Jaså börjar det dra ihop sig?? Gud vad roligt. All lycka till hela familjenLugnet före stormen. Årsklockan på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jaså börjar det dra ihop sig?? Gud vad roligt. All lycka till hela familjenLugnet före stormen. Årsklockan på
Värt att tänka på är att subbens länk är helt borstad, medans GMT/Explorer har blankpolerade sidor.Länken har ref 78690
En länkbit har ref. 32-20684
Den länkbiten passar enligt katalog 93160 / 93160A / 78790 / 78790A / 78360
Lång historia kort, ja en länkbit från en senare femsiffrig gmt eller submariner passar.
Du tänker sexsiffrig, femsiffrig GMT samt Explorer har borstad länk.Värt att tänka på är att subbens länk är helt borstad, medans GMT/Explorer har blankpolerade sidor.
Stämmer bra TackJaså börjar det dra ihop sig?? Gud vad roligt. All lycka till hela familjen
Du tänker sexsiffrig, femsiffrig GMT samt Explorer har borstad länk.
Trångt i dörren för de som köpt Rolex på spekulation kanske?Är det nån massflykt på gång som jag missat helt? Tre ute i följd på en kvart!
Haha det tror jag inte, kan bara svara för min egen annons att den legat ute till bytes sedan juni då jag vill testa andra Rolex och delvis att den fyller samma funktion för mig som nyinförskaffad Santos. Kan passa på att nämna att om någon vill byta sin 36 mot en 39 är jag öppen för ett PMÄr det nån massflykt på gång som jag missat helt? Tre ute i följd på en kvart!
Funderade mycket mellan Santos och Explorer/OP tidigare. Men i mitt fall landade jag i det motsatta. Har öven haft och funderar på att skaffa en Santos-Dumont igen men känns som att även den kommer att överlappa även om de två är olika.den fyller samma funktion för mig som nyinförskaffad Santos.
Samma här, har varit i tankarna kring Santos många gånger. Riktigt trevlig klocka.Funderade mycket mellan Santos och Explorer/OP tidigare. Men i mitt fall landade jag i det motsatta. Har öven haft och funderar på att skaffa en Santos-Dumont igen men känns som att även den kommer att överlappa även om de två är olika.
Same...Fortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA
Vad knasigt det blev ursäkta dubbelposten.
Skulle eg. ha en annan klocka idag men du fick mig att ändra migFortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA
Fortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA
Har inte haft samma upplevelse. Har för mig att AR är på insidan på Explorern (killgissar nu).Stör mig dock på en liten sak. Den blanka tavlan samt AR gör att det i visst ljus, ex spotlights i badrummet, ser ut som att man har massa repor i glaset. Upplever ni samma?
Helt klart en bekant känsla. Mitt intresse har kanske inte svalnat snarare ändrats en del. Nu är jag mer inne efter något som kan komplettera på ett bra sätt. Själv skulle jag tycka att en 16570 polar och te x en Tank Must skulle kunna vara fina komplement.Har hittills inte känt det minsta behov av att vilja byta klocka. Det skrämmer mig samtidigt lite.. Känns som att mitt klockintresse börjat falna lite sen jag köpte denna klockan
Intressant, jag kan se index och visare speglas på insidan av glaset när jag tiltar klockan fram och tillbaka. Denna spegling gör att det ser ut som små repor i glaset.Har inte haft samma upplevelse. Har för mig att AR är på insidan på Explorern (killgissar nu).
Helt klart en bekant känsla. Mitt intresse har kanske inte svalnat snarare ändrats en del. Nu är jag mer inne efter något som kan komplettera på ett bra sätt. Själv skulle jag tycka att en 16570 polar och te x en Tank Must skulle kunna vara fina komplement.
Har knappt ledsyn eller så är min falskIntressant, jag kan se index och visare speglas på insidan av glaset när jag tiltar klockan fram och tillbaka. Denna spegling gör att det ser ut som små repor i glaset.
Jag har försökt att lista ut om det är AR på utsidan eller ej men jag har alldeles för dålig syn. Man ska kunna se detta på kronan som är etsad i glaset. Någon som lyckats hitta en bra bild på den (eller kan ta själv)?
Hittade nedan bild på millenarywatches.com
Jag önskar att jag ägde en Explorer men gör det tyvärr inteFortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA
Har inte haft samma upplevelse. Har för mig att AR är på insidan på Explorern (killgissar nu).
Helt klart en bekant känsla. Mitt intresse har kanske inte svalnat snarare ändrats en del. Nu är jag mer inne efter något som kan komplettera på ett bra sätt. Själv skulle jag tycka att en 16570 polar och te x en Tank Must skulle kunna vara fina komplement.
Vi får väl starta en insamling Klart du ska ha en Explorer, känns ju trottsallt som en mänsklig rättighet.Jag önskar att jag ägde en Explorer men gör det tyvärr inte
Bantade ned min samling rejält och det känns rätt skönt faktiskt. Ingen stress över vilken klocka man ska ha etc. Massa byten på morgonen etc. Te x en av de som är kvar är Speedmastern, fördelen med den är ju att den är såpass annorlunda så den kompletterar verkligen.Jag går lite i tankar att banta samlingen lite. Med Explorern skulle man lätt klara sig på 2-3 klockor även om blotta tanken är skrämmande
Just nu är det några som får oförtjänt lite tid.
Sitter alltid på armenFortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA
Jag delar din uppfattning och tycker det låter som en utmärkt idéVi får väl starta en insamling Klart du ska ha en Explorer, känns ju trottsallt som en mänsklig rättighet.
Fortfarande riktigt nöjd, kom igen nu @Olpes @Burnman @Cosmo @rambo_amadeus @SalvadorDali @NiklasF och alla andra med Explorers #MEGA