• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Well..
Direkt efter owgmarch kändes den här pytteliten, men jag har ändrat mig. Det brukar ju ta nån vecka eller två innan man vant sig vid en annan storlek.
36mm på 18cm.
Handleden är ca 60mm bred så klockan täcker ca 70% av handledens bredd vilket är ganska idealiskt egentligen.

9C2CE3FA-5F0E-4C0C-B565-2C9A28D6A9D3.jpeg
Ser bra ut! Jag har mycket mindre handleder förvisso men växlar mest mellan 36mm Explorer och speedy. Brukar känns som en liten klocka vid byte från speedy men 36mm är ju en ypperlig storlek för mina handleder.

Det var ju ett otroligt snyggt litet avlastningsbord för klockan. Vart hittar man ett sådant eller är det ett hemmabygge?
Tack! Beställde det via Mitch på insta. Han har lite olika modeller du kan välja mellan på sitt kont.

Gick fenomenalt snabbt. Den stora ledtiden var pga Post Nords hantering.

Tack! Beställde det via Mitch på insta. Han har lite olika modeller du kan välja mellan på sitt kont.

Gick fenomenalt snabbt. Den stora ledtiden var pga Post Nords hantering.

Tack för snabbt och bra svar! Hör av mig till honom direkt.

Halloj Explorers! Underbara bilder! Har nu bestämt mig för att bli en av er och tittar på nya 124270, alt. en 114270.

Är det någon som har en aning om hur tillgången från AD i Sthlm ser ut nuförtiden? Har trycket börjat lätta? Vägrar hålla på med spelet med långa väntlistor osv. Då pungar jag hellre ut 10k extra hos en gråis och tar klockan i handen på dagen.

Halloj Explorers! Underbara bilder! Har nu bestämt mig för att bli en av er och tittar på nya 124270, alt. en 114270.

Är det någon som har en aning om hur tillgången från AD i Sthlm ser ut nuförtiden? Har trycket börjat lätta? Vägrar hålla på med spelet med långa väntlistor osv. Då pungar jag hellre ut 10k extra hos en gråis och tar klockan i handen på dagen.
Testa. Verkar som att det mesta finns tillgängligt för vissa medan andra kan inte ens köpa en vanlig OP / DJ utan att köa i flera år.
Ställde mig på en Daytona panda förra sommaren med enbart ett tidigare köp. En bekant plockade ut en OP på dagen och står nu på en ”tiffany”. Vissa på brädan här har samtidigt köat i flera år för vanliga modeller.

Börja med att traska in och var seriös och trevlig som ett bra utgångsläge :) Omöjligt är det knappast.

Kul val! Tror inte att det där någon större väntetid just nu. Kan tänka mig att många på 124270 väljer nya 40mm istället. Dessutom kommer det titt som tätt här på KS.

Gråhandlare ligger väl fortfarande 20k+ över list? Skulle f ö aldrig gynna dem om de inte ligger på list i dagsläget.

Borde inte vara jättelånga köer. Kolla med samtliga AD i Sthlm. Rekommenderar även att kolla med AD i andra städer, om du har möjlighet. Det gjorde jag och fick tag i min Explorer snabbt.

Edit: Bra val av klocka! Röstar för 124270. Var skeptisk vid första försöket men är väldigt nöjd med den. Den tar den mesta av handledstiden tror jag.

Senast ändrad:
Tusen tack för alla utförliga svar! Då får jag ta en sväng förbi ADs här i stan och kolla läget.

Lutar starkt mot en 124270 just på grund av avsmalningen vid låset. Inte testat referensen ännu, men gissar på att den passar mig snäppet bättre. Speciellt när man har handleder som spagetti.

”If you would desk climb here tomorrow you would be wearing this”.
IMG_9372.jpeg

Rent estetiskt gillar jag verkligen tidigare versioner bättre. Men rent tekniskt och från ett komfort perspektiv föredrar jag 124270. Det är som att köpa en äldre bil. Den kan ha charm och vara rolig att ta fram då och då. Men om det är något jag ska kunna köra året om så är är en modernare version att föredra.

Edit: @Beaker jag har 15,6cm handledsomkrets och den sitter fenomenalt.

”If you would desk climb here tomorrow you would be wearing this”.
IMG_9372.jpeg

Rent estetiskt gillar jag verkligen tidigare versioner bättre. Men rent tekniskt och från ett komfort perspektiv föredrar jag 124270. Det är som att köpa en äldre bil. Den kan ha charm och vara rolig att ta fram då och då. Men om det är något jag ska kunna köra året om så är är en modernare version att föredra.

Edit: @Beaker jag har 15,6cm handledsomkrets och den sitter fenomenalt.
O jag @Beaker har samma Explorer referens som föregående talare fast med ett handledsomfång på 17,5cm.
Funkar bra det med :)
1681403916461.jpeg

Tillbaka
Topp