• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Barbour och Explorer -match made in heaven

IMG_4409.jpeg
Enig!

IMG_7589.jpeg
 
Av alla klockor jag ägt så finns det nog ingen annan som ger så mycket glädje på handleden. Från komfort till (numer) olika minnen. Är stundtals sugen på att byta till en femsiffrig men som sagt minnen och scratches är ju en del av klockan. Trevlig fredag alla Explorers!

IMG_6767.jpeg
 
Provade @Watchout 114270 tidigare i veckan, en modell jag skulle kunna tänka mig att äga, men där jag nog ändå att hade valt annat för pengen, kanske därför det aldrig ramlat in någon heller även om det varit nära tidigare.
DSC_0947.JPG
Gjorde slag i saken tillslut. Vägt fram och tillbaka mellan 14270 och 114270, landade i att jag ville ha en så sen 114270 som möjligt. För ett par veckor landade en som är uttagen 2010. Nöjd än så länge.
1000008789.jpg
1000008479.jpg
 
Hur tycker du den känns/bärs jämfört med ATn?
min aqua terra var av titan så den här är tyngre på armen. Inte riktigt bestämt mig vad jag tycker bäst om. Båda har verkligen sin charm.
Jag var lite lite osäker angå storleken då den här då den är ø36 kontra ø38,5 men tycker verkligen inte den känns liten på mina 17cm handleder.
Jag är supernöjd med min Explorer I men jag tror säkerligen att jag kommer äga en Aqua terra igen. Det är verkligen en fin klocka!
 
Tillbaka
Topp