• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Aston

Panerai
Trevlig fredag till er i Squaletråden.
B3848D5E-3130-420F-A04F-FFCBBE3FE1B6.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nästan sant. :) Insertet är dock inte Squale original utan ett sånt här som jag tycker är mycket snyggare än Squales egna. Tycker inte om lume-pluppen på Squales, den ser billig ut.
http://www.whatawatches.com/shop/item.php?it_id=1502444322&ca_id=1050&page=1

Om det är någon som har tips på var man kan hitta ett sånt insert som i länken ovan så får ni gärna komma med tips för jag vill ha ett sånt!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det är alltså elastiskt? Har aldrig ägt ett MN-strap o liknande men har ju hört goda saker om banden. Hur är höjdbyggandet i förhållande till vanligt nato? Tycker själv att 1521 boettform gynnas av nato :)
0461DF2F-35AE-496E-AE61-598E21491115.jpeg
6E3DFD5C-F3BF-45A7-BCDE-F5EE3A46C70B.jpeg
Aha, sorry! Ja, det är elastiskt. :) Det bygger mindre än ett vanligt nato, dels för att det bara passerar en gång mellan klockan och armen men också för att det är mer följsamt och ligger närmare armen. Finns inget skönare band! :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur elastiskt är det på en skala om 1 vanligt nato och 10 är kalsongresår?
Haha, årets bästa skala. Snackar vi urtvättade boxershorts eller nya? :rolleyes: Jag skulle säga någonstans i mitten på skalan. Elastiskt nog för att vara bekvämt men inte så mjukt att klockan riskerar att snurra runt på armen. :)
 
Topp