Även här i sitt rätta element, utforskar brödhyllanI sitt rätta element
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Även här i sitt rätta element, utforskar brödhyllanI sitt rätta element
Även här i sitt rätta element, utforskar brödhyllan
Verkligen Har inte tagit av den sedan jag köpte den. Passar till allt. Har redan haft den på två bröllop samt massa bad och lek med dottern. Klarar allt galantMed andra ord, en perfekt GADA!!
Verkligen Har inte tagit av den sedan jag köpte den. Passar till allt. Har redan haft den på två bröllop samt massa bad och lek med dottern. Klarar allt galant
Kan bar instämma, trodde jag skulle fixa och trixa mer med band än vad jag har gjort. Länken åker oftast på efter 1-2 dagar max. Även på länk så märks den knappt på handleden.Lite samma här faktiskt! Har bytt ibland men sen efter en timma byter jag snabbt tillbaka
Jag var lite orolig innan köpet att jag skulle tänka "var det inte mer än såhär". Det är ju egentligen en ganska basic klocka men samtidigt helt perfekt i all sin enkelhet.
Lite som jäkligt vällagad husmanskost. Kan låta tråkigt på papper men det är magiskt
Kan bar instämma, trodde jag skulle fixa och trixa mer med band än vad jag har gjort. Länken åker oftast på efter 1-2 dagar max. Även på länk så märks den knappt på handleden.
Poängen med Explorern imho är att den är just såpass anonym och precis så bra som Hodinkee artikeln beskriver den. Säkert lite kvar av smekmånaden kvar som talar, men den utstrålar ett "(subtilt) självförtroende". Dvs, den är inte anonym som OP'n, lite tjusigare som Day-Date eller riktigt ordentligt verktyg som en sub. Men man får (som även nämns i artikeln) känslan av att den är kapabel och man skulle kunna bestiga Everest med den om man skulle vilja.
Haha, näe jag har samma känsla. Många klockor som "ska vara en riktig GADA" men bara för att den inte sticker ut och är anonym så blir den i mitt tycke rätt trist. Där är styrkan i Explorern.Exakt! Samtidigt har tidigare erfarenheter av klockor som "passar till allt" landat i att jag tröttnat ganska snabbt. Dom brukar vara lite av allt istället för mycket av något och då känns dom nästan själlösa för mig. Så känns det dock inte i detta fallet och jag vet inte riktigt vad det beror på
Förlåt, jag svamlar.. Är nog fortfarande nykär
Hur man än gör, så åker Explorern på igen… Körde dykare idag på dagen men ’var tvungen’ att byta till kvällen!Lite samma här faktiskt! Har bytt ibland men sen efter en timma byter jag snabbt tillbaka
Jag var lite orolig innan köpet att jag skulle tänka "var det inte mer än såhär". Det är ju egentligen en ganska basic klocka men samtidigt helt perfekt i all sin enkelhet.
Lite som jäkligt vällagad husmanskost. Kan låta tråkigt på papper men det är magiskt
Hur man än gör, så åker Explorern på igen… Körde dykare idag på dagen men ’var tvungen’ att byta till kvällen!
MK2 på Hermès
Yes, tack.Visst är denna 39mm? Detta lädret passade ju ruskigt bra!
@Cosmo , har du något wristshot på din i läderskrud till allmän beskådning? Jag är lite sugen på läder men jag är rädd för att det kommer att krympa klockan lite. Har för mig att vi har ungefär samma storlek på armen.
Lite OT - Visste inte att du hängde i de trakterna. ”Action-bilden” med min dotter i Ursnyggt-tråden var på Öresjö. Var i de trakterna hela veckan.HÖG igenkänningsfaktor på det
Har haft en heldag i Trollhättan med min BB58 idag. Hemma igen nu och så snart sonen har somnat ska äntligen Explorern åka på igen
Lite OT - Visste inte att du hängde i de trakterna. ”Action-bilden” med min dotter i Ursnyggt-tråden var på Öresjö. Var i de trakterna hela veckan.
Har enbart kört länk till Explorern so far och kommer nog fortsätta med det ett bra tag till då den är himla bra.Visst är denna 39mm? Detta lädret passade ju ruskigt bra!
@Cosmo , har du något wristshot på din i läderskrud till allmän beskådning? Jag är lite sugen på läder men jag är rädd för att det kommer att krympa klockan lite. Har för mig att vi har ungefär samma storlek på armen.
Precis samma för mig. Nu har jag haft den i ett år och det blir väldigt korta sejourer för mina andra klockor. Jag har väldigt svårt att lämna hemmet utan min explorer, älskar den lika mycket fortfarande. Den enda klockan som skulle vara värdig att varva med är en femsiffrig Polar Explorer II. Saknar den faktiskt…Hur man än gör, så åker Explorern på igen… Körde dykare idag på dagen men ’var tvungen’ att byta till kvällen!
Helt inne på samma spår. Kikar på både polar eller svart 16570 Swiss Only. Gillar den vita samtidigt så är det vansinnigt snyggt med den röda GMT handen mot den svarta tavlan.Precis samma för mig. Nu har jag haft den i ett år och det blir väldigt korta sejourer för mina andra klockor. Jag har väldigt svårt att lämna hemmet utan min explorer, älskar den lika mycket fortfarande. Den enda klockan som skulle vara värdig att varva med är en femsiffrig Polar Explorer II. Saknar den faktiskt…
Jag håller med men jag är helt inne på polar som komplement till explorer ettan. Jag hade som sagt en polar innan denna, och trodde inte jag skulle sakna den såpass. Den är ju helt magisk när man ser den på andraHelt inne på samma spår. Kikar på både polar eller svart 16570 Swiss Only. Gillar den vita samtidigt så är det vansinnigt snyggt med den röda GMT handen mot den svarta tavlan.
Tror resp skulle komplettera Explorern riktigt bra.
Ungefär såhär? Nu är det en 14270 men andemeningen är densamma.Jag håller med men jag är helt inne på polar som komplement till explorer ettan. Jag hade som sagt en polar innan denna, och trodde inte jag skulle sakna den såpass. Den är ju helt magisk när man ser den på andra
Åh! Exakt så!Ungefär såhär? Nu är det en 14270 men andemeningen är densamma.
Perfekt.Ungefär såhär? Nu är det en 14270 men andemeningen är densamma.
Det där ser ju oförskämt bra ut!Ungefär såhär? Nu är det en 14270 men andemeningen är densamma.