• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Frukost
2AC67CC4-5C2D-494D-BC5B-F49C70F8D843.jpeg

En bild från i morse som jag tog inför ett besök i pulkabacken i
ymnigt snöfall. Men hann inte posta den.

Jag har iaf inte tröttnat på explorern, men tänker fortfarande inte höja den till skyarna utan bara tugga på och rotera in den när det passar (vilket det gör ganska ofta).

Det är ju knepigt med dessa legendarer - jag måste nästan hitta fel på dem för att hypen är så stark.. genom att inte hoppa på hypetåget kan jag ha min egen resa och inte tänka på dumma detaljer. Än så länge funkar det för mig :)

Ha en trevlig trettondag!
3D31FB1C-4A82-4608-8F54-FD0A98B6A97B.jpeg

En bild från i morse som jag tog inför ett besök i pulkabacken i
ymnigt snöfall. Men hann inte posta den.

Jag har iaf inte tröttnat på explorern, men tänker fortfarande inte höja den till skyarna utan bara tugga på och rotera in den när det passar (vilket det gör ganska ofta).

Det är ju knepigt med dessa legendarer - jag måste nästan hitta fel på dem för att hypen är så stark.. genom att inte hoppa på hypetåget kan jag ha min egen resa och inte tänka på dumma detaljer. Än så länge funkar det för mig :)

Ha en trevlig trettondag!
3D31FB1C-4A82-4608-8F54-FD0A98B6A97B.jpeg
Kan absolut förstå. Den är magiskt bra, börjar ledsna hårt på hela OWG testet och är är snarare redo att köra OWG med den all in. Den längtan som jag har efter den nu hade jag aldrig efter något annat när jag körde OWG med den....
....visst en dykare eller GMT hade suttit ruskigt fint. Men den balanserar riktigt bra både som kontors eller fritidsklocka. Mycket tack vare sin (numera) klassiska design.

Kan absolut förstå. Den är magiskt bra, börjar ledsna hårt på hela OWG testet och är är snarare redo att köra OWG med den all in. Den längtan som jag har efter den nu hade jag aldrig efter något annat när jag körde OWG med den....
....visst en dykare eller GMT hade suttit ruskigt fint. Men den balanserar riktigt bra både som kontors eller fritidsklocka. Mycket tack vare sin (numera) klassiska design.
Jag är inte riktigt där du är ännu men jag har haft ett antal GMTs och ett antal dykare och känner helt enkelt att jag varken behöver vattentålighet över 100M, vridring eller nån extra tidszon.

Tror att jag skulle klara mig bra med en explorer och något mer dressat. Idag har jag en TT-DJ som jag har svårt att föreställa mig lämna ifrån mig men samtidigt känns den ju väldigt snarlik Explorern på många vis.
Jag skulle ju kunna klara mig med bara explorern, men hur kul är det?

Vet inte.. det kanske skulle vara befriande?

Jag är inte riktigt där du är ännu men jag har haft ett antal GMTs och ett antal dykare och känner helt enkelt att jag varken behöver vattentålighet över 100M, vridring eller nån extra tidszon.

Tror att jag skulle klara mig bra med en explorer och något mer dressat. Idag har jag en TT-DJ som jag har svårt att föreställa mig lämna ifrån mig men samtidigt känns den ju väldigt snarlik Explorern på många vis.
Jag skulle ju kunna klara mig med bara explorern, men hur kul är det?

Vet inte.. det kanske skulle vara befriande?
Är helt med på resonemanget. Skulle nog kunna klara mig med en Explorer och en Tank/Santos-Dumont. Men som du är inne på sedan kommer ju villhöver känslan. Men om jag tvunget skulle bli med endast en så är Explorern ett solklart val.

Svenskt stål? Jo jag tackar ja! In i vulkanen bara!

FB084C06-3DCA-43EC-AF93-4245CD55D361.jpeg

Är det fortfarande svenskt stål? Har för mig att jag för något år sedan läste att så inte var fallet. Hoppas givetvis att det fortfarande är svenskt stål :D

Svenskt stål från Sandviken har jag läst någonstans.
Finns lite om det här. Men som nämns så är nog inte Sandvik ensamma som leverantör längre. Det enda jag vet efter att ha frågat frugan är att anställda inte verkar får rabatt på Rolex eller gå före på listan. 😡

😉

Samma för mig. Är lite sugen på en, men just nu ligger den väldigt långt ned på listan.
Jag är inte så pepp på TT överlag, men landade i att om jag skulle köpa en så är Explorern nog den jag skulle välja. Kanske för att guldet blir mindre anspråksfullt i den modellen än DD, Sub eller Cartier. Behöver nog pröva en och känna på saken åtminstone.

Jag är inte så pepp på TT överlag, men landade i att om jag skulle köpa en så är Explorern nog den jag skulle välja. Kanske för att guldet blir mindre anspråksfullt i den modellen än DD, Sub eller Cartier. Behöver nog pröva en och känna på saken åtminstone.
Jag föredrar stålmodellen för en så verktygig klocka men tog mig bara fyra månader att få den så inte nödvändigtvis galna väntetider 😀

Tillbaka
Topp