• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Kämpar på inför matteprov på måndag..
65132225-6EFD-4D61-94A8-F02E484F84D7.jpeg
 

Åskviggen

Panerai
Vi har ju ett antal gånger avhandlat det här med 36 eller 39 millimeter. Jag funderar på om det inte snarare har med att den nya Explorern har ett mer fyrkantigt case och därför upplevs mer ”chunky”?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Vi har ju ett antal gånger avhandlat det här med 36 eller 39 millimeter. Jag funderar på om det inte snarare har med att den nya Explorern har ett mer fyrkantigt case och därför upplevs mer ”chunky”?
Ja, storleksskillnaden är inte särskilt stor.
Däremot är det fetare bandhorn på 214270 och proportionellt bredare glasring som man kan se på denna bild jag stal från internetz:
2lcbm1f.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nu har det gått en månad drygt och jag är mer nöjd än någonsin med denna (detta är mitt tredje exemplar). Skall väl inte skriva keeper for life men fått en insikt att den är svår att frigöra sig ifrån. En jäkla bra klocka är det ju, på väsentliga punkter den bästa jag haft. Borde väl testat andra Rolex men nä, det blir liksom inte bättre som jag ser det. Bara mer hajpat.
8CE85180-5A43-449C-9CF3-1571930CDFDE.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nu har det gått en månad drygt och jag är mer nöjd än någonsin med denna (detta är mitt tredje exemplar). Skall väl inte skriva keeper for life men fått en insikt att den är svår att frigöra sig ifrån. En jäkla bra klocka är det ju, på väsentliga punkter den bästa jag haft. Borde väl testat andra Rolex men nä, det blir liksom inte bättre som jag ser det. Bara mer hajpat.
8CE85180-5A43-449C-9CF3-1571930CDFDE.jpeg
Fan vilken skön känsla, eller hur? :)
 
Topp