• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Sedan kan det väl diskuteras vad det egentligen är tänkt att man ska utforska med en tvåtonare men något ska väl gå att hitta på 🤷‍♂️
Imho riktigt bra klocka att gå all in med i allt man gör. Roligare att använt den ordentligt speciellt med TT. 😎
Instämmer helt att Explorern är en bra resklocka. Svär varje gång jag ska ställa min GMT… Explorern är mycket smidigare. Är lite av en ensamvarg så behöver sällan hålla koll på annan tidszon än den jag är i.
Just storleken på den gör den grym. Ingen flex bara en riktigt bra time keeper oavsett var man är.

Fungerar även riktigt bra för vardagsäventyr på kontoret en regnig tisdag.
#MEGA! ✊
662DA2D7-68FE-4953-8C1E-68F413BE7813.jpeg

Senast ändrad:
Det är en sådan klocka man har på sig när man åker på glamping;) Lite Explorer känsla fast med bling! Perfekt att ha på sig när man utforskar frukostbuffén:p Det är bara att boka en glamping resa och sedan söka medlemskap i KS Explorers club;) För er som inte vet viss glamping så googla det, jag själv hade ingen aning om hur stort det är och framförallt i USA men det har spridit sig till många delar av världen inkl Sverige.
Haha det har du rätt i 😄 och glamping är ju dessutom riktigt trivsamt! 👌

Imho riktigt bra klocka att gå all in med i allt man gör. Roligare att använt den ordentligt speciellt med TT. 😎

Just storleken på den gör den grym. Ingen flex bara en riktigt bra time keeper oavsett var man är.

Fungerar även riktigt bra för vardagsäventyr på kontoret en regnig tisdag.
#MEGA! ✊
662DA2D7-68FE-4953-8C1E-68F413BE7813.jpeg
Jo det blir ju roligare med grejer när de faktiskt används 🙂 så det är absolut planen

Fasiken på tiden att den dök upp på handleden igen. 😀
Länge sedan man såg @rambo_amadeus eller @Cosmo med sina nu.... 🤔

Haha! Jag brukar växla lite på jobbet men 9/10ggr så är det denna som åker på när jag kommit hem.
Fruktansvärt bra klocka👍 Köpte den i början av Juli och än så länge har den aldrig legat så länge att den stannat😊

20220914_203630.jpg

Hade min i 3v på raken. Är verkligen en klocka man kan bli OWG med. Har faktiskt ”dödat” intresset lite :/
Kör lillebror nu i några dagar när man fått på jubilee från US. Är dock snart tillbaka med Expyn på handleden igen :)
Ja verkligen, även om intresset finns där så har ju villhöver/behovet för annat helt försvunnit. Ruskigt befriande känner jag, skönt att trappa ned lite på galenskaperna 😉

Ja verkligen, även om intresset finns där så har ju villhöver/behovet för annat helt försvunnit. Ruskigt befriande känner jag, skönt att trappa ned lite på galenskaperna 😉

Kan bara hålla med! Man springer inte längre med samma hastighet mot nästa köp som man gjorde innan.

Även om det var en dyr klocka känns det som att man sparar pengar genom att äga den😄

Edit: Glöm allt jag skrev.. Jag köpte en Santos i morse🤯🙈

Kan bara hålla med! Man springer inte längre med samma hastighet mot nästa köp som man gjorde innan.

Även om det var en dyr klocka känns det som att man sparar pengar genom att äga den😄

Edit: Glöm allt jag skrev.. Jag köpte en Santos i morse🤯🙈
En Santos har jag också sneglat på ett tag nu. Jag tycker den kompletterar Explorern på ett trevligt sätt.

En Santos har jag också sneglat på ett tag nu. Jag tycker den kompletterar Explorern på ett trevligt sätt.
Hade en Santos-Dumont tidigare och är rätt sugen på en igen. Trevligt lite ”dressigare” (med moderna mått mätt) alternativ. Funderade länge på en Santos Medium istället för Explorern.
Hursomhelst, grattis @rambo_amadeus ser fram emot att höra hur du upplever dem tillsammans 🙂

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp