• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Burnman

Audemars
2-Faktor
Lugnet före stormen. Årsklockan på :D
6A951DA9-0767-4CF5-89D6-ACF03942AF0C.jpeg

090866DD-6AE9-499A-BCD5-ADA49631DAFD.jpeg
Jaså börjar det dra ihop sig?? Gud vad roligt. All lycka till hela familjen ❤️
 
:oops: Är det nån massflykt på gång som jag missat helt? Tre ute i följd på en kvart!
A3EA08AD-05CE-4F72-AFA8-4BDDB036AE88.jpeg
Haha det tror jag inte, kan bara svara för min egen annons att den legat ute till bytes sedan juni då jag vill testa andra Rolex och delvis att den fyller samma funktion för mig som nyinförskaffad Santos. Kan passa på att nämna att om någon vill byta sin 36 mot en 39 är jag öppen för ett PM :)

Edit: Om någon är intresserad kan jag även nämna att det kommit in 10+ förslag på byten men som inte varit rätt för mig hittills, primärt olika Submariners, så intresset för Explorer tror jag absolut inte är dött.
 
Senast ändrad:

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Sedan jag köpte min Explorer har mina andra klockor fått väldigt mycket mer tid i klocklådorna! Förut bytte jag klocka varje dag och nu kan det gå över 2 veckor utan att jag använder någon annan klocka så ibland när jag kommer hem byter jag klocka till något annat för att jag får skuldkänslor för att de andra inte används😳 Jag har till och med lånat ut några av mina klockor för att de ska användas. 114270 är verkligen en helt perfekt klocka som passar till allt. Den skriker inte heller Rolex som en Sub vilket gör att den går mer under radarn vilket är nice när man träfffar kunder osv.
E26BBD9A-2645-4BB2-BF95-A9283E5BE037.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA ✊
Vad knasigt det blev ursäkta dubbelposten.
19DCE069-B0A0-4885-B7BF-A2ABC8C8EB6A.jpeg
Skulle eg. ha en annan klocka idag men du fick mig att ändra mig :D
Håller med att den är riktigt bra. Funkar till det mesta.
Stör mig dock på en liten sak. Den blanka tavlan samt AR gör att det i visst ljus, ex spotlights i badrummet, ser ut som att man har massa repor i glaset. Upplever ni samma? Har Exp även yttre AR eller endast inre?
3C44970D-490B-4B0D-B0D2-D5E3EF120BE6.jpeg
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA ✊
Vad knasigt det blev ursäkta dubbelposten.
19DCE069-B0A0-4885-B7BF-A2ABC8C8EB6A.jpeg

Även jag stämmer in i lovsången!
Just nu är jag på 100års kalas i Umeå. Inga andra klockor fick följa med så det blir OWG en vecka med Explorern.

Har hittills inte känt det minsta behov av att vilja byta klocka. Det skrämmer mig samtidigt lite.. Känns som att mitt klockintresse börjat falna lite sen jag köpte denna klockan🙈
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Stör mig dock på en liten sak. Den blanka tavlan samt AR gör att det i visst ljus, ex spotlights i badrummet, ser ut som att man har massa repor i glaset. Upplever ni samma?
Har inte haft samma upplevelse. Har för mig att AR är på insidan på Explorern (killgissar nu).
Har hittills inte känt det minsta behov av att vilja byta klocka. Det skrämmer mig samtidigt lite.. Känns som att mitt klockintresse börjat falna lite sen jag köpte denna klockan
Helt klart en bekant känsla. Mitt intresse har kanske inte svalnat snarare ändrats en del. Nu är jag mer inne efter något som kan komplettera på ett bra sätt. Själv skulle jag tycka att en 16570 polar och te x en Tank Must skulle kunna vara fina komplement. 🙂
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har inte haft samma upplevelse. Har för mig att AR är på insidan på Explorern (killgissar nu).

Helt klart en bekant känsla. Mitt intresse har kanske inte svalnat snarare ändrats en del. Nu är jag mer inne efter något som kan komplettera på ett bra sätt. Själv skulle jag tycka att en 16570 polar och te x en Tank Must skulle kunna vara fina komplement. 🙂
Intressant, jag kan se index och visare speglas på insidan av glaset när jag tiltar klockan fram och tillbaka. Denna spegling gör att det ser ut som små repor i glaset.
Jag har försökt att lista ut om det är AR på utsidan eller ej men jag har alldeles för dålig syn. Man ska kunna se detta på kronan som är etsad i glaset. Någon som lyckats hitta en bra bild på den (eller kan ta själv)?

Hittade nedan bild på millenarywatches.com
Rolex-anti-reflective-crystal.jpg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Intressant, jag kan se index och visare speglas på insidan av glaset när jag tiltar klockan fram och tillbaka. Denna spegling gör att det ser ut som små repor i glaset.
Jag har försökt att lista ut om det är AR på utsidan eller ej men jag har alldeles för dålig syn. Man ska kunna se detta på kronan som är etsad i glaset. Någon som lyckats hitta en bra bild på den (eller kan ta själv)?

Hittade nedan bild på millenarywatches.com
Rolex-anti-reflective-crystal.jpg
Har knappt ledsyn eller så är min falsk 😅
Näe jag skulle nog behöva en ordentlig lupp för att se.
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har inte haft samma upplevelse. Har för mig att AR är på insidan på Explorern (killgissar nu).

Helt klart en bekant känsla. Mitt intresse har kanske inte svalnat snarare ändrats en del. Nu är jag mer inne efter något som kan komplettera på ett bra sätt. Själv skulle jag tycka att en 16570 polar och te x en Tank Must skulle kunna vara fina komplement. 🙂

Ja, 16570 har jag också sneglat på länge. Kan vi få till ett gruppköp hos någon handlare nu när priserna börjar dala tro😉

Jag går lite i tankar att banta samlingen lite. Med Explorern skulle man lätt klara sig på 2-3 klockor även om blotta tanken är skrämmande😁
Just nu är det några som får oförtjänt lite tid.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag önskar att jag ägde en Explorer men gör det tyvärr inte 😔
Vi får väl starta en insamling 😉 Klart du ska ha en Explorer, känns ju trottsallt som en mänsklig rättighet.
Jag går lite i tankar att banta samlingen lite. Med Explorern skulle man lätt klara sig på 2-3 klockor även om blotta tanken är skrämmande😁
Just nu är det några som får oförtjänt lite tid.
Bantade ned min samling rejält och det känns rätt skönt faktiskt. Ingen stress över vilken klocka man ska ha etc. Massa byten på morgonen etc. Te x en av de som är kvar är Speedmastern, fördelen med den är ju att den är såpass annorlunda så den kompletterar verkligen.
 
Topp