Nja, så svår är den inte att få sätta upp sig på väl, inte om man kan tänka sig att vänta ett par år?
Annars är det tyvärr såhär, som
@FlipSwede nämnde i wn annan tråd häromdagen, han hade för ett år sedan kunnat köpa en klocka "ny" hos gråhandlare, nu när det har gått ett år och han fick köpa den hos AD, då har tillverkaren höjt priset med 20% och han fick betala lika mycket som gråhandlaten ville ha för ett år sedan, men han fick vänta ett extra år?
Och gissningsvis så är en höjning av Rolex priser inte sådär jättelångt borta..
Jag köpte själv en fint beg 39mm Explorer av
@ANPA för bara nån dag sedan, den kostade 25% mindre ny 2019 än vad jag betalade nu för en fint beg.
Men jag förstår dig, jag är egentligen helt emot att stå och betala över marknadspris för "nya begagnade" saker eftersom det gör att det alltid kommer att löna sig för alla som vill tjäna pengar att skriva upp sig hos ADs, såkänge man har 200k sparade, de kan man lätt fördubbla OM ett par ADs faktiskt skulle ringa och erbjuda dig en klocks. Dumt att tacka nej eller hur?
Men det drabbar ju mig som klockälskare, eftersom för varje klockentusiast som står på de här listorna för att få sin drömklocks eller iaf en klocka de vill ha för att bruka, så står det säker 10 som står på listorna för att de kan tjäna 30 till 200k kr på qtt bara åka och hämta klockan om de får samtalet..
Men rent begagnade grejer finner jag det annorlunda med.
Som den här, den tillverkas inte längre och jag KAN således inte köpa en ny hur gärna jag än hade velat. Jag sköt upp det för länge och de slutade tillverka modellen (eller iaf gjorde den mindre)
Mvh Hela dagen.