Väntade i strax över ett år om jag inte missminner migRingde AD om 39mm nu alltså?
Vad roligt, så du fick ut en 39mm precis innan alltså. Grattis!Jag fick samtalet i april. Väntade i strax över ett år om jag inte missminner mig![]()