• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Nu kan man äntligen posta bilder här i tråden igen 😁 Förra gången var det med en 214270 och tillika min första rolex. Gillade klockan MEN tyckte det var för mycket tavla på den så den fick lämna. Letandet efter en 36mm började men det blev aldrig någon. Sen när den nya 124270 lanserades blev man glad och efter 6 månaders väntan kom den äntligen. Supernöjd 👌
20211005_183823.jpg

Nu kan man äntligen posta bilder här i tråden igen 😁 Förra gången var det med en 214270 och tillika min första rolex. Gillade klockan MEN tyckte det var för mycket tavla på den så den fick lämna. Letandet efter en 36mm började men det blev aldrig någon. Sen när den nya 124270 lanserades blev man glad och efter 6 månaders väntan kom den äntligen. Supernöjd 👌
20211005_183823.jpg
Grattis :D 👍

20211005_183823.jpg
Grattis! Längtar tills det blir min tur att få samtalet från AD 👌

20211005_183823.jpg
Grattis! Den är verkligen gada, använder min 80% av tiden.

20211005_183823.jpg
Grattis @erow :)
Här går man fortfarande och hoppas på ett AD samtal men än så länge lyser det med sin frånvaro. Kan hända att jag gör något dumt snart och köper den av gråis.

Grattis @erow :)
Här går man fortfarande och hoppas på ett AD samtal men än så länge lyser det med sin frånvaro. Kan hända att jag gör något dumt snart och köper den av gråis.
Tackar! Det är riktigt tråkigt att vänta och speciellt när man inte vet hur lång tid det är kvar... Hoppas du snart får samtalet, den är värd att vänta på

Stod inför val av klocka för owgmarch -21, samma i 31 dagar alltså och totalförbud att knäppa på sig någon annan. Givet val med Expy kanske men jag valde annat. Ville inte riskera några ”störningar” i vårt förhållande. Vet, det låter fånigt.
Förstår det totalt. Materialkärlek är ju byggt på upplevelsen av tinget. I November tänkte jag dela med mig en historia om just det (kolla bollarna grabbar!).

Utveckla gärna… körde Tudor GMT i OWG -21 och relationen med den blev inte bara intakt utan jag vill säga fördjupad.
Jag tyckte den var tråkig och tvådimensionell. ”Alltid rätt” betyder ”aldrig kul”, är som en V70 och det är något jag har svårt att gå igång på. Som verktyg är den grym men som objekt för passion blev den milt sagt genomlyst. När månaden var klar förpassades den till lådan i sex månader innan den fick komma fram. Livet är för kort för att ha tråkigt.

Usch och fy, aldrig mer OWG.

Plockade ut min 124270 den 23 oktober och har burit den varje dag sedan dess. Kan konstatera att det är en helt otroligt bra klocka oavsett situation, funkar lika utmärkt på kontoret som på fritiden. Som grädde på moset har den gått i snitt 0,2 sek plus om dagen. Fullträff.

7B5FFAF4-3903-431E-8666-370CB6D0F1D0.jpeg
E3F94A7F-FD4E-4B0C-A9A8-AA4EC3A783FC.jpeg
994F3DD0-20E2-4AAA-ABB3-1A4284072A3A.jpeg
402EDEB2-339B-403F-8DEF-1C2E422FC4AF.jpeg

Plockade ut min 124270 den 23 oktober och har burit den varje dag sedan dess. Kan konstatera att det är en helt otroligt bra klocka oavsett situation, funkar lika utmärkt på kontoret som på fritiden. Som grädde på moset har den gått i snitt 0,2 sek plus om dagen. Fullträff.

7B5FFAF4-3903-431E-8666-370CB6D0F1D0.jpeg
E3F94A7F-FD4E-4B0C-A9A8-AA4EC3A783FC.jpeg
994F3DD0-20E2-4AAA-ABB3-1A4284072A3A.jpeg
402EDEB2-339B-403F-8DEF-1C2E422FC4AF.jpeg
Ser grymt ut. Vad har du för storlek på handleden? Jag var en av de som jublade när 36mm släpptes. Får se om det kan bli ett köp. Exp har dock fått värdig konkurrens av nya OPn. När jag testade Exp och OP på eventet i torsdag så kändes OP större. Vet inte om det är länken som gör att nya Exp känns mer nätt.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.N
Ser grymt ut. Vad har du för storlek på handleden? Jag var en av de som jublade när 36mm släpptes. Får se om det kan bli ett köp. Exp har dock fått värdig konkurrens av nya OPn. När jag testade Exp och OP på eventet i torsdag så kändes OP större. Vet inte om det är länken som gör att nya Exp känns mer nätt.
Ca 17 cm. Jag blev överlycklig när 36:an kom, har tidigare ägt en 39:a men kom aldrig överens med den, tror att det beror på att det blir för mkt tavla och för lite detaljer att fylla ut den med. Men nu är det problemet ur världen.

Kan nog mkt väl vara så att det är länken som gör det, den där lilla millimetern syns om man vet om det, men IMO gör det bara klockan än mer smidig. Vidare så var det en no-brainer för mig att gå på en Exp framför en OP, dels på grund av historian men även för att den ingår i Professional-serien och är utrustad med fliplock, en skön trygghet för mig som spenderar mycket tid på havet.

WS på min gamla 214270 MK II:

75C98403-859C-4416-959C-8CE92AC60AE5.jpeg

Ca 17 cm. Jag blev överlycklig när 36:an kom, har tidigare ägt en 39:a men kom aldrig överens med den, tror att det beror på att det blir för mkt tavla och för lite detaljer att fylla ut den med. Men nu är det problemet ur världen.

Kan nog mkt väl vara så att det är länken som gör det, den där lilla millimetern syns om man vet om det, men IMO gör det bara klockan än mer smidig. Vidare så var det en no-brainer för mig att gå på en Exp framför en OP, dels på grund av historian men även för att den ingår i Professional-serien och är utrustad med fliplock, en skön trygghet för mig som spenderar mycket tid på havet.

WS på min gamla 214270 MK II:

75C98403-859C-4416-959C-8CE92AC60AE5.jpeg
Tack för svar. "That seals the deal" för mig. Hade samma "problem" med 39an. Då är det bara att kontakta ADn och se när man kan få händerna på en :)

• Like
Reactions: S.N
Rätt stor skillnad på de enligt mig. Känslan när jag provade 124270 för första gången var "ahh, det är såhär den ska kännas". All ära till 39mm men allt föll på sin plats med nya 36mm ✨
Jag trodde det skulle vara en fullträff när den släpptes. Men jag var in förra månaden och provade den hos AD, känslan av besvikelse var enorm..

Nu har jag iofs aldrig provat en explorer tidigare, varken 36 eller 39mm, men den här nya kändes verkligen som en damklocka (tyckte jag) armbandet var smalt, klockan kändes väldigt liten, trots att jag är van att bära 116234.
Så jag tackade och sa att den inte var för mig..
Jag är dock sugen på att prova en 39:a och så skulle jag vilja testa en 1016 och se hur den känns. 🙂

Jag trodde det skulle vara en fullträff när den släpptes. Men jag var in förra månaden och provade den hos AD, känslan av besvikelse var enorm..

Nu har jag iofs aldrig provat en explorer tidigare, varken 36 eller 39mm, men den här nya kändes verkligen som en damklocka (tyckte jag) armbandet var smalt, klockan kändes väldigt liten, trots att jag är van att bära 116234.
Så jag tackade och sa att den inte var för mig..
Jag är dock sugen på att prova en 39:a och så skulle jag vilja testa en 1016 och se hur den känns. 🙂
Har inte ens brytt mig om att försöka prova den då jag upplever DJ36 och äldre Exp1 i minsta laget, den här upplevs väl ännu mindre med smalare lug och clasp. Klart att det var helt rätt att ge ut den i 36 då många efterfrågat det men varför kunde man inte behållt 39 ?

Tillbaka
Topp