• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

1000028001.jpg
tvåton idag :)

Någon som testat att köra 124270 på läder eller allra helst mocka? Har sett flera bilder där man på 14270 och 114270 kör alternativa band men den senaste reffen är rätt tunn på den fronten. Jag har inte ens monterat av länken sen jag köpte den, men visst är avståndet från bandstiften till själva boetten kortare? Såg på YouTube man hade köpt böjda stift(eller i vissa fall böjt stift själv) för att få det att passa med annat än supertunna band.

Är lite nyfiken på att testa att dressa klockan ibland🙂

Edit: bifogar en stulen bild från the worldwideweb då inlägg med bilder alltid är roligare.
IMG_9412.jpeg

Senast ändrad:
Funderar på att skaffa en Explorer ist för min Tudor Ranger och bära den rätt mycket på olika band. Lutar åt 224270 på grund av det uppdaterade utverket och den mörkare tavlan (jämfört med 124270), men 21mm lug width är ju lite störigt. Nån som kan dela lite bilder på 20mm band på 224270? Ser det helt förskräckligt ut eller funkar det?
Och har 224270 ett sånt där ”jack” i boetten mellan bandhornen för länken?

Någon som testat att köra 124270 på läder eller allra helst mocka? Har sett flera bilder där man på 14270 och 114270 kör alternativa band men den senaste reffen är rätt tunn på den fronten. Jag har inte ens monterat av länken sen jag köpte den, men visst är avståndet från bandstiften till själva boetten kortare? Såg på YouTube man hade köpt böjda stift(eller i vissa fall böjt stift själv) för att få det att passa med annat än supertunna band.

Är lite nyfiken på att testa att dressa klockan ibland🙂

Edit: bifogar en stulen bild från the worldwideweb då inlägg med bilder alltid är roligare.
IMG_9412.jpeg
Har ibland snuddat vid tanken o sett fina bilder likt den du postat….men den ska vara på länk. Äldre vintage kan funka på nåt läder kanske.

Har iof alltid en tanke på nåt rött gummi men lär aldrig komma längre än så 😅

På länken?
Har du fler bilder på länken? Ser väl använd ut. Riktigt snyggt 🤩
Fler bilder på länken, va det nått särskilt du tänkte på? jag köpte den i somras med ”små spår av användning”, men ja jag använder mina klockor som sig bör så den har nog fått några ”hairlines” och repor, dock inget allvarligare😆 bilderna är tagna i ett ärligt ljus, osv😂

På länken?

Fler bilder på länken, va det nått särskilt du tänkte på? jag köpte den i somras med ”små spår av användning”, men ja jag använder mina klockor som sig bör så den har nog fått några ”hairlines” och repor, dock inget allvarligare😆 bilderna är tagna i ett ärligt ljus, osv😂
Inget speciellt. Noterade spår av bruk och ville bara ser mer 🤩 Speciellt då det är den nya referensen, inte många "inslitna" än antar jag.
Finns det nåt snyggare än en Explorer med patina? :cool:

ant

Jo om man monterar bandstiften med bandet på plats kanske det går. Dock är jag inte så förtjust i Explorer på Nato, så la inte ner min själ i att få det att lira. Storleken känns mer som läder eller länk, lite mer petite. Men det är mina fem cent.
Explorern ska inte vara på något annat än länk. Jag bytte tillbaka efter en dag, kanske till och med efter en halv dag.

Tillbaka
Topp