• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ångrar att jag använde min 214270 mk2 som del i ett byte (älskar klockan jag bytte till dock). Tror grejen för mig var att jag använt den nästan hela tiden då den var så galet allsidig och bekväm så jag till slut blev trött på den. Skulle låst in den istället, då brukar man få tillbaka suget efter ett tag :). Precis som någon sa ovan så blir det svårt att motivera priset på en ny och det blir inte heller den där klockan du haft i tre år. En Tudor bb eller Breitling är inte en värdig ersättare enligt mig. Ingen tvekan från mig, behåll!
Jag kan nog vara i samma situation, tar ditt råd och håller på den lite ;)

Tisdag med 14270
252B7A68-6221-46C5-97CC-4EC38DE0CC64.jpeg

En 214270 är ju perfekt för dig isåfall. Mäter väl 39mm...
Precis, den mäter 39mm. Jag är galet tillfreds med min Explorer. Det är enligt mig den snyggaste klocka Rolex tillverkat. Inget fuzz - bara ren perfektionism. Jag varierar min på länk, natoband och läder. Det är därför egentligen den enda klocka jag behöver. Men tyvärr är mitt intresse för stort för att bara äga en klocka... ;)

Ställde mig i kö och betalade handpenning samma dag som release, väntar fortfarande.
Tydligen så flyttades 214270 kön till 124270, "i slutet på året" väntas leverans.
Oh fy fasen! Vilken AD köar du hos? Jag köpte min hos en av de största i Stockholm, de kanske har bättre rulle på försäljningen och får fler enheter av Rolex?

Tjena,
Vill joina crewet och bestämt mig för att införskaffa en Explorer😊 Dock osäker på om jag ska satsa på 36mm, 124270 eller 39mm, 214270(inte testat någon av dem).

Tidigare var 39mm hetaste alternativet men fått upp ögonen allt mer för 36mm. Nästa utmaning blir att lösa en från AD, har helt ok relation. En 39mm går väl att lösa ett par år gammal i bra skick för ca 85-90k just nu, vilket känns högt?

Har ni någon input att komma med? Verkar som 124270 står högt här inne.

Nedan är bild när jag provar Air-King 40mm(äger ej) som referens.

Screenshot_20210811-202346_WhatsApp.jpg
Screenshot_20210811-202417_WhatsApp.jpg

Tillbaka
Topp