• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Rum Runner

Patek
2-Faktor
image.jpg

Skulle vilja ha någon nyans ljusare grå färg på natobandet men tycker detta funkar helt okej. Har ännu fler natoband jag ska testa imorgon! Fler bilder kommer då :)
Det blev ju toppen! :cool:
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Snart blir jag förhoppningsvis medlem i tråden. Haft siktet inställt på en explorer i närmare ett års tid och den är helt klart en av mina absoluta favoriter.

Något som stör mig mer och mer är det faktum att Rolex över huvud taget släppt Explorern i något annat än 36mm. Jag vill gå så lång som att säga att det är deras största misstag någonsin. Det tar helt klart bort en del av magin. Explorern är inte ämnad för annat än 36mm. Den är inte heller ämnad för annat än länk.

Är det någon här som delar min åsikt eller är jag helt ute och cyklar? Shoot!
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Snart blir jag förhoppningsvis medlem i tråden. Haft siktet inställt på en explorer i närmare ett års tid och den är helt klart en av mina absoluta favoriter.

Något som stör mig mer och mer är det faktum att Rolex över huvud taget släppt Explorern i något annat än 36mm. Jag vill gå så lång som att säga att det är deras största misstag någonsin. Det tar helt klart bort en del av magin. Explorern är inte ämnad för annat än 36mm. Den är inte heller ämnad för annat än länk.

Är det någon här som delar min åsikt eller är jag helt ute och cyklar? Shoot!

Håller med dig!
Kanske inte att det är deras största misstag, men jag skulle vilja se att de gick tillbaka till 36mm.
Visst att man kan köpa äldre 36mm referenser, men ibland vill i alla fall jag köpa nytt med allt vad det innebär från att själv få sätta sina avtryck på klockan till garantier, modernare urverk, etc.

Alternativt skulle jag köpt en äldre 1016 eller 14270 med tritium. Då finns det ett värde i dess patina och gulnade index.

Men en modern Explorer i 36mm, ja tack!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Snart blir jag förhoppningsvis medlem i tråden. Haft siktet inställt på en explorer i närmare ett års tid och den är helt klart en av mina absoluta favoriter.

Något som stör mig mer och mer är det faktum att Rolex över huvud taget släppt Explorern i något annat än 36mm. Jag vill gå så lång som att säga att det är deras största misstag någonsin. Det tar helt klart bort en del av magin. Explorern är inte ämnad för annat än 36mm. Den är inte heller ämnad för annat än länk.

Är det någon här som delar min åsikt eller är jag helt ute och cyklar? Shoot!

Håller inte med. 36mm var en bra sportstorlek när medellängden var 175 och handleder snittade på 15cm. Jag är 195 och har en handled på 18cm, för mig är 36mm en fantastisk storlek på dressur snarare än sportditon. Och önskar man Explorer-estetik i 36mm finns OP.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Snart blir jag förhoppningsvis medlem i tråden. Haft siktet inställt på en explorer i närmare ett års tid och den är helt klart en av mina absoluta favoriter.

Något som stör mig mer och mer är det faktum att Rolex över huvud taget släppt Explorern i något annat än 36mm. Jag vill gå så lång som att säga att det är deras största misstag någonsin. Det tar helt klart bort en del av magin. Explorern är inte ämnad för annat än 36mm. Den är inte heller ämnad för annat än länk.

Är det någon här som delar min åsikt eller är jag helt ute och cyklar? Shoot!
Man får väl tycka som man vill men för mig är 39-40mm sweetspot. Dessutom finner jag. Explorer väldigt allround.
14C06CC3-55ED-4BE4-880A-296C446E3BED.jpeg
 
Topp