• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Men vad säger du? Det låter ju inte klokt!! :wideyed:
Helt sant, har sett det hända. :eek: På tal om det, om det är någon som vill sälja sin 1521 Opaco eller 1545 Militaire Ceramic så vet ni var jag finns. Är så sjukt sugen på en av dess (eller båda)! :angel:

28e5ea02d8f2db72449f25cbfb58400d.jpg

Squale20atmosCeramicMilitaire3.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Snygg bild med klockan på sjökortet! :)
1545 Militaire Ceramic är riktigt bra.
Perfekt storlek
Ja, den är ju det, mycket nättare än 30 Atmos. Anledningen till att jag vill ha just en Militaire är för att det är den enda som tilltalar mig av 1545:eek:rna eftersom de envisas med att ha Mercedes-visara på alla de andra. :shifty: Hade det släppt 1545 med de vanliga Squale-visarna så hade jag varit all over it! :hungry:
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
För mig så tickar den så många boxar! Helst av allt hade jag velat någon av dessa med då får man betala premium för de är ovanliga. De blir så mycket bättre utan datum!
sqm2.JPG


sqm.JPG
Håller helt med! Väldigt snygga och jag kan verkligen se en av dem i min samling. Helst den översta då jag är svag för hajloggan.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Snygg bild med klockan på sjökortet! :)

Ja, den är ju det, mycket nättare än 30 Atmos. Anledningen till att jag vill ha just en Militaire är för att det är den enda som tilltalar mig av 1545:eek:rna eftersom de envisas med att ha Mercedes-visara på alla de andra. :shifty: Hade det släppt 1545 med de vanliga Squale-visarna så hade jag varit all over it! :hungry:
Agree! Jag funderade ett tag på att byta visarna för att mer efterlikna Blancpain-Squale men tror att det blir knas mot färgen på index. Mercedesvisarna går bort enl mig
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tänker att den cremefärgade fakepatina färgen på index inte är på visarna som har vit lume-färg.
Nä, det blir nog svårt. Vet inte hur bra det skulle gå att baka dem till rätt färg? Det finns ju Squale-visare med samma faux patina men då är problemet att det är fel färg på själva visaren. Tänker bland annat på:
sq30a.JPG
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Dessa visare skulle iof kunna bli grymma
23A92B8D-5920-4226-B0C3-3BA5FA096BFF.jpeg
Det ser ju faktiskt ut att vara samma SuperLuminova som på 1545 Militaire på visarna. Det skulle absolut kunna fungera!

Edit: Såg nu att du lagt till bilden på Blancpain så jag tog bort den ur min post.
Frågan är om det går att få tag på ett par såna visare. Får du napp på något så är jag också intresserad...
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

Prefab

Cartier
Hur bra håller era 1521or tiden då? ETA-verket som sitter i kan ju gå lite hur som helst, men jag läste att Squale reglerar verken.
 

Biskopen

Cartier
2-Faktor
Har ingen 1521 men däremot en 1545 vilken såvitt jag vet har samma ETA-verk. Min ligger på stabila +5 spd vilket jag tycker är väl godkänt.
 
Topp