• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

IMG_2792.jpeg

114270, med i klubben sedan 2v tillbaka, försöker fortfarande att vänja med med storleken😅
Kör den som enda klocka i en vecka och utvärdera efter.

Klockor är till för att användas, det är iaf min filosofi. Kommer några blessyrer på köpet så ger bara det klockan karaktär. Sen är det väl klart att kommande köpare snarare ser det som skavanker, men den dagen den sorgen. Explorer är en serie byggd för tuffa tag, det är en bra utgångspunkt.
Helt sant, har ju köpt klockan för att använda den 😄

IMG_8496.jpeg

Två veckor har gått sen den här godingen hamnade på min handled för första gången. Och den är så jävla bra! Har haft den till kostym, har haft den till jeansskjorta och allt däremellan och aldrig har jag känt att den känns malplacerad. Kan inte minnas sist, om någonsin, jag hade en sån känsla när jag köpt klocka. Min Batman var jag ju väldigt glad för när den va nyköpt, och för den delen under hela ägandet, men det va ändå nått annat. Känslan av att förvekliga mig själv var nog en bidragande orsak om man ska vara lite ärlig, då jag suktat efter den i flera år. Min Expy å andra sidan är inget jag längtat efter mer än några månader, men ändå känner jag att den är helt fantastisk i sin enkelhet och kanske delvis pga att den är ganska anspråkslös och inte alls märkvärdig som jag ibland kunde känna mig(på ett dåligt sätt) med min 126710blnr på handleden. Magiskt bra!🥰

Nån mer som noterat det bara kryllar av säljannonser på Explorer 1 den senaste tiden?
Så tycker jag att det varit i omgångar i flera år. En av dom enklaste Rolexklockorna att välja och vraka på begagnatmarknaden och också kanske den rimligast prissatta bland begagnat från märket. Kanske en av modellerna där efterfrågan faktiskt möter tillgång, eller så säljs dom på en marknad där det faktiskt är kärleken till klockan som styr köp och säljbeslutet snarare än ”investerings/vinstintresset”. Det enda jag tycker är lite märkligt är att så många tycks vilja skiljas från sina Expys då jag själv är svårt förtjust i min🥰

Nån mer som noterat det bara kryllar av säljannonser på Explorer 1 den senaste tiden?
Helt klart, kan inte klaga dock då jag köpte min nyligen 😂. Dock är det väl inte så konstigt då det är och har varit en väldigt populär klocka just för klockintresserade och funnits länge. Kollar man tex blocket, facebook osv. kryllar det inte direkt av Explorers.

IMG_8531.jpeg
IMG_8530.jpeg

Jag var lite orolig att 36mm skulle se litet ut på mig. Även om handlederna bara mäter runt 17cm så är jag ändå 187 lång. Googlade efter helhetsbilder på fölk med Exp I men utan nån nämnvärd framgång, så tänkte att jag bidrar med just en sån om nån annan går med samma funderingar inför klockköp🙂

Jag vet detta med att 36 är den klassiska storleken etc, men speciellt den senaste kändes helt enkelt för liten. Nu kör vi 40 så får vi se.

IMG_2256.jpeg
Ser kalasbra ut! Ska jag vara ärlig är jag inte säker på att jag hade köpt klockan om jag hade knallat in hos en AD och efter två minuter med den på handleden blivit tvingad att fatta köpbeslut, men nu köpte jag den på distans och hade gett mig själv ett ultimatum att jag inte skulle bestämma mig för om den var för mig eller inte förrän jag använt den ett par veckor. Det gick rätt snabbt att vänja sig vid storleken och nu tycker jag den nätta storleken är fantastiskt trevlig. Jag tycker glasringen på dom större modellerna visserligen är proportionerlig, men i min smak för bred. Men så är det ju, vi gillar olika och tur är väl det🙂

Tillbaka
Topp