• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

46BF8EFF-31E3-4DF6-BD09-6DD7500B2D98.jpeg
Få klockor gör sig så bra i naturen

Hemkommen från Italien. Kört Seiko tonfisk 100% där. Nu hemkommen och ett efterlängtat byte. Sov tom med den vilket i princip aldrig händer. Kan vara att den knappt känns på armen jfr tonfisken. Just nu promenad och en välkommen öl i skuggan på stamhaket.
703056FF-EE0B-4E0F-BE39-69A326B39BF7.jpeg

Svårt att sluta använda denna. Har två Omegor som finns kvar pga. affektionsvärdet. Har inte rört dem sedan jag plockade ut Explorern. Nu vill jag bara bygga på affektionsvärdet på denna. Make Explorer Great Again (#MEGA). ✊
D456A64C-C308-490C-A130-A0E7E06E776E.jpeg
Du gör helt rätt för att bygga affektionsvärde skulle jag säga. Använd klockan så mycket som möjligt. Samla på upplevelser helt enkelt. En gravyr rekommenderas också 👍🏻

Har lite tankar omkring gravyrer. 😀
Din bakboett kan ju vara en av de absolut bästa. 🙌
Tack ska du ha! Jag funderar faktiskt på att även gravera sidan av boetten, men jag vet inte med vad ännu. Något i textform förmodligen. Ett baklock kan man ju alltid byta om man skulle få kalla fötter. Sidan av boetten känns lite mer rock ’n’ roll så att säga.

Tack ska du ha! Jag funderar faktiskt på att även gravera sidan av boetten, men jag vet inte med vad ännu. Något i textform förmodligen. Ett baklock kan man ju alltid byta om man skulle få kalla fötter. Sidan av boetten känns lite mer rock ’n’ roll så att säga.
Tycker absolut att du ska göra det. Tror att det enda sättet att verkligen ha kvar en klocka är att dra in lite gravyrer och sedan köra stenhårt på den för att bygga upp mer minnen. En anledning till att jag nu är ambivalent till att utöka med mer klockor. Sugen på en 16570 då det länge varit en drömklocka. Även om den på intet sätt är lik Explorern så är jag lite orolig att den ska få lite för mkt tid på handleden.

Appropå gravyrer, på mina MN straps från Erika's har jag graverat lat/long på favoritställen jag besökt (ironiskt nog gillar jag det första bandet jag köpte för att testa och utan gravyr för att det slitits in bäst 😅).

Tillbaka
Topp