• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem ett orange MN från Erika's till 1521:an idag, vad tycks? Fick inte ur bandstiften ur tropicet så jag får leta upp andra stift imorgon. Fick bli ett cutting board shot i dåligt ljus istället... :rolleyes:
PSX_20190211_192934.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
(Vill inleda med att säga att jag inte har några associationer med säljaren.)

Jag måste säga att den blåa 60 Atmosen som @Berget31 är riktigt lockande och hade jag inte redan haft en blå Squale så... :rolleyes: Vet iofs inte om den är utplockad från AD så att garantin gäller men om den är inom garanti så är det ett riktigt bra pris för en nästan ny 60 Atmos i fint skick och på mesh. :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
På tal om inget så känns det som att det var längesen Squale släppte något spännande i 60 Atmos-serien. Hade varit kul om de gjorde något helt galet som Onda eller Opaco så att jag får en ursäkt att köpa en. :p
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tack! Ska bli spännande att se hur bandet ser ut i solljuset, det är inte sådär lysande orange som man kanske önskat. Riktigt trevligt i vilket fall som helst. :)
Det är det bandet som endast såldes under en begränsad tid? Jag var sugen men det blev aldrig något för min del då jag fått för mig att ett MN-band blir lite som en Nato och bygger onödigt på höjden. Berätta gärna hur bra det är så jag får gräma mig lite :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Det är det bandet som endast såldes under en begränsad tid? Jag var sugen men det blev aldrig något för min del då jag fått för mig att ett MN-band blir lite som en Nato och bygger onödigt på höjden. Berätta gärna hur bra det är så jag får gräma mig lite :)
Bygger bara en bandhöjd inte två. Mycket bekvämt...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det är det bandet som endast såldes under en begränsad tid? Jag var sugen men det blev aldrig något för min del då jag fått för mig att ett MN-band blir lite som en Nato och bygger onödigt på höjden. Berätta gärna hur bra det är så jag får gräma mig lite :)
Ja, det stämmer att det är limited edition men det går ju fortfarande att beställa så vad väntar du på? :rolleyes: https://erikasoriginals.com/limited-editions/orange.php

Jag har några MN-strap sedan tidigare men jag tycker inte att de bygger särskilt mycket på höjden eftersom de (i alla fall med Erika's konstruktion) bara passerar en gång mellan klockan och armen till skillnad mot ett vanligt nato som är dubbelt. Dessutom så är det mycket mer följsamt och det gör också att det bygger mindre på höjden.
 
(Vill inleda med att säga att jag inte har några associationer med säljaren.)

Jag måste säga att den blåa 60 Atmosen som @Berget31 är riktigt lockande och hade jag inte redan haft en blå Squale så... :rolleyes: Vet iofs inte om den är utplockad från AD så att garantin gäller men om den är inom garanti så är det ett riktigt bra pris för en nästan ny 60 Atmos i fint skick och på mesh. :)

Ja den är riktigt fin, jag ska undersöka var den är uttagen ifrån, låg något kvitto i boxen. Såg ett garantikort också, det var dock inte stämplat något datum. (Vet dock inte om de har någon betydelse)
 

el_kron

Cartier
2-Faktor
Första 1545 jag sett på läder som ser bra ut!
Tackar. Håller med. Det är svårt med läderarmband till denna. Rätt färg + ett mått av ruggedness/äventyrlighet för att balansera urets lättsamma elegans kändes som rätt väg. Lite svårt med nato till och med. Har ett vintage G10, läder det med faktiskt, som passar väldigt bra!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
I natt från Filippinerna
Skulle handlat från MortenH, eg, den Squalen, men då gick jag in o handla en Tuna o Oris samma morgon oplanerat på en mall, då jag fick en kanon deal, skulle eg ej köpa ngt mer på ngn månad, men ”fick tillbaks” lite från min revisor igår, gick direkt in på köp o sälj o såg denna, sugen pa Mortens oxå, men fn 3 dinkor på en vecka får räcka, annars har jag lite för mkt att förklara även på ”hemmaplan”
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Skulle handlat från MortenH, eg, den Squalen, men då gick jag in o handla en Tuna o Oris samma morgon oplnerat på en mall, då jag fixk en kanon deal, skulle eg ej köpa ngt mer på ngn månad, men ”fick tillbaks” lite från min revisor igår, gick ditekt in på köp o sälj o såg denna, sugen pa Mortens oxå, men fn 3 dinkor på en vecka får räcka, annars har jag lite för mkt att förklara även på ”hemmaplan”
Haha, det var ingen dålig trio du har stoppat i samlingen. :wideyed:
 
Topp