• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

#Söndagsexpyn
AF604DA0-E4AC-4D3D-8457-272880DDF654.jpeg

D7261B43-AC1B-406C-ADCB-EC076F7036B0.jpeg

På tal om inlägg jag gjort tidigare i denna tråd, angående hur min Explorer håller tiden innan och efter service, så tänkte jag bara uppdatera den infon lite.

Gjorde lite kontrollerade mätningar på mina klockor och bland annat min Explorer. Ganska så laddad, och dock icke säker om fullt. Började mäta en kväll och mätte sedan igen morgon, kväll, och morgon igen. Mina mätningar blev då +2.5, +2.3 och sist +4.5 s/d enligt appen WatchCheck på Android. I ren tid blev det från startmätningen +1.3, 2.6, 3.7 och sist 5.5 s från appens klocka, vilket då gav de s/d-värden som jag skrev ovan.

Allt på samma laddning.

Nu tänkte jag bära klockan, och se hur det blir då. I vilket fall som helst så känns det som att den är grymt bra nu, och att de värden jag mätte upp direkt efter service kanske bättrat sig lite.

/Söder

Hej, har länge suktat efter en vintage klocka men med tanke på hur prisutvecklingen bara pekat uppåt så har jag haft svårt att rättfärdiga priserna. Men nu verkar jag inte kunna hålla emot mycket till! Vill lägga till en Explorer i samlingen innan priserna verkligen når stratosfären och tänkte fråga er som är mer kunnig än mig. Har frågor främst vad gäller tavlan, om det är en service dial eller ommålad.
http://www.oreficerialupetta.it/shoponline/orologi/scheda_6070_rolex_explorer_1016.htm

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp