• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Jag är grymt nöjd med min 214270. Så det skulle verkligen vara för att boxa av en guld/stål-kombo (och få en expy i 36mm förstås ;)).
Klart att du ska ha lite guld 😉
Prima glampingklocka 😄

29AD93AA-54A2-4B21-A39D-1DE1CBBE3E05.jpeg

Jag köpte Steinhart Adventure Classic för att jag gillar designen av Explorern. Mycket nöjd med den, men av bilderna på Explorern att döma ser den klart bättre ut. Mindre reflektioner på glaset och urtavlan ser mörkare ut så det blir bättre kontrast. Men då är det ju en ca 20-faldig prisskillnad också. Kanske en vacker dag...

Nä, det skulle jag inte säga.

Ligger på runt 1-2 klockor (50k+ styck) per år hos dem, plus lite service av äldre klockor.

Inväntar nu en 126234 med palm-tavlan :D
Låter som mig ungefär.
Det är väl kanske lite tur inblandat också när det gäller det här med väntetiden.

Det är ju bara att vänta och se glad ut men jag börjar bli lite otålig, är så taggad på en Expy nu 😅

Var inne hos AD och såg senaste Exp1 referensen IRL och den är fantastisk. Boetten och länken vill säga. Tavlan ser fortfarande ut stilmässigt som Gävleborgs Landsting 1987, milsvitt från perfektionen från 1016. Så här är mitt förslag till 70-års jubileumsklocka, 1953 var ju centralt i skapandet av Explorern.
Ta allt från nuvarande 124270 men byt ut tavlan till en klassisk 1016 tavla fast med den typen av moderna applicerade keramiska lumeindex som Tudor använder. Färgton, vit/cream/fauxtina är upp till Rolex .
Tudor-Black-Bay-Pro-M79470-7.jpg

11xxxxx-type-6.jpg

(kan ju använda en av de äldre chapter-ring tavlorna också, snyggt vilket som)

Inte varje dag 124270 är med på jobb, den gör inte bort sig i den miljön heller trots att det inte är en flygklocka..
Snyggt!

Börjar komma fram till mer och mer att det är den ultimata GADA klockan. Har nu kört utan den i två månader och begäret att plocka fram den växer dag för dag.
Visst den är inte perfekt i alla lägen men ändå ”good enough”.
4BCCF784-D44D-4DFA-853C-01ED0695D2FF.jpeg

Snyggt!

Börjar komma fram till mer och mer att det är den ultimata GADA klockan. Har nu kört utan den i två månader och begäret att plocka fram den växer dag för dag.
Visst den är inte perfekt i alla lägen men ändå ”good enough”.
4BCCF784-D44D-4DFA-853C-01ED0695D2FF.jpeg
Verkligen, den skäms inte för sig i några sammanhang.. efter några veckors 36mm acklimatisering känns 40mm väl klumpigt..

Tillbaka
Topp