• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Trivs fortsatt bra med 114270.
1000009811.jpg

1733225358165-jpeg.2635188

Blev påmind om den här i en annan tråd. Jag tror det måste vara det absolut bästa reklam-fotot i klockvärlden, iaf träffar det mig rätt i prick. Med jämna mellanrum har jag fallit till ro med att "jag behöver inte någon Explorer, det är bara en standard 36 mm trehandare som tusentals andra" och så ser jag det där fotot och vänder till att jag absolut måste ha en bra 1016 en dag. Nångång blir det säkert. Pga den där jävla bilden.

X-serie, tritium och synliga bandstiftshål. Haft den sedan 2012. De var inte så populära då. I dagens penningvärde motsvarande 23´. Tiderna förändras.

20241120_125244.jpg
Förändras, men ändå inte supermycket. Den ligger ju fortfarande rätt lågt i hierarkin och är det sportstålet som trots allt varit mest åtkomligt sedan hysterin började för några år sedan.

• Like
Reactions: SPM
Förändras, men ändå inte supermycket. Den ligger ju fortfarande rätt lågt i hierarkin och är det sportstålet som trots allt varit mest åtkomligt sedan hysterin började för några år sedan.

Lågt i hierarkin sannolikt men man köper dem inte för 23´ idag (18´då) - tiderna har förändrats... ;-)

Jag har inte koll längre men när jag kikade för 5-6 år sedan såg det ut som om synliga bandstifthål, som var en ganska kort tid för modellen, lade på en peng. Åtminstone internationellt - och då. Den fick en service för ett par år sedan och nu ser det ut som om min fru tänker adoptera den, så vad den kostar/går att sälja för är inte intressant på ett bra tag.

Ingen bra skärpa men ändå...

20241120_125318.jpg

Bra spottat! Men, ser snarare ut som en OP. Fel visare och krona istället för triangel kl 12.
Dessutom, när man kikar noggrannare och om det inte är nån synvinkel-förvridning så känns kronan så udda dimensionerad att man tenderar att gissa på att det är en rekvisita-Rolex lookalike. När jag såg filmen så antog jag Explorer.

Tillbaka
Topp