• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Folk har väl sett priserna på C24 för 124270. Så klart höga så här direkt efter släpp men en privatsäljare i DE vill ha 16000 Euro för sin. Ändå lite skrattretande. Kan inte alla på hela KS trycka ”föreslå pris” och skriva 6101 Euro för att ta ner honom på jorden igen. Det är ändå mer än vad han själv gav.
Nej, nu verkar jag nog lite bitter för att jag inte har någon själv. 😐🙄
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
För fem år sedan idag på dagen köpte jag min 14270. Under dessa år har jag så klart haft en del andra klockor. Många har kommit och gått. Men, Explorern är kvar och så kommer det också att förbli.
03D24FAF-63E0-4AA9-BF41-43D13686A573.jpeg
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
För några år sedan hade jag en 114270 i nyskick från 2003 eller 2004. Dumt nog sålde jag den men har sedan dess har flera olika rollar. Bl.a en DJ och några OP's. Nu är jag tillbaka med en 214270. Känns bra att äga en Explorer igen och 39mm känns helt rätt! :D Det jag dock noterade är att den här känns tyngre än min gamla 114300. Stämmer det, eller det är bara inbildning ? Är väl samma boett och verk i dom ?

explorer.png
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
För några år sedan hade jag en 114270 i nyskick från 2003 eller 2004. Dumt nog sålde jag den men har sedan dess har flera olika rollar. Bl.a en DJ och några OP's. Nu är jag tillbaka med en 214270. Känns bra att äga en Explorer igen och 39mm känns helt rätt! :D Det jag dock noterade är att den här känns tyngre än min gamla 114300. Stämmer det, eller det är bara inbildning ? Är väl samma boett och verk i dom ?

explorer.png
Stort grattis och välkommen tillbaka!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
För några år sedan hade jag en 114270 i nyskick från 2003 eller 2004. Dumt nog sålde jag den men har sedan dess har flera olika rollar. Bl.a en DJ och några OP's. Nu är jag tillbaka med en 214270. Känns bra att äga en Explorer igen och 39mm känns helt rätt! :D Det jag dock noterade är att den här känns tyngre än min gamla 114300. Stämmer det, eller det är bara inbildning ? Är väl samma boett och verk i dom ?

explorer.png
Grattis! Samma verk, ja. Men inte boett vill jag tro. Utförandet i en OP känns helt enkelt billigare i jämförelse i alla delar. Iaf mitt intryck av iofs den senaste modellen som jag klämt på i både 36 och 41 i jämförelse med min egen 214270.
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Håller med!
Men man kan ju undra varför det inte alltid varit lume i siffrorna egentligen? Rätt konstigt egentligen eller? Om man nu strävar efter perfektion.
Dom vill kanske göra vissa modeller mer eftertraktade än andra ? Men jag håller med. Dom med 3 6 9 i helguld är lite trista.
 
Topp