• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Som en simpel far vill jag ha en simpel klocka. 😉 @Cosmo @SalvadorDali och alla andra farsor dags att bekänna färg
#MEGA ✊
CE1BDEF1-0742-4B33-BA0A-6EF254B86163.jpeg

Godingar. Någon som har hittat ett gött alligotor band som fungerar bra till 124270? Förstår att det är curved lugs som gäller?
Det är inte en modell jag själv skulle sätta på alligator, om ens läder så snarare något lite mer distressed eller möjligen Molequin om man absolut vill dressa till det en aning

AD6A3CFC-5E08-4885-953A-24D9AE47C156.jpeg

Men om du nu måste ha alligator så tyckte jag detta såg rätt bra ut. Inte samma klocka förstås men borde ge lite samma känsla. Tror den matta ytan skulle funka bättre än glansig iaf.
E3AC9E16-4B70-4E21-9A9C-89F059DEF881.jpeg

Grymt! Lycka till och kan tänka mig känslan av "en kall" efteråt. 👊
Varför håller man på med jobbiga obekväma aktiviteter under lång tid (halv dag eller mer)? För mig finns det två tydliga skäl.

1. Känslan när man tror att man inte klarar mer. Men så gräver man djupt i sitt inre och hitta ny kraft att fortsätt. Där och då känner man sig helt oslagbar.

2. Känslan efteråt. När man har klarat utmaningen. Gärna med ”en kall” i handen 😉

Morgondagen kommer bli jobbig, men mer mentalt än fysiskt. Det är ca 16 grader i vattnet här och vi ska simma nästan 1 kilometer, i omgångar.

Om jag inte går och lägger mig i tid riskerar jag att ge mig i kast med detta bakis 🤣

EDIT:
Det jag skriver låter lite högtravande. Ta det för bad det är 👍🏻

Varför håller man på med jobbiga obekväma aktiviteter under lång tid (halv dag eller mer)? För mig finns det två tydliga skäl.

1. Känslan när man tror att man inte klarar mer. Men så gräver man djupt i sitt inre och hitta ny kraft att fortsätt. Där och då känner man sig helt oslagbar.

2. Känslan efteråt. När man har klarat utmaningen. Gärna med ”en kall” i handen 😉

Morgondagen kommer bli jobbig, men mer mentalt än fysiskt. Det är ca 16 grader i vattnet här och vi ska simma nästan 1 kilometer, i omgångar.

Om jag inte går och lägger mig i tid riskerar jag att ge mig i kast med detta bakis 🤣

EDIT:
Det jag skriver låter lite högtravande. Ta det för bad det är 👍🏻
Ska motvilligt erkänna (kanske mer för mig själv) att det var ett tag sedan jag körde de aktiviteterna.
Men jag har full förståelse för varför du gör det. Få saker känns så bra som att ha kämpat ordentligt och känslan efter det. Från en kall öl till en lång bastu efteråt.

Däremot sätter ju bakis en ny dimension till det. 😂

Absolut vackraste som Rolex någonsin tagit fram!
Hej,
Jag äger ingen Explorer ännu. Jag har köpt å sålt massa andra märken i jakten på den "perfekta" klockan, och har alltid beundrat Explorern men tvekat lite inför priset. Vad säger ni explorers, kan man ha en Explorer som kanske enda klocka? Är det någon av er som är/har blivit en OWG efter att ha skaffat den?

Hej,
Jag äger ingen Explorer ännu. Jag har köpt å sålt massa andra märken i jakten på den "perfekta" klockan, och har alltid beundrat Explorern men tvekat lite inför priset. Vad säger ni explorers, kan man ha en Explorer som kanske enda klocka? Är det någon av er som är/har blivit en OWG efter att ha skaffat den?
Hej,

Roligt och bra val. Jag har fortfarande kvar ett par klockor (mest pga affektionsvärdet). 🙂

Har kört min 124270 till 99% sedan jag hämtade ut den i början av Juni. Visst lockar annat men samtidigt så är jag så vansinnigt nöjd. Vet att flera med mig här i tråden känner samma sak.
Avböjde även en Palmdial 36mm DJ i augusti med anledning att jag tycker Explorern täcker behovet.

Mitt råd, köp en till rimligt pris/list och du kommer inte ha några större problem att sälja sedan ifall det inte skulle kännas 100%. ✌️

# MEGA✊
32813DB4-F9E7-46E2-A275-5FCE42873336.jpeg

Hej,

Roligt och bra val. Jag har fortfarande kvar ett par klockor (mest pga affektionsvärdet). 🙂

Har kört min 124270 till 99% sedan jag hämtade ut den i början av Juni. Visst lockar annat men samtidigt så är jag så vansinnigt nöjd. Vet att flera med mig här i tråden känner samma sak.
Avböjde även en Palmdial 36mm DJ i augusti med anledning att jag tycker Explorern täcker behovet.

Mitt råd, köp en till rimligt pris/list och du kommer inte ha några större problem att sälja sedan ifall det inte skulle kännas 100%. ✌️

# MEGA✊
32813DB4-F9E7-46E2-A275-5FCE42873336.jpeg
Tack! Jag känner att ett inköp är väldigt nära förestående. Det ligger en ny på Professional Dealers för 85. Det är väl inte helt vansinnigt, list är väl runt 77?

Väldigt kul läsning om Sid Mashburn och hans Rolex 1016, jag rekommenderar er varmt att läsa den. Sid Mashburn är för övrigt väldigt inspirerande när det kommer till klädscenen; jag länkar även en bra pod från Blamo! där han gästar.

Sid Mashburn - How The Rolex Explorer 1016 Became My Rite of Passage​

"I genuinely feel like something is missing when I don’t have it on, like my balance is off without that extra 3.4 ounces on my left wrist. I swim in it, I sleep in it, I walked my daughter down the aisle in it, I wore it to both my parents’ funerals and fully intend to keep wearing it until my own."

creditWillandSusanBrinson2.tif

creditWillandSusanBrinson.tif

Edit* - Det är ändå kul att han påminner om en amerikansk Lalle Johnson, som även han bär en Explorer 1 och verkar ha gjort det länge.

Från Gabuccis lookbook 2019

70c53033-5cb49377db687.jpeg

Senast ändrad:
Hej,
Skulle jag bara ha en klocka i samlingen skulle jag absolut vara nöjd med en Explorer I.

Blev med Explorer för någon vecka sedan och är riktigt förtjust 🙂

3D27711C-23C1-4FC7-BAA0-E920B9E3F0A6.jpeg

Sedan kan det väl diskuteras vad det egentligen är tänkt att man ska utforska med en tvåtonare men något ska väl gå att hitta på 🤷‍♂️

#expråler
Det är en sådan klocka man har på sig när man åker på glamping;) Lite Explorer känsla fast med bling! Perfekt att ha på sig när man utforskar frukostbuffén:p Det är bara att boka en glamping resa och sedan söka medlemskap i KS Explorers club;) För er som inte vet viss glamping så googla det, jag själv hade ingen aning om hur stort det är och framförallt i USA men det har spridit sig till många delar av världen inkl Sverige.

Tillbaka
Topp