Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var provade du den? Beskriv gärna lite mera av dina upplevelser!Var och provade denna 124270, nu vill man ju ha en
Provade den på Nymans Ur, min första tanke innan jag hade provat den var att jag trodde att den skulle vara ganska liten, men när jag väl hade den på handleden så tyckte jag att den upplevdes större. Tyckte att den satt väldigt bekvämt på handledenVar provade du den? Beskriv gärna lite mera av dina upplevelser!
Jag kan inte riktigt komma över att de gått ifrån den matta tavlan, de är så mycket snyggare! Speciellt i olika ljus...
Skulle säga att den äldre tavlan är betydligt mer grå i jämförelse. Inge fel på nya tavlan, men jag är med på vad du menar.Jag kan inte riktigt komma över att de gått ifrån den matta tavlan, de är så mycket snyggare! Speciellt i olika ljus...
Den nya är inte "fel", tycker bara att en matt tavla går så mycket bättre i olika ljus och framför allt på en "toolig" klocka. Jag kommer på mig själv ganska ofta att uppskatta hur den ändras.Skulle säga att den äldre tavlan är betydligt mer grå i jämförelse. Inge fel på nya tavlan, men jag är med på vad du menar.
Har märkt när jag jämfört 39:an med 36:an att det är mycket lättare att se "ROLEX" på 39:an. 36:an blir mycket mer under radarn, vilket jag gillar. Jag vill enbart att nördar noterar vad jag har på mig
Det som störde mig mest med 36:an (bortsett från tavlan) var länken , förbaskat oproportionerlig i förhållande till boetten. Ägde klockan i hela 6 dagar innan jag bytte ut den mot en DJ36.Har märkt när jag jämfört 39:an med 36:an att det är mycket lättare att se "ROLEX" på 39:an. 36:an blir mycket mer under radarn, vilket jag gillar. Jag vill enbart att nördar noterar vad jag har på mig
Intressant, får se hur den känns när jag väl har den på handleden sen att visarna är tryckta ner genom tavlan så det bildas en krater tycker jag inte är supersnyggt, men det kanske man inte tänker på när man väl kollar tiden?Det som störde mig mest med 36:an (bortsett från tavlan) var länken , förbaskat oproportionerlig i förhållande till boetten. Ägde klockan i hela 6 dagar innan jag bytte ut den mot en DJ36.
Verkligen intressant, personligen så tycker jag om just länken och speciellt låste. Sålde själv en 126610 på grund av oproportionerliga låset.Det som störde mig mest med 36:an (bortsett från tavlan) var länken , förbaskat oproportionerlig i förhållande till boetten. Ägde klockan i hela 6 dagar innan jag bytte ut den mot en DJ36.
Det var ingenting jag noterade, försöker att inte titta allt för nära på mina klockor längre.Intressant, får se hur den känns när jag väl har den på handleden sen att visarna är tryckta ner genom tavlan så det bildas en krater tycker jag inte är supersnyggt, men det kanske man inte tänker på när man väl kollar tiden?
I slutändan är det väl en smaksak, beror mest på vad man är vad vid.Verkligen intressant, personligen så tycker jag om just länken och speciellt låste. Sålde själv en 126610 på grund av oproportionerliga låset.
Bilder lånade från internet: en på 126610 & 124270
Men jösses giv mig tålamod! Hur ska jag orka vänta alla dessa månader?? Vacker klocka, gratulerar!Vi gör premiär här på den rätta Explorer tråden, första gång jag har den på mig sedan jag hämtade ut den i onsdags
Kom igen nu alla purister - på mig bara!
Delar en gammal bild, som för all del varit med här på annan plats, men som kanske ändå platsar i sammanhanget just nu.Tack! Det jag gillar med Super Jubileet är självklart passformen men framför allt det dolda spännet. Känns lite som en annan klocka och ett kul alternativ vid de tillfällen man vill dressa upp Explorern lite (och till mitt försvar så kom ju vissa 1016 med jubilee back in the day…)
Den som väntar på något gottMen jösses giv mig tålamod! Hur ska jag orka vänta alla dessa månader?? Vacker klocka, gratulerar!
Rätt behändigt med easy link i värmen.124270 i värmen
Minst sagt... Riktigt svettigtRätt behändigt med easy link i värmen.