• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Haha, det var ingen dålig trio du har stoppat i samlingen. :wideyed:
Nu får jag lugna mig, men gått “från” AP, sålt alla Rolex, så jävla Rolex trött nu, fast jag älskar märket, har nu ” storhandlat” Oris Aquis, Zelos Mako, Seiko Tuna, Den Squalen, ska ha en Sinn 104 oxå, sen vilar jag, ett tag...

Nu får jag lugna mig, men gått “från” AP, sålt alla Rolex, så jävla Rolex trött nu, fast jag älskar märket, har nu ” storhandlat” Oris Aquis, Zelos Mako, Seiko Tuna, Den Squalen, ska ha en Sinn 104 oxå, sen vilar jag, ett tag...
Riktigt trevliga klockor du har valt! Är också på jakt efter en Sinn 104, riktigt bra klocka för pengen. Inte mycket som slår Squale i min bok dock, mer kul för pengarna får man leta efter!

Hängde ej riktigt
Lite luddigt med så många olika namn men som jag förstått det gällande Squales 20mm gummin:

OEM Tropic - svart, orange, blå - samma modell.
lucida.jpeg
Schermata-2018-03-02-alle-13.50.42.png
Schermata-2018-03-02-alle-13.50.57.png

Tropic Type I
SqualeRubberTropicPolishedL.jpg

Tropic Type II / Millefori
Schermata-2018-03-02-alle-14.42.08.png

Squale Accordion - svart, orange, gul, blått & tre olika camouflage, samt lika olika texturer.
grigio-rid.jpeg
Catalogo3741.jpg

Schermata-2018-02-28-alle-14.48.27.png

Schermata-2018-02-28-alle-14.48.27.png
/e

på deras insta har det hintats om ett 'SuperTropic' som man måste mejla om.
47691295_160508681612812_3166903400175201143_n.jpg
var det för sent o hänga på i straps beställning ?

Fick hem ett orange MN från Erika's till 1521:an idag, vad tycks?
PSX_20190211_192934.jpg
Haha, tack! :smug: Är ju inte sommar än men man kan aldrig få för mycket orange. :D
Den kombon är faktiskt så överjävligt bra så att jag allvarligt funderar på att införskaffa ett orange MN-band från Erika's bara för att ha i fall att jag någon gång i framtiden kanske eventuellt kommer att köpa den Squalen (som lyfter till oanade höjder tack vare det bandet!):)

• Like
Reactions: Eqn
Den kombon är faktiskt så överjävligt bra så att jag allvarligt funderar på att införskaffa ett orange MN-band från Erika's bara för att ha i fall att jag någon gång i framtiden kanske eventuellt kommer att köpa den Squalen, som lyfter till oanade höjder tack vare det bandet!:)
Haha, det var inget dåligt betyg. Som sagt, man kan aldrig få för mycket orange i livet. :cool: Man kan ju faktiskt ha det med grön, svart eller blå klocka så det passar till det mesta till sommaren! Kööör! :D

Jag har fortfarande inte monterat mitt för jag hittar inga bandstift med rätt tjocklek. De jag har i lådan går inte in i hålen i bandhornen. :grumpy:

Jag har väl kombinerat de där två i en. :) Men då kan man ju inte byta emellan :( De är fina bägge två, slå till bara. ;)
Man kan aldrig ha för många Squale! ;)

Vet inte var man ska hitta ett sånt insert. Man kan beställa ett grönt original från Gnomon men för det första så gillar jag inte lume-pluppen på det och för ha det andra så ska de ha $90 för det. Gillar det han har på sin men det är köpt i en butik i Sydkorea så inte precis aktuellt.

Haha, det var inget dåligt betyg. Som sagt, man kan aldrig få för mycket orange i livet. :cool: Man kan ju faktiskt ha det med grön, svart eller blå klocka så det passar till det mesta till sommaren! Kööör! :D
Jag har fortfarande inte monterat mitt för jag hittar inga bandstift med rätt tjocklek. De jag har i lådan går inte in i hålen i bandhornen. :grumpy:
Blir nog ett orange från Erika's. Tänker ändå beställa nåt lämpligt därifrån till min Aqualand, så det är lika bra att inkludera detta i beställningen. Och det är precis som du säger, man kan aldrig få för mycket orange!:) Det orangea kan säkert som du säger göra sig bra på flera klockor i samlingen innan det för åtnjuta sina rätta plats, dvs på en ljusblå Squale...

Apropå färgglatt gummi, här är orginalstronken till Tigern
Tycker att zulu kan vara ett trevligt alternativ på en dykare
IMG_1513.JPG
IMG_1505.JPG

IMG_1517.JPG
Det satt ett likadant på min 1521 när jag köpte den. Såg inte klokt ut med suddgummiblått till en klarblå sunburst-tavla. Tycker dock att det passar bra på din, speciellt när det börjar bli lite slitet. :)

Om man känner sig crazy kan man prova denna kombo, men gillar själv läder till PVD
IMG_1509.JPG

IMG_1520.JPG
Riktigt härlig patina på den där! Har du haft den länge? Du borde hitta ett annat spänne till lädret bra, ser lite klumpigt ut med panna-spänne till den klockan men det är bara mina fem cent. Tyckte inte att det var såå crazy med det blåa ändå. Det var någon här i tråden som hade sin PVDade 1521 på ett grönt canvas, det var ruskigt snyggt! :D

Det satt ett likadant på min 1521 när jag köpte den. Såg inte klokt ut med suddgummiblått till en klarblå sunburst-tavla. Tycker dock att det passar bra på din, speciellt när det börjar bli lite slitet. :)

Riktigt härlig patina på den där! Har du haft den länge? Du borde hitta ett annat spänne till lädret bra, ser lite klumpigt ut med panna-spänne till den klockan men det är bara mina fem cent. Tyckte inte att det var såå crazy med det blåa ändå. Det var någon här i tråden som hade sin PVDade 1521 på ett grönt canvas, det var ruskigt snyggt! :D

Suddgummiblå var ett bra namn :D, och tackar
1521 har jag haft ca 10år. PVD beläggningen är förvånansvärt fräsch, mest bezelinlägget som haft det svårt i livet.
Jo, ett nättare spänne vore inte fel, håller med om att grönt passar utmärkt till PVD även om inte canvas är min kopp av te :)

Suddgummiblå var ett bra namn :D, och tackar
1521 har jag haft ca 10år. PVD beläggningen är förvånansvärt fräsch, mest bezelinlägget som haft det svårt i livet.
Jo, ett nättare spänne vore inte fel, håller med om att grönt passar utmärkt till PVD även om inte canvas är min kopp av te :)
10 år och din minutvisare är fortfarande orange, min vart ju blekt efter 2..... :hilarious: Färgkvaliten var bättre förr!

Hur får ni så bra och skarpa bilder? Använder ni mobilen?
Mobilen och sen ladda upp via den inbyggda bildfunktionen fungerar riktigt bra. Kan hända att bilderna tappar en aning i kvalité men knappt märkbart om man inte detaljtstuderar :)
Är nyfiken på att se mer av din PVDade 1521, ser riktigt mysig ut! PVDn ger klockan ett lagom kaxigt & tool-aktigt utseende :cool: Skulle verkligen inte tacka nej till en pvd med orange tavla!

1521-026-PVD-O-2T.jpg
1521-026PVD-2T.jpg

Senast ändrad:
Mobilen och sen ladda upp via den inbyggda bildfunktionen fungerar riktigt bra. Kan hända att bilderna tappar en aning i kvalité men knappt märkbart om man inte detaljtstuderar :)
Är nyfiken på att se mer av din PVDade 1521, ser riktigt mysig ut! PVDn ger klockan ett lagom kaxigt & tool-aktigt utseende :cool: Skulle verkligen inte tacka nej till en pvd med orange tavla!

1521-026-PVD-O-2T.jpg
1521-026PVD-2T.jpg

Tack för svaret, ska se om jag lyckas bättre...
Här kommer några fler bilder på 1521
Tja, möjligen lite skarpare än innan, får jobba på det där :bookworm:
IMG_1533.JPG

IMG_1531.JPG
IMG_1532.JPG

Är själv en fantast av PVD, särskilt äldre varianten (tror inte det är PVD per definition) ofta lite gråare i färgen
Här kommer några bilder på min graal
Vet inte hur många ägare den haft, men om man googlar PVD Squale brukar den dyka upp i olika tappningar (går att känna igen lumen på minutvisaren)
Den är brutal
IMG_1535.JPG

IMG_1536.JPG

Tack för svaret, ska se om jag lyckas bättre...
Här kommer några fler bilder på 1521
Tja, möjligen lite skarpare än innan, får jobba på det där :bookworm:
IMG_1533.JPG

IMG_1531.JPG
IMG_1532.JPG
Riktigt bra den där, snyggt! Gillar att vridningen är härjad också, passar utseendet på den klockan perfekt. Inte lite avundsjuk... :hungry:

Tillbaka
Topp