• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Försöker variera med andra klockor men det landar alltid i denna
23547610-C18E-418D-867F-A954FCE24BB0.jpeg

Försöker variera med andra klockor men det landar alltid i denna
23547610-C18E-418D-867F-A954FCE24BB0.jpeg

Satt och funderade på ett inlägg med precis samma budskap. Har varit OWG med min 124270 i över ett halvt år. Använder klockan till allt! Emellanåt gör jag tanken: Kanske onödigt att utsätta min Explorer för allt möjligt. I perioder skaffar jag lite andra klockor dels för att variera mig och dels för att inte utsätta Explorern i situationer som: nattning, grillning, förrådsstädning, sandlåda etc. Det brukar gå sådär faktiskt. Det funkar att bära något annat i ett par dagar men rätt som det är så känner jag en slags abstinens och Expyn måste åka på bara!

Den är inte den ädlaste klockan och den är inte den mest avancerade klockan heller. Men den är simply the best 👑

(Bild från dagens grillning 📸😉)
86DA56D0-7D17-42A6-9562-4545D585EDC2.jpeg

för att variera mig och dels för att inte utsätta Explorern i situationer som: nattning, grillning, förrådsstädning, sandlåda etc.
...nattning? 😳 Låter dramatiskt.
Kört min nästan hela tiden, lägger däremot undan den när det kommer in nytt för att testa och försäkra mig om hur den nya känns. Risken annars är att den åker på utan att tänka på det. 😀

...nattning? 😳 Låter dramatiskt.
Kört min nästan hela tiden, lägger däremot undan den när det kommer in nytt för att testa och försäkra mig om hur den nya känns. Risken annars är att den åker på utan att tänka på det. 😀
Japp, nattningen kan vara dramatisk 😆👍🏼

Nattningen sker i en ca 150 år gammal växa-säng (gått i arv inom släkten= högt affektionsvärde) med spjälor i trä som går ca 10cm över madrassen på respektive sida.

Klockan kan komma åt spjälorna många gånger under en nattning utan att anmärkningsvärd dramatik är med i bilden😂

Trevlig Expysöndsg på er! Explorern klarade resan till Galapagos hur bra som helst. Om det hade varit en semesterresa skulle jag ha tagit Suben med mig men för 4 dagar med möten, middagar, snorkling etc var denna perfekt. GADA! Väntar nu trött men nöjd på resans sista flyg hem från Amsterdam.
image.jpg

Trevlig Expysöndsg på er! Explorern klarade resan till Galapagos hur bra som helst. Om det hade varit en semesterresa skulle jag ha tagit Suben med mig men för 4 dagar med möten, middagar, snorkling etc var denna perfekt. GADA! Väntar nu trött men nöjd på resans sista flyg hem från Amsterdam.
image.jpg
Snyggt! Kan bara instämma! Det kan vara en av de absolut bästa klockorna för jobbresor.

Tillbaka
Topp